Kirjoittaja Aihe: Menneiden haikailu on turhaa, aikaisemmin jopa sairaus  (Luettu 14259 kertaa)

Maaliskuu 10, 2017, 15:37:53 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ennen vanhaan oli muuten käyttöohjeissa sun muissa pränteissä isompi fontti. Minkä takia nekin on pitänyt pienentää nykyaikana?

"Miksi kirjojen kirjaimet kutistuvat, mihin menivät heinäsirkat?"

https://www.youtube.com/watch?v=CF2xyExkYmw
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 10, 2017, 16:51:20 ip
Vastaus #16

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kaksitahtikerhon kokousta ei kannata järjestää parkkihallissa. Sähköautoklubilla ei ole niin väliksi!
Pieni 2-t tuoksu vaatteissa antaa enempi katu-uskottavuutta. Eikun vaan parkkihalliin järjestämään.

Kyllä asiat oli ennen paremmin. Tytöt oli kauniimpia, ainakin ne mitkä silloin omassa nuoruudessa oli nuoria. Nythän niistä on tullut vanhoja kärttyisiä eukkoja?  ???
Itsellään vaan charmi kasvaa ja rosot hioontuu tässä iän myötä. Hiottu timantti. Ja olihan ilmatkin ennen paremmat, kesät kauniita ja talvet lumisia. Niitä heinäsirkkojakin oli vielä siihen aikaan.  ::)

Maaliskuu 10, 2017, 17:07:17 ip
Vastaus #17

veijo sallinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikä autoakaan käskenyt kesken matkan kahville niinkuin tänäänkin ;D

Maaliskuu 10, 2017, 17:31:52 ip
Vastaus #18

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaksitahtikerhon kokousta ei kannata järjestää parkkihallissa. Sähköautoklubilla ei ole niin väliksi!
Pieni 2-t tuoksu vaatteissa antaa enempi katu-uskottavuutta. Eikun vaan parkkihalliin järjestämään.

Minulla kun on noita karvoja pää täynnä niin niihin tuntuu jäävän haju. Nyt on ollut IC palasina niin onneksi on päässyt duunissa pahimpiin kaksitahtivieroitusoireisiin mm. Wartburgin ja Donaun henkosia nauttimaan, ja viidenkin minuutin kahtelun jäljiltä haju tuntuu jäävän vaikka päällysvaatteet jättääkin naulakkoon!
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 10, 2017, 18:18:52 ip
Vastaus #19

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Minulla kun on noita karvoja pää täynnä niin niihin tuntuu jäävän haju. Nyt on ollut IC palasina niin onneksi on päässyt duunissa pahimpiin kaksitahtivieroitusoireisiin mm. Wartburgin ja Donaun henkosia nauttimaan, ja viidenkin minuutin kahtelun jäljiltä haju tuntuu jäävän vaikka päällysvaatteet jättääkin naulakkoon!
Aloita homma sillä että aja korvista ylöspäin kaikki karvat pois.  Kulma-, parta-, nenä- ja korvakarvat pitää toki säilyttää. Ja mitä pidemmät ne on, on sen hienommat. Ja mielellään harmaat. Sillein minä oon itseni stailannut.  :)
 Maha on hävinnyt jonnekin? Kusella käydessä m...lkku näkyy, eikä se varmaankaan ole kasvanut, että varmaankin oon ollut huonoilla ruuilla?  :-[

Maaliskuu 10, 2017, 18:57:18 ip
Vastaus #20

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kyllä 60-luvun lopulla ja seitkytluvulla oli asia paremmin.  Eino Leino sen oli ennustanutkin, Elegiassa: "aina seisoo, niinkuin tuuliviiri".

Nykyvehkeitten perrään kyllä ite haikailen; iski nimittäin autonvaihtokuume.  Kolmesta kaupasta jo tarjoukset hain, eikä vielä oo täysin parantunu.  Kiijasta nimittäin jäi toinen takajarru laahaamaan just ko piti reissuun lähteä.  Reissu tehtiin vaihtoehtoisella totuudella, eli vuokra-autolla.  Reissun jälkeen ihan ite vaihettiin pojan kanssa uus satula siihen jumittavaan - jumitti sylinteristä eikä liukutapeista se.  Remontti poikkes vanhoista muistikuvista sikäli, että yhtään pulttia ei katkennu eikä korkannu eikä kantoja nylppääntyny, vaan kaikki lähti ilman isompia tappeluita auki, etukätteen haettu rempattu vaihtosatula oli just käypänen sen takia, että pienen yksityisen kuopiolaisen varaosaliikkeen myyjä katto tietokonneelta rekisterinumeron mukkaan, mikä siihen autoon kuuluu.  Ja sen rekisterin poika siellä varaosakaupassa katto puhelimellaan yhestä pilvipalvelun valokuvasta.  Samaten oli poika kattonu netistä kuvista rakenteen etukätteen, mm. sen, että letku on banjolla eli senkään kanssa ei tarvinnu tapella, letkua riitti nostaa vanha satula, ko ensi oli kaikkien pulttien aukeeminen kokkeiltu, sivvuun, laittaa uus paikalleen ja sitte vaihtaa nopiasti letku vanhasta uuteen.  Miun muistikuvien mukkaan mikkään ei ennen käyny noin helposti.  Onkos se jottain negatiivista nostalgiaa vai mitä sitten?

Vaikka se tuli kuntoon ja meni heti katsastuksestakin läpi, ei miun vanhojen aikojen kaipuu syttynyt, sensijjaan autokuume sytty; en kaipaa yhtään autonkorjuuta, vaan ihan vapaaehtoisesti ajelisin sellasella, missä on seittemän tai vähintään viijen vuoden takuu, ja enimmäkseen mielellään eessäpäin... ongelma on vaan se, että autonmyyjän ja miun näkemys tarvittavasta välirahasta ei oikein natsaa.

Enkä ymmärrä, miks postin pitäs raahata meijän lootaan laskut, miks ne ylleensäkkää pitäs paperille painaa?  Sama miun mielestä koskee kirjoja ja lehtiäkin; sisältö niissä minua kiinnostaa eikä esineellisyys.  Tai laskujen kohalla ei se sisältökkään niin kiinnosta, paremp ko jäisivät kokonaan lähettämättä.  Auton ajaminen vaikka jääradalla jaksas innostaa vieläkin, mutta jos pittää vaikka Anttolasta lähteä Helsinkiin käymään, ni oikein mielellään istusin takapenkillä lukemassa, roikkumassa sosiaalisessa mediassa, tai nukkumassa, jos autopilotti ajelis auton perille.

jv

Maaliskuu 10, 2017, 21:57:23 ip
Vastaus #21

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itseäni olen ihmetellyt kun olen syntynyt 50 - luvun lopulla ja alkanut keräilemään auton ja mp: n kuvia vihkoihin 60- luvun lopulla ja lopettanut sen 70- luvun alkupuolella. No minulla on kaikki tallella ja olen huomannut että 70-luvun alusta olen kerännyt vanhojen pyörien kuvia. Olenko ollut jo silloin 12 - 14 v vanhojen haikailija. Silloin näin myös nykyisen ajopyöräni ekaa kertaa

Maaliskuu 11, 2017, 00:16:36 ap
Vastaus #22

Jaakko Latvanen

• Vieras
Se monasti loppuu se autokuume kun kuulee myyjältä sen tarvittavan rahamäärän. Enkä epäile etteikö olis oikea, myyjä kun sitä tekee työkseen niin se tietää mitä siitä asiakkaan autosta saa myydessä ja hyvittää sen mukaan. Asiakas vaan luulee sitä kalliimmaksi. Pakkoko se on nyt ehjä auto vängällä mennä uuteen vaihtamaan, kohta se on siinäkin satula jumissa eli sama meininki jatkuu. Ei se vaihtamalla parane.

Uuteen Kiijaan tahe Hyuntaihin lupasivat kyllä ihan oikian hinnan vanhasta. Ongelma on mainoksesta tarttunu uuden hinta. Kun malli ja varusteet, esim. se kaikki tuiki tarpeellinen elektroniikka ja muut nykyajan kotkotukset on mieleiset, onkii se uus Mersun hintane... pirruuttain käin sitte siltä mersukauppiaaltakii ottamassa tarjouksen suomi100malliin. Se tarjous ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Kahesta syystä. Hyvitys liian vähän, ja rahat ei riitä niin kalliiseen autoon. Ja vaikia sinne oli voimistella sisällekkin...

Saattaa olla, että tauti jo parani. Mutta jos ei parantunu, ja saan vaihetuks, ni tuskin tuon nykysen perrään kaihoilen.

jv

Maaliskuu 11, 2017, 06:53:05 ap
Vastaus #23

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Jokapaekanliäke!

Jos halluut haetuvas kiiltäviksi  ja hajuistavappaeks, ni kokkeileppa tuota.  :-\

http://www.oyk.fi/~paivi.ronkainen/etikka.htm
-pena-

Maaliskuu 11, 2017, 07:58:34 ap
Vastaus #24

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei se kaksitahdin odööri minua haittaa. Hyväksihän se vaan on, kun paikalle saapuessa kaikki huomaavat välittömästi, että nyt tuli todellinen mies huoneeseen.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.