Kirjoittaja Aihe: Paperiton mopo kilpiin  (Luettu 43162 kertaa)

Toukokuu 24, 2017, 22:07:10 ip
Vastaus #30

petrirautio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
"Tuo ohje on uudempi ohje mitä itse olen viimeksi lukenut, mutta minä ymmärrän tuon siten, että jos ajoneuvo on poistettu rekisteristä ennen 2.11.2007 täytyy toimittaa vain riittävä selvitys omistusoikeudesta ja täyttää tuo paperi"

-Minun mopoani ei ole poistettu rekisteristä, vaan se on edelleen rekisteröitynä viimeiselle rekisteriin merkitylle omistajalle(v. 1998), jota ei tavoiteta. Mopo on vaihtanut omistajaa useita kertoja tuon jälkeen, ilman papereita.
-Joten omistushistoria riitä tähän tapaukseen.

Toukokuu 24, 2017, 22:33:07 ip
Vastaus #31

mikko_koivusalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Kuinka voi olla, ennenkuulumatonta että Trafin hommis olis joskus menty järkevämpään suuntaan... :police: 8)
Mikko Koivusalo

Hopeasiipi MM4 -59
Tunturi Break -86
Monark monarped -59
Jupiter 50 -58
Tunturi Classic -86

Toukokuu 25, 2017, 18:19:05 ip
Vastaus #32

Jukka Rantanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Petrin tapauksessa pitää olla rekisteriin merkitystä omistajasta lähtien katkeamaton ketju luovareita.  Jos olet tehnyt vakuutuksen ostopäivänä,
vältät korotetun vakuutusmaksun (liikennevakuutuskeskus). Esim: Jos saa rekisteriin merkityltä omistajalta luovarin, joka päivätään vaikka
1.1.2007, jos et ole tehnyt vakuutusta heti tulee sinulle korotettua vakuutus maksua jo 10 vuoden ajalta.  Onkohan rekisteriin merkitty omistaja
maksanut tähän asti vakuutusmaksua ? Vai onkohan saanut vakuutuksensa  "poikki" lähettämällä luovarin vakuutusyhtiöön vai tehty luovutusilmoitus trafiin. Nämä ovat hankalia tapauksia, kannattaa miettiä mitä tekee ja miten. On erikoista kun ihmiset ostaa mopoja ja moottori-
pyöriä kuten leipää kaupasta. Ensin kannattaa pistää paperi asiat kuntoon, sitten aloittaa vasta entisöinti.

Toukokuu 26, 2017, 12:42:55 ip
Vastaus #33

tarmo koivunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ittellä senkaltainen ropleema tuon honda mankin kanssa kun edellinen omistaja pelkää vakuutusyhtiön toimenpiteitä.Antaako vakuutuspulju heti maksun joka on ulosottokelpoinen vai voiko niiltä saada ennakkopäätöksen.Ei viittis tota ihan osinakaan laittaa myyntiin kun kuitenkin kunnioitan minulle tutun kaverin toiveita.Kysyy epätietoinen.