Kirjoittaja Aihe: Suomi ei ehtinyt 100 vuotiaaksi!  (Luettu 29511 kertaa)

Maaliskuu 06, 2017, 16:12:42 ip
Vastaus #45

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Näissä mamukeskusteluissa monesti menee puurot ja vellit sekaisin sen takia että käsitteiden kanssa ollaan niin pirun löperöitä. Maahanmuuttokriittinen henkilökään ei välttämättä vastusta maahanmuuttoa, vaan maahanmuuttopolitiikan jotain osa-aluetta, esimerkkinä vaikkapa turvapaikkajärjestelmää, joka väärinkäytettynä mahdollistaa myös muun kuin turvapaikkaperustaisen maahanmuuton. Tai siis periaatteessa ei mahdollista, mutta niitä turvapaikkaa hakeneita ei vaan saada enää ulos maasta kun ovat tänne tulleet, jos eivät halua lähteä. Tämä tuskin on ollut tarkoitus kun turvapaikkajärjestelmää on kehitetty, ja nyt sitten jos systeemiä kehtaa ruveta kritisoimaan, niin sieltä takarivistä huudetaan että tulittahan tekin tänne saamelaisten maille luvatta ja pyytämättä... Hölmöläisten höpinää, kun toinen puhuu aidasta ja toinen aidanseipäästä.

Loppupeleissä kyse on rahasta. Jos viime vuonna turvapaikanhakijoihin käytetyt kustannukset kasvoivat 500 miljoonalla eurolla edellisvuoteen nähden, niin kyse ei ole enää mistään nappikaupasta. Moinen lovi alkaa näkymään jo valtion budjetissakin.

100 vuotiaalla Suomella pitäisikin olla vähän kypsempi ote siihen ketä se päästää pahnoillensa köllimään, ettei jokaiselle joka rajan yli osaa kävellä olisi oikeutta loppuelämän kestävään ylöspitoon suomalaisen veronmaksajan piikkiin.

Täyttä asiaa.

Heitin noinniinkun juuriltani tämän saame jutun herättääkseni vaan huomiota siihen ettei täällä ole meistä puusta laskeutunut juurilleen kukaan. Aina on jostain tultu ja johonkin menty. Takarivistä en sitä heittänyt, kun ei ole mitään hävettävää noissa juurissa. Eka viestini ketjussa, se jossa saamen lippu, oli tarkoitettu humoristisesti osoittamaan että kannattaa pohtia tuotakin asiaa. Sitte alko mennä vakavaksi...

Toisaalta, ne suomalaiset jotka ruåtsiin meni, ovat tuottaneen siellä paljon enemmän kuin slussenin sissit on tärvänneet. Sama meilläkin, mutta totta, käsitteet on ihan sekaisin ja on valtava haaste. Saada väki ymmärtämään mikä ero on mamulla, pakolaisella jne. Vittu kun alkaa tuo sanakin, mamu, tuntua ikävältä. Käytänki tästä edes jotain muuta.

Mutta, rahasta on kysymys lopulta.

Maaliskuu 06, 2017, 16:27:39 ip
Vastaus #46

Jaakko Latvanen

• Vieras
Nikkasen kanssa samoilla linjoilla siinä, että kyllä koko ihmisrotu on mamuja; vienyt muilta elikoilta elintilan tunkeutumisellaan...

Pahimpien EU-kriitikoiden, MV-lukijoiden tai muuten vain "kaikki on muitten vika" huutajien kanssa oon eri mieltä.  Paitsi siinä, että Merkeliltä oli harkitsematon möläys avata ovia ja toivottaa tervetulleeks kaikki.  Syyrian sodan jaloissa olevat naiset ja lapset halusi pelastaa, sai nuoria miehiä huilaamaan sodasta tai vaan pil... toivossa seikkailemaan tänne.  Oikea jako olisi helppo toteuttaa: hengenhädässä olevat pelastetaan ja annetaan turvapaikka, seikkailun tai paremman elintason toivossa olevat saavat tulla, kunhan pystyvät elättämään itsensä, ja kaikkien on sopeuduttava täällä vallitseviin tapoihin ja lakeihin.  En kuitenkaan ole kovin innokas ottamaan tuomarin roolia siihen, kuka mihinkin ryhmään kuuluu...

Olin männäviikolla taas Ruotsissa.  Oli yhden sikäläisen mamun 80-vuotispäivän vietto kyseessä.  Kaksi sisartani lähti parikymppisinä 50-luvulla Ruotsiin.  Ei pakolaisina, vaan paremman elämän toivossa.  Takana vain pakolliset koulut Suomessa.  Ruotsin yhteiskunnan avustamina oppivat kielen, opiskelivat ammatit - toinen kirjanpitäjäksi, toinen peräti korkeakoulututkintoon saakka.  Ehtivät ehkä aiheuttamiensa kustannusten verran verojakin maksaa uudelle kotimaalleen.  Toinen on jo manan majoilla, mutta toisen synttäreitä vietettiin.  Kiitollisia olleet uuden kotimaansa antamista mahdollisuuksista.  Vallitsevaa työvoimapulaa silloin Ruotsi paikkasi suomalaisilla.  Viime vuosina esim. Rinkebyssä ei ole tainnut mennä kaikki aivan yhtä hyvin, minä en tiedä mistä sitten johtuu se.

Rauzille sen verran oikaisua, että ainakin minun muistissani se meni että "ai-ai-ai-ai Kerensky, turha on sun toivosi, Suomi on nyt vapaa maa, ryssän vallasta!"

Lähihistoriaa:  Ruotsin vallan alaisena Suomi ja suomalaiset sotilaat olivat haluttua tykinruokaa, milloin Puolan-Lutzin-Leipzigin ja Narvan mailla ja milloin missäkin.  Tunnetun historian aikana Suomen ainoa sata vuotta kestänyt rauhan aika taitaa olla Suomen sodasta itsenäisyyteen; tsaarin armeijaan ei juuri muita suomalaisia huolittu kuin Mannerheim...  liittoutumisessa on tosiaan pienelle maalle puolensa, kun vaan osaa valita suunnan vallitsevaan maailmaan sopivaksi.

jv
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 06, 2017, 16:33:36 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Maaliskuu 07, 2017, 00:20:55 ap
Vastaus #47

Markku Nissilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mamuja olemme kaikki. Se on kait nyt selvä asia. Mamu hankkii uudessa maassaan elantonsa, ei mulla ainakaan ole mitään sellaista ihmistä vastaan. Tuliko jo vihdoin seleväksi?

Matut, lorvipaikanhakijat on eri asia, niitä en hyväksy. Nämä paperinsa repineet aivan yksin ties mistä tulleet lapsukaiset, jotka haluaisit nyt vaimonsa ja lapsikatraansakin tänne, ei tartte mitään apua. Eikö te hyvät ihmiset näe mitä ne aiheuttaa ympäri maapalloa ja ettekö tosiaan usko mikä niillä on tarkoituksena?
Puoluelehdestänne olette lukeneet kuinka turvapaikanhakijoita pitää auttaa. Olen tuon nähnyt monen tuttuni kohdalla. Ei matut pahaa tee ja suomalaisetkin tekevät pahaa. Ylen uutisia katsotaan, mutta ei uskalleta avata MV-lehden sivua netistä, koska oma pravda tai uusisuomi sanoo ettei siellä ole kuin valetta ja Venäjän trollien ropakantaa. Aika mielenkiintoista on kun kaikki Suomen puolueet vasemmalta oikealle ovat samaa mieltä rajojen auki pitämisestä, mutta ei Suomessa korruptiota ole, ei ei.

Latvaselle vielä erikseen iltaa,
täällä kirjoittaa taas se pahin EU-kriitikko, MV-lukija ja muuten vain "kaikki on muitten vika" huutaja, eli nyt se koira kolahti, johon kalikka kalahti.
Niin mistä olet mun kanssa eri mieltä? Onko EU toiminut hyvin turvapaikanhakijoiden kanssa? Onko MV-lehti aiheuttanut vahinkoa sinulle, vai mikä siinä niin rassaa? Eikö näitä asioita saisi tuoda esille? Pitäisikö vain kiittää Merkeliä ja Sipilää, joka tarjosi taloaan matuille. Sekin tieto meni perille asti ja sai mahdollisesti jomkin moisen retkueen sieltä tänne tulemaan asumaan pääministerin taloon.
Anteeksi Latvanen. Asiat riitelee, ei miehet. Sopiiko niin?

Hyvää yötä kaikille!
tv. uusnatsi, vanhnatsi, tavallinen natsi ja rasisti
"Nelitahtimoottori: Yksi tahti tuottaa tehon, loput kolme kuluttaa moottoria."

Maaliskuu 07, 2017, 06:30:16 ap
Vastaus #48

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mamuja olemme kaikki. Se on kait nyt selvä asia. Mamu hankkii uudessa maassaan elantonsa, ei mulla ainakaan ole mitään sellaista ihmistä vastaan. Tuliko jo vihdoin seleväksi?

Matut, lorvipaikanhakijat on eri asia, niitä en hyväksy. Nämä paperinsa repineet aivan yksin ties mistä tulleet lapsukaiset, jotka haluaisit nyt vaimonsa ja lapsikatraansakin tänne, ei tartte mitään apua. Eikö te hyvät ihmiset näe mitä ne aiheuttaa ympäri maapalloa ja ettekö tosiaan usko mikä niillä on tarkoituksena?
Puoluelehdestänne olette lukeneet kuinka turvapaikanhakijoita pitää auttaa. Olen tuon nähnyt monen tuttuni kohdalla. Ei matut pahaa tee ja suomalaisetkin tekevät pahaa. Ylen uutisia katsotaan, mutta ei uskalleta avata MV-lehden sivua netistä, koska oma pravda tai uusisuomi sanoo ettei siellä ole kuin valetta ja Venäjän trollien ropakantaa. Aika mielenkiintoista on kun kaikki Suomen puolueet vasemmalta oikealle ovat samaa mieltä rajojen auki pitämisestä, mutta ei Suomessa korruptiota ole, ei ei.

Latvaselle vielä erikseen iltaa,
täällä kirjoittaa taas se pahin EU-kriitikko, MV-lukija ja muuten vain "kaikki on muitten vika" huutaja, eli nyt se koira kolahti, johon kalikka kalahti.
Niin mistä olet mun kanssa eri mieltä? Onko EU toiminut hyvin turvapaikanhakijoiden kanssa? Onko MV-lehti aiheuttanut vahinkoa sinulle, vai mikä siinä niin rassaa? Eikö näitä asioita saisi tuoda esille? Pitäisikö vain kiittää Merkeliä ja Sipilää, joka tarjosi taloaan matuille. Sekin tieto meni perille asti ja sai mahdollisesti jomkin moisen retkueen sieltä tänne tulemaan asumaan pääministerin taloon.

Hyvää yötä kaikille!

Täytyy myöntää että olen Markun kanssa aika pitkälle samoilla linjoilla tämän asian kanssa. Minulla ei ole mitään aitoja, inhimillistä hätää pakenevia pakolaisia kohtaan, he tarvitsevat apua. Mutta en hyväksy näitä lorvi- tai murhapaikanhakijoita, he eivät apua ansaitse! Aidon hädänalaisen tunnistaa siitä ettei hän ala vaatimaan omakotitaloa, parempaa ruokaa, merkkikuteita, discorahaa... Ei, aito hädänalainen on tyytyväinen lämpimään asumukseen, jonkinlaiseen vaatetukseen, ruokaan joka täyttää vatsan sekä varsinkin turvaan. Aito hädänalainen ei kapinoi huonoa asumusta, kauheaa puuroa tai huvittelurahan vähyyttä vaan on tyytyväinen ja onnellinen siitä että on päässyt vainoa ja murhia pakoon. Aito hädänalainen on kiitollinen maalle joka häntä auttaa ja osoittaa kiitollisuutensa yrittämällä parhaansa mukaan integroitua tähän maahan joka hänelle antoi turvan.

Mutta näitä omin voimin luunsa tänne raahanneita en hyväksy! He ovat maksaneet siitä että pääsivät tänne, osa pakenee omissa maissaan tekemiään rikoksia, osa änkeää tänne vihreämmän oksan perässä, osa tulee vaan pitämään hauskaa toisten kustantaessa lystin. Ja mikä pahinta, joukossa on myös sellaisia jotka tulevat tänne terrorismi mielessään. Eikä pidä unohtaa myöskään heitä jotka ovat tulleet tänne lystinpitoon! Kun he huomaavat ettei täällä saakaan bailata muiden kustannuksella all day and all night long, asunnoksi ei tullutkaan sitä luxusomakotitaloa eikä pihassa olekaan kallista bemua eikä merkkikuteiden taskuista pursuakaan rahakääröjä niin katkeroituina he ovat otollista maaperää terroristeiksi värväämiseen.

Mielestäni nuo kaksi asiaa ovat keskenään aivan eri asioita! Joka ei näe niissä eroja ovat, anteeksi nyt vaan, hemmetin hölmöjä. Ihmisiä tulee auttaa, se on selvää mutta meidän tulee saada valita ketä me autamme, muuten täällä on puolet ihmiskunnasta käsi ojossa vaatimassa sitä sun tätä eikä minkään maan rahkeet sellaiseen riitä. Apu täytyy kohdentaa kriisimaihin ja varmistaa että ruoka- ym humanitaarinen apu todellakin menee niille jotka apua tarvitsevat, nyt suurin osa kriisiavusta menee rikollispäälliköille, kieroille poliitikoille sekä muille välistävetäjille, avustusjärjestöjen välistävetoja unohtamatta. Minua ei huvita laittaa keräyksiin esim kymmentä euroa kun tiedän että perille siitä pääsee ehkä hyvällä onnella yksi euro, usein ei senkään vertaa.

Jos tällaisia mietteitä omaavaa sanotaan natsiksi, rasistiksi tai joksikin muuksi vastaavaksi niin sitten olen kaikkia edellämainittuja. Ja oikeastaan aika ylpeä titteleistäni.

Maaliskuu 07, 2017, 07:34:02 ap
Vastaus #49

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Hyvää yötä kaikille!

Asiat riitelevät, miehet eivät. Se on hyvä pohja sille, kun keskustellaan.

Tuossa vaan ensin vihjasit, että ne, jotka on eri mieltä, ovat sokeita todelliselle maailmalle, uskovat kaikenlaista propagandaa eivätkä ole kykeneväisiä erottamaan valhetta todesta.

Jos halutaan puhua asioista niin pitäisi puhua asiasta, ei vihjailla, että toinen keskustelija on idiootti joka ei ymmärrä.

Itse asiasta olen kyllä aikalailla samaa mieltä. Maahan tulijat, joiden aikomus on vain rettelöidä, eikä heillä ole painavaa syytä alun alkaenkaan lähteä kotipaikastaan tänne, eivät ole tervetulleita. Ongelma on siinä, kuinka voidaan määritellä kuka on millainenkin. En pidä tällaista ongelmallista valheellisin perustein tapahtuvaa maahanmuuttoa niin suurena ilmiönä kuin sinä, tai Vähäkainu. Jos pakolainen hölmöilee, ei se tarkoita, ettei hän olisi oikeasti turvapaikan tarpeessa. Kulttuurien yhteentörmäyksessä on omat hankaluutensa ja kyllä siitä on pahojakin tapauksia nähty.

Nissilä ei tätä väitettä näköjään arvosta, mutta sanon sen silti: kyllä suomalaisetkin hölmöilee. Minä olen hölmöillyt ja aiheuttanut vahinkoa muiden omaisuudelle. Ruotsalaiset hölmöilee. Meni kerran mökkiviikonloppu pilalle kun mökäsivät. Jenkit pöljäilee, australialaiset, inuiitit, saamelaiset jne. Ei se poista maahanmuuttajan pöljäilyn tuomittavuutta, mutta maahanmuuttajan hölmöily pitäisi laittaa minusta tämän mukaiseen perspektiiviin. Ihmisiä ovat hekin, ja monella voi olla aikalailla kovat ajat takana.

T. Martti, joka
-Tykkää Ylestä
-Ei pidä MV-lehteä hyvänä lähteenä. Uskallan kuitenkin avata ajoittain.
-On äänestänyt vihreitä
-On monilta näkemyksiltään punainen
-Omasta mielestään näistä asioista huolimatta kykeneväinen ymmärtämään jotain totuudellisuudesta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2017, 14:21:38 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Maaliskuu 07, 2017, 09:58:29 ap
Vastaus #50

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sinä Korhonen out nyt ihan eksyksissä, tämmönen sitä nykysuomipoejan kuuluu olla. ::)

(lähde Savon Sanomat 4.3.2017)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Maaliskuu 07, 2017, 15:12:38 ip
Vastaus #51

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Olipa maahanmuuttajista kuka mitäkin mieltä hyvänsä. Mutta tämä vallalle päässyt oikeisto populistinen ääriajattelu joka pyyhkii ympäri länsimaisen maailman, johtuu tänä päivänä juuri tuosta holtittomasta kansainvaelluksesta joka nyt on ollut käynnissä. Kansainvaellukset loppuu, ääriajattelu loppuu myös?
 Saattaahan se olla että olen väärässä, mutta jotenkin vaikuttaa että sillä ratsastetaan äänestyskopeissa.

Maaliskuu 07, 2017, 23:12:40 ip
Vastaus #52

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuinka paljon haluat maksaa nyt ja lapset ja lapsenlapset vain lisää ja lisää kun näitähän ei mailmasta lopu ikinä vaan päinvastoin lisäntyy monella miljoonilla joka vuosi ! ? https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mit%C3%A4+pakolainen+maksaa&*  Ps. Muuten minkähähän takia koko ajan soditaan lähiidässä!!!? Luulis Israilia vastaan kaikki arabit mutt paskan marjat enemmän sisällissotia vaikka kaikki jotensortin musliimeja! Noilla Ahmedlilla tai Mohamedilla on temperamentti kuin suuressa kylässä ja aina se vi+un uskonto päällimäisenä syy tappamisiin. PS. kuka muu kansanryhmä pystyy leikkamaan päät irti kameran edessä kuin lähiidän jätkät !? tai vaikka kotosuomesta kun  turvanpaikanhakijaksi tullu http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=18260&hilit=harjavalta 
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2017, 00:06:26 ap kirjoittanut lasse roholm »

Maaliskuu 08, 2017, 01:25:14 ap
Vastaus #53

Markku Nissilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa vaan ensin vihjasit, että ne, jotka on eri mieltä, ovat sokeita todelliselle maailmalle, uskovat kaikenlaista propagandaa eivätkä ole kykeneväisiä erottamaan valhetta todesta.
Jos halutaan puhua asioista niin pitäisi puhua asiasta, ei vihjailla, että toinen keskustelija on idiootti joka ei ymmärrä.
En vihjaa, vaan olen oikeasti sitä mieltä. No ei suinkaan.
En voi kerta kaikkiaan käsittää ihmisiä, jotka eivät halua loppua tälle matu invaasiolle, eli rajat pitää laittaa kiinni ja rakentaa aidat kuin esim. Unkarissa. Siellä käsitetään etteivät he voi auttaa "pakolaisia" päästämällä heitä äärettömiä määriä maahan, kuten niitä on tulossa. Miljoonia, jos ei jopa miljardeja. Vasta äsken joku ruotsalainen ministeri sanoi Ruotsiin mahtuvan 4 miljoonaa matua lisää. Onko tuollainen ihminen aivan terve? Minusta hän on idiootti.

Itse asiasta olen kyllä aikalailla samaa mieltä. Maahan tulijat, joiden aikomus on vain rettelöidä, eikä heillä ole painavaa syytä alun alkaenkaan lähteä kotipaikastaan tänne, eivät ole tervetulleita. Ongelma on siinä, kuinka voidaan määritellä kuka on millainenkin. En pidä tällaista ongelmallista valheellisin perustein tapahtuvaa maahanmuuttoa niin suurena ilmiönä kuin sinä, tai Vähäkainu. Jos pakolainen hölmöilee, ei se tarkoita, ettei hän olisi oikeasti turvapaikan tarpeessa. Kulttuurien yhteentörmäyksessä on omat hankaluutensa ja kyllä siitä on pahojakin tapauksia nähty.

Tuosta kirjoituksestasi näkee, ettet ole täysin perillä matujen aikaan saannoksista, etkä pidä valheellisin perustein tulleita ongelmana, etkä varmaan pidä myöskään Helsingissä mielenosoitusta pitäviä hylsyn diskopaikkahakemukseensa saaneita laittomia matuja. Se ei suinkaan tarkoita että olisit idiootti, mutta minusta olet ottanut asioista selvää liian yksipuolisesti. Aika vaikeaa se onkin, koska valtamedia jättää kertomatta kaikki negatiiviset asiat matuista. Poliisit on kääntyneet (käännytetty?) matujen puolelle, eivätkä esim. tilastoi "asiakkaidensa" etnistä identiteettiä. Tavallinen ihminen ei tiedä missä mennään, koska hänelle valehdellaan. Eikä suuri osa ihmisistä edes halua tietää totuutta. Se on paljon mukavampaa.

Nissilä ei tätä väitettä näköjään arvosta, mutta sanon sen silti: kyllä suomalaisetkin hölmöilee. Minä olen hölmöillyt ja aiheuttanut vahinkoa muiden omaisuudelle. Ruotsalaiset hölmöilee. Meni kerran mökkiviikonloppu pilalle kun mökäsivät. Jenkit pöljäilee, australialaiset, inuiitit, saamelaiset jne. Ei se poista maahanmuuttajan pöljäilyn tuomittavuutta, mutta maahanmuuttajan hölmöily pitäisi laittaa minusta tämän mukaiseen perspektiiviin. Ihmisiä ovat hekin, ja monella voi olla aikalailla kovat ajat takana.
Kyllä suomalainenkin raiskaa, ryöstää, tappaa. Tuohan on suvakkien puolustuslause aina, kun matujen tekemiset tulee ilmi. Voitko väittää suomalaisten tekevän suhteellisesti saman verran rikoksia kuin matut?
Harmi kun viikonloppusi meni pilalle, ite pelkään meidän lapsilla ja lapsenlapsille menee elämä pilalle.

tv. markku, joka
-ei ole, eikä tule äänestämään vihreitä
-ei ole näkemyksiltään minkään värinen
-pitää tätä hyvänä linkkinä: https://www.murkut.org/
"Nelitahtimoottori: Yksi tahti tuottaa tehon, loput kolme kuluttaa moottoria."

Maaliskuu 08, 2017, 07:30:10 ap
Vastaus #54

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
"-ei ole näkemyksiltään minkään värinen"

Tuo Nissilän konsti onkii toemiva jos kirjottaja ei haluva paljastoo mitä värijä (= puoluvetta) kannattaa ja mitä ei,
sillonhan kukkaan ei kyllä takkuulla pysty kenenkää kirjottelijan näkemyskantoo mistää piättelemmään.  :P

-pena-

Maaliskuu 08, 2017, 09:37:29 ap
Vastaus #55

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
"-ei ole näkemyksiltään minkään värinen"

Tuo Nissilän konsti onkii toemiva jos kirjottaja ei haluva paljastoo mitä värijä (= puoluvetta) kannattaa ja mitä ei,
sillonhan kukkaan ei kyllä takkuulla pysty kenenkää kirjottelijan näkemyskantoo mistää piättelemmään.  :P

Kun tuota kuvaa ajattelee...
Oikeisto on vasemmalla, ja vasemmisto oikeella eikä tee yhteistyötä kenenkään kanssa. Voisi päätellä kuvan piirtäjäksi kokoomuslaista, koskapa kun lukusuunta meillä on vasemmalta oikealle, on haluttu kokoomus ensimmäiseksi.

40 v myyntimiehenä, sekä uskonto että puoluepoliittinen kantani on se että noilla joka kerholla ja kinkeripiirillä on rahaa, ja hyvä myyntimies osaa sen lohkasta siivuiksi, yhden itselleen. No on mulla toisenkinlainen kanta, mutta vain äänestyskopissa.

Mutta itse aloitusaiheeseen palatakseni, kyllä, suomi on edelleen suomi ja ehtii kyllä 100 vuotiaaksi.
Näisten kunniaksi vedin aamulla SUOMEN lipun salkoon. Vaimo kun on suomalainen niin Suomen lippu tietysti. Jos itelleni liputan niin Saamen lippu tietysti.

Maaliskuu 08, 2017, 09:52:13 ap
Vastaus #56

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
!
Pikku kekkerit. Vetäsin SUOMEN lipun salkoon. Olen Suomalainen, ja Saamelainen. Tankoon vedän jommankumman lipun kun tarvitaan.

Mitä enemmän näitä epäisänmaallisia viestejä näkyy, sitä helpommin vedän Saamen lipun tankoon. Ettekö te mamut ole oikeen ymmärtäneet juttua, ensin tulette tänne ja sitte ootte niin Suomalaisia. Jos ei kelpaa niin painukaa sinne mistä tulittekin. Hävettää puolestanne, sitä te ette osaa ite tehdä.
No, jos pipo vedetään riittävän tiukalle niin meidän kaikkien pitäisi muuttaa takasi sinne Afrikkaan, josta nykytiedon mukaan ollaan kotosin.
Olen kyllä sitä mieltä että Suomen, Norjan ja Ruotsin, ehkä Venäjän pohjois-osiin voisi ihan hyvin perustaa oman saamelaisten valtion.
Homoille vois kanssa perustaa oman valtion, katotaan asukasmäärää sadan vuoden päästä  ;D
Kyllä mun mielestä kansallisvaltiot (kieli) yhdistää kansan, sekä yhteistyö naapureiden kanssa!
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Maaliskuu 08, 2017, 09:58:18 ap
Vastaus #57

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse asiassa me ollaan kaikki mamuja tässä maassa, saamelaisia lukuunottamatta. Kun aikaa jää joskus räyhä-ym. blogien lukemiselta, kannattaa lukaista meidän omaa historiaamme ihan vaan vaikka viimeisen parin-kolmensadan vuoden ajalta. Tunnetun historian ajalta nykyisin tuntemamme armas Suomi on vain muutaman sukupolven ikäinen.

Tuota juuri tarkoitin tuossa viestissäni jossa tuo saamen lippu.

Tästä maasta on kovasti lähdetty. Amerikkaan, australiaan, finnskogeniin, ruåtsiin... Ja kun ottaa huomioon että alle nelimiljoonaisesta kansasta on pitkänmatkaa toista miljoonaa lähtenyt, on se kova prosentti.
Eli muitten on otettava suomalaisia mutta tänne ei ole tulemista...

Hyvä poitti, mutta ku suomalaiset lähti USA tai muu, ne lähti töihin! Ei loisimaan kuten nää nykyset .....
PS. USA takasi intiaaneille  ???
Kyllä jokainen joka elantonsa rehelliseti ansaitsee on tervetullut, mutta loiset .....
Annetaas näille matuille kuokka ja kirves ja viedään valtionmaan korpeen ... kyllä sandaalin suhinan kuuluisi
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 08, 2017, 10:14:00 ap kirjoittanut Harri Holopainen »

Maaliskuu 08, 2017, 10:17:23 ap
Vastaus #58

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuinka paljon haluat maksaa nyt ja lapset ja lapsenlapset vain lisää ja lisää kun näitähän ei mailmasta lopu ikinä vaan päinvastoin lisäntyy monella miljoonilla joka vuosi ! ? https://www.google.fi/?gws_rd=ssl#q=mit%C3%A4+pakolainen+maksaa&*  Ps. Muuten minkähähän takia koko ajan soditaan lähiidässä!!!? Luulis Israilia vastaan kaikki arabit mutt paskan marjat enemmän sisällissotia vaikka kaikki jotensortin musliimeja! Noilla Ahmedlilla tai Mohamedilla on temperamentti kuin suuressa kylässä ja aina se vi+un uskonto päällimäisenä syy tappamisiin. PS. kuka muu kansanryhmä pystyy leikkamaan päät irti kameran edessä kuin lähiidän jätkät !? tai vaikka kotosuomesta kun  turvanpaikanhakijaksi tullu http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=18260&hilit=harjavalta
Eikön täsä oo syy se että britit veti rajat ohi kansallisvaltioiden, esmes kurdistan, siitä se mekkala ja eripura alkoi. Kurdit osaa pitää sentään pintansa  ;)

Maaliskuu 08, 2017, 10:21:56 ap
Vastaus #59

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Luulen kyllä että tuo vanaha värikartta kuvvoo eri puoluveihin kannattajjiin loekkimista muihin puoluveisiin, eli kokkomukselaesija ja ärkoopeeläesijä on loekkinu keskustaan, muattomija kepulaesija tuas puolestaan sostememmeihin ja persuihin. Ja nuo muut on vuan jurottanu vankasti vanahoessa asemissaan minnekkää loekkimata.

Ja niinkun Kari R tuossa jo maenihtikkii, vasemmisto on minunnii konneessa kuvassa oekeella ja oekeisto vasemmalla, mutta ilimansuunnissa tästä istumapaekalta katottuna tuas oekeisto on lännessä ja vasemmisto ijässä. Otappa nuista sitten selevä. ::)

Tuo Nissilän linkki "murkut" se se vasta olikii oekein valaeseva, mistä sitä muuvalta tämmönen jo murrosijän ohittanu saeskaa nuin toenperästä ja tärkeetä tietoo muuvalta kun murkkujen sivuilta tämän mualiman mänöstä. Eipä ou ennen tullu sitä ies vilikastuvakaa, kiitokset vuan Markulle. ;D

-pena-