Kirjoittaja Aihe: SUZUKI GSXR 750 1985  (Luettu 31259 kertaa)

Elokuu 14, 2017, 12:53:17 ip
Vastaus #15

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä vielä joitakin kuvia rojektin varrelta...

Projektin suurin savotta oli nuo katteet jotka teettivät töitä todella paljon.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2017, 12:59:47 ip kirjoittanut Antti Poutiainen »

Elokuu 14, 2017, 13:15:04 ip
Vastaus #16

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En halunnut oikaista missään kohdassa vaan tein katteet aikaa ja hikeä säästämättä.  Tarkoituksena mahdollisimman hyvä lopputulos eikä mikään nopeasti sutaistunsinnepäin..

Elokuu 14, 2017, 14:27:54 ip
Vastaus #17

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa

Syyskuu 09, 2017, 10:17:57 ap
Vastaus #18

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Projektin tehdyt työ,  osat ja hankinta

TEKNIIKKA

-Kaasuttimien purku, puhditus ja tiivisteiden uusiminen:  puhdistus Valvolinen kaasutinspraylla, paineilmalla ja tiivistesarja stromilta

-Uusi  MGM-akku sekä Motulin öljyt Motonetistä.

JARRUT

Satuloiden purku, herkistely, tiivisteet, pääsylinteri, letkut, palat ja maalaus
- Satuloiden tiivisteet ebaystä, palat, letkut ja pääsylinterin korjaussarja Stormilta ja  maali Motonetin kilikali Fordin Gold-sävy.

KATTEET

Vanhojen tarrojen poisto, karhennus, kuidutus, kittaus, hionta, pohjmaalaus, välihionta, pintamaalaus, tarrat ja lakkaus

-Valkoinen pintamaali Super White ja lakka Automaalit.net, siniset sävyt Motonetistä kilikali-pullosta kuten myös lasikuitu ja kittitarvikkeet, teipit Hart-
Tapes, hionta paperit Mirkalta ja ruiskuna Devilbiss

SATULA
- "nahka"  shopattu Ebaystä , asennuksen jälkeen pakkkauskurtut suoristettu lämpöpuhaltimella sekä käsitelty nahanhoitoaineella.

OHJAUSTANKO, PEILIT, VAIJERIT, KATKAISIJAT JA ETUHAARUKKA

Uudet peilit, vaijerit, käytetty kaasukahvankatkaisija, etupumppujen huolto

- Uudet peilit löytyivät Sormilta kuten myös vaijerit,  väärä katkaisija vaihtui oikeanmalliseen joka ainoa ( koko maassa?!) löytyi Hyvinkäältä  Crash Bike Centeristä. Katkaisat freesattiin uusilla teksteillä, tarkkaa kättä ja pinsettejä vaativat Decalsit tilasin Ebayn kautta. Etupumput kiilloitettiin, stefat  ja öljyt uusittiin.

KETJUT JA RATTAAT

-Hyväkuntoiset ketjut/rattaat  olivat  perusteellisen puhdistamisen kuin uudet.  Vanha ketjurataskoppa oli todella huonokuntoinen ja se korvattiin uudella yksilöllä. Uusi koppa taas Ebayn kautta ja ketjusuoja Nakkilan Pyörästä  ja moposta.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2017, 10:19:35 ap kirjoittanut Antti Poutiainen »

Syyskuu 15, 2017, 11:35:41 ap
Vastaus #19

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sellainen päivä tuossa...

seuratkaa silmä tarkkana lehtiä

Lokakuu 13, 2017, 14:46:52 ip
Vastaus #20

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Otetaas tähän väliin kertomus tuosta mustasta leskestä eli vuosimallin  83 GS650G model eli kyseessä amerikasta vuonna 88 tuotu keppivetoinen joka hankkiessa vuonna 2011 oli todella karmeassa kunnossa.  Muuta hyvää ei ollut kuin että kone sisukaluiltaa kunnossa..

tässä on kuva kesältä 2012 jolloin kunnostus on päässyt aluilleen ja suurimmat hirveydet pyörästä tässä vaiheessa karsittu

ja kesällä 2016

Tähän väliin mahtui lukuisia iltoja tallissa, osatilauksia, kittausta, maalausta, kiillotusta.... jne. kyllä te tiedätte

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 13, 2017, 15:02:14 ip kirjoittanut Antti Poutiainen »

Lokakuu 13, 2017, 20:30:49 ip
Vastaus #21

Pekka Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En halua arvostella mitenkään tuota hienosti entistettyä ärrä Suzukia,mutta mulla on myös tuollainen vm.1985 Suzuki joka ollut myös kilpakäytössä ,niin siinä on pyöreät reiät äänenvaimentimen lämpösuojassa ja koko vaimentimen matkalla.Oon katsellu myös mallihistoriaa niin vm.85 näyttäs olevan nimenomaan pyöreillä reiillä.Mulla on myös vm.86 äänenvaimennin siinä ovaalireiät lämpösuojuksen päädyissä ja myös tuo väri noissa jarrusatuloissa ottaa vähän silmään.En tiedä oletko halunnut tehdä juuri oikean kopion alkuperäisestä,enkä sitäkään varmasti onko vm.85 ollut erilaisilla lämpösuojuksilla?             

Lokakuu 14, 2017, 07:56:15 ap
Vastaus #22

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En halua arvostella mitenkään tuota hienosti entistettyä ärrä Suzukia,mutta mulla on myös tuollainen vm.1985 Suzuki joka ollut myös kilpakäytössä ,niin siinä on pyöreät reiät äänenvaimentimen lämpösuojassa ja koko vaimentimen matkalla.Oon katsellu myös mallihistoriaa niin vm.85 näyttäs olevan nimenomaan pyöreillä reiillä.Mulla on myös vm.86 äänenvaimennin siinä ovaalireiät lämpösuojuksen päädyissä ja myös tuo väri noissa jarrusatuloissa ottaa vähän silmään.En tiedä oletko halunnut tehdä juuri oikean kopion alkuperäisestä,enkä sitäkään varmasti onko vm.85 ollut erilaisilla lämpösuojuksilla?             

Hyvä huomio Pekka, jos totta puhutaan en ole huomannut koko asiaa aikaisemmin.  Noissa on saattanut varsinkin tuotannon alkuvaiheessa voinut olla pienen pieniä eroja niinkuin oli teippauksissakin huomasin vaan tuossa talvella.. saattanut vaihtuakoko pakoputli  esim kaatumisen seuaruksena.

Lokakuu 14, 2017, 12:11:53 ip
Vastaus #23

pertti ahlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä Pekka on oikeassa. F-mallin(-85) äänenvaimentimen lämpösuojapellissä oli pienet pyöreät reijät koko alalla ns. "raastinrautamalli", ja oli vain -85 mallissa käytössä...Noissa kuvissa on G-mallin(-86) suojapelti.

...Mikä muuten askarruttaa noiden jarrusatuloiden väreissä?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 14, 2017, 17:02:02 ip kirjoittanut pertti ahlstedt »

Lokakuu 14, 2017, 12:29:10 ip
Vastaus #24

pertti ahlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuten olen tämän kuvan tänne jo aiemmin postannut, niin tässä kuvassa on lattialla -85 mallin lämpöpelti, joka vaihdettiin pois tästä Ltd-tuplaR:stä ja laitettiin oikeanmallinen siihen tilalle...Ja vaikka tämäkin pyörä on -86 mallinen, niin Ltd:n lämpösuojapellissä oli ihan oma aukotus, joka oli käytössä vain tässä mallissa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2017, 15:44:42 ip kirjoittanut pertti ahlstedt »

Lokakuu 14, 2017, 19:56:07 ip
Vastaus #25

Pekka Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oisko ollut minun silmässä ohranjyvä kun ensimmäisen kerran katsoin noita satulan värejä näytästi liian ruskealta,aikalailla näyttää nyt sanoisko kullan keltaisilta,ihan hyvä en ala pilkun viilaajaksi.Onko tuolla tuplaärrällä kilpailuhistoriaa(ajoitko itse) noita ei taida olla monta suomessa?? Täällä Ylä-Savossa oli yksi uudempaa mallia Vartiaisen Raimolla Ei ihan varma tieto,mutta Vartianen kilpaili menestyksellisesti Suzukilla!
Minne lie se tupla R joutunut?

Lokakuu 14, 2017, 21:14:22 ip
Vastaus #26

pertti ahlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä pyörä on tullut tänne Saksasta n.14v sitten ja ollut siellä aktiiviaikanaan kilpapyöränä ratakäytössä, ja siitä toimesta eläköityneenä ehostettu jollainlailla(sinnepäin) alkuperäiseen asuun ja myyty siviliin. Todennäköisesti siihen oli tuolloin laitettu käytetty -85 katuärrän pakoputkisto pönttöpelteineen...Tämä erikoismalli on Suomessa erittäin harvinainen, ja itse en ole muuta kuin entisöinyt tämän 13v sitten.
Tällähetkellä pyörä on rekisterissä ja ajettavissa, mutta ei kuitenkaan ole vielä museorekisteröity.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 15, 2017, 07:25:43 ap kirjoittanut pertti ahlstedt »

Lokakuu 15, 2017, 08:58:48 ap
Vastaus #27

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuten olen tämän kuvan tänne jo aiemmin postannut, niin tässä kuvassa on lattialla -85 mallin lämpöpelti, joka vaihdettiin pois tästä Ltd-tuplaR:stä ja vaihdettiin oikeanmallinen siihen tilalle...Ja vaikka tämäkin pyörä on -86 mallinen, niin Ltd:n lämpösuojapellissä oli ihan oma aukotus, joka oli käytössä vain tässä mallissa.

Tämä minun pyörä lienee kipattu useita kertoja joten se selittää varmaan sen miksi tuo pelti vaihtunut matkan varrella. Kiitos kuitenkin tarkkaavaisuudesta nyt saa korjattua tuon epäkohdan Jos jollain on oikea pelti tähän vuosimalliin niin voisin vaikka ostaa sen niin saisi päivitettyä ennenkuin tämä menee suomen moottoripyörämuseoon lahteen.

Lokakuu 15, 2017, 09:14:29 ap
Vastaus #28

Antti Poutiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Geeässän tankki tuli amerikasta ja oli todella lohduttomassa kunnossa... sairas työ tasoittaa lommot ja saada kelvollinen pohja mustalle

Sähköt olivat tiensä päässä, latauksesta ei tietoakaan ja kyläsepän taikomat sähköt olivat lähellä polttaa tämän pyörän

satula kaipasi myös huomiota osakseen, hyvin ruoste päässyt jäytämään runkoa

vaimentimet olivat antautuneet aikoja sitten, uudet veivät ajattuvuuden uudelle tasolle

Lupaasti luistava kytkin asettui alkuperäistä jäykemmillä jousilla ja levyillä

Lokakuu 15, 2017, 12:21:19 ip
Vastaus #29

pertti ahlstedt

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuten olen tämän kuvan tänne jo aiemmin postannut, niin tässä kuvassa on lattialla -85 mallin lämpöpelti, joka vaihdettiin pois tästä Ltd-tuplaR:stä ja vaihdettiin oikeanmallinen siihen tilalle...Ja vaikka tämäkin pyörä on -86 mallinen, niin Ltd:n lämpösuojapellissä oli ihan oma aukotus, joka oli käytössä vain tässä mallissa.

Tämä minun pyörä lienee kipattu useita kertoja joten se selittää varmaan sen miksi tuo pelti vaihtunut matkan varrella. Kiitos kuitenkin tarkkaavaisuudesta nyt saa korjattua tuon epäkohdan Jos jollain on oikea pelti tähän vuosimalliin niin voisin vaikka ostaa sen niin saisi päivitettyä ennenkuin tämä menee suomen moottoripyörämuseoon lahteen.

Niin, tai sitten siihen on vaihdettu koko putkisto pelteineen joskus. Nimittäin noita pönttöpeltejä ei ole koskaan ollut varaosana saatavilla erikseen, vaikka se on poppareilla kiinni ja irrotettavissa...Se tuli aina pakoputken mukana.

Metisse ilmoittelee heillä olevan tarjolla ja tilattavissa uustuotanto-peltejä malleihin 750 F,G,H  ja 1100 G,H,J
Ei kuitenkaan Ltd-malleihin, jos sellaista tarvitsee se on tehtävä/teetettävä ihan itte mallin mukaan.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2017, 21:48:18 ip kirjoittanut pertti ahlstedt »