Onkos miulla siinä vanhan liiton miehen käsitys, että laakerien mitat ilmoitetaan yleensä järjestyksessä d x D x B, eli sisäreikä, ulkohalkaisija, leveys?
Jos ois tuttavapiirissä joku sotevan asentaja sorvarina, vois tietysti yrittää tehä väliholkkeja, kokonaan uutta akselia, sorvata navasta paikkaa sopivaksi, mutta mutta... jos uusia laakereita kalliillakin saa, voi se olla halvempi ja kunnianarvoisempi ratkaisu. Jos pyöränlaakerit ovat paikallaan niinkuin pitää, ettei asennus kiristä eikä kampea niitä aksiaalisuunnassa, eikä päästä kuiviksi eikä ruostumaan, ovat lähes ikuisia kuitenkin. Eli hinta kirpaisee vain kerran...
Aivan oikein Antti totesit, että jopa minäkin ainakin osittain ymmärsin viestisi. Eli voidaan todeta viestin olleen täydellinen. Itse olen aina ollut ylpeä suomen kielen osaamisestani, mutta heti kun joudun asioimaan millä hyvänsä muulla kielellä, olen huomattavasti suuremmissa vaikeuksissa, ja aina ollut äärimmäisen onnellinen jos joku asia on vaikka sitten huitoen lopuksi selvinnyt...
jv