Kirjoittaja Aihe: Trollit  (Luettu 23917 kertaa)

Helmikuu 13, 2017, 12:38:25 ip
Vastaus #45

Jaakko Latvanen

• Vieras
Enhän minäkää kenenkää Kuusiston kivelle ou vähiä viinatilikkojani viemässä, vuan Kosolan Viken. :P

No nythä mie vasta hokasin, ettei Pena sitä Laukaan suurta poikaa tarkottanukkaa käyntikohteeks.  Vähä jo ihmettelinkii, miten sitä ois joku voinu Jumalan lahjana pittää, ko miun ymmärtääksein ei sen laijan kulkijoilla varsin oo muuta uskontoo ko aatteensa.

Vaan aika samansuuntasia tuntuu miun ja Pentin mielipitteet olevan noitten ääriliikkeitten suhteen.  Mikähän siinä on, että ko mies vanhenee, ni se alkaa vierastaa kaikenlaista äärilaijan vouhkaamista, oli mikä hyvänsä asia tai aate kysseessä?

jv

Helmikuu 13, 2017, 13:02:57 ip
Vastaus #46

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Ääri ja ääri...Nykyään tuntuu olevan äärikeskustalaisiakin... ;)

Helmikuu 13, 2017, 14:43:41 ip
Vastaus #47

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No tämän päiväinen puhelinmyynti yritys soitto ei nyt ole ihan trolli, mutta kumminkin.

Soitettiin ja nyt tarjottiin tällaista palvelua:
 Kuten jokainen yrittäjä on aivan varmasti törmännyt ongelmaan että yrityksile/yrittäjille soitellaan ihan joka jessuksen päivä ja tarjotaan jonkun palveluhakemistoon yrityksen yhteystietojen saamista. No kaikkiin olen vastannut että ei kiitos ja näkemiin.

No nyt sitten soitti joku, ja yritti myydä palvelua jonka liiketoiminta idea ja markkinointi ajatus on että heidän tarjoamassa palvelussa näitä em. markkinoiden sopimuksia voi sitten estää, ja mahdollisesti jo maksettuja koittavat periä takaisin. Että jos olet maksanut jonkun, esim. 100 euron huijauslaskun epähuomiossa (kuten mm. minä) , niin tämä yritys tarjoaa 190 eurolla vuosisopimusta jolla tuon 100 euroa HUOM! -VOI EHKÄ- saada perittyä takaisin??  Että semmosta. No lopputulos sama kuin muissakin puhelinmarkkinoinnissa: Ei kiitos ja näkemiin.

Mistä näitä tuommosia pyhelinmyyjiä/yrityksiä ihan oikeasti sikiää? Siitä toisesta alapään reiästä(kö)?  ???

Helmikuu 13, 2017, 14:53:38 ip
Vastaus #48

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ei oo Suomessa sitte joriseen ja perstuslaillisten ollu muuta ko äärivasemmistolaisia puolueita... ihan muita ääriliikkeitä mie vaan tarkotin, en puoluveita.  Ja jos parturiin on aika varattu, ei sille VIIKOLLE voi ennää muuta sopia.  Ja ne puhelinmyyjät on tullu maailmaan ihan niiko muutkin, joko siitä aukosta luomutuotteena tai sektiolla...  vieläkö jollakii on jotain epäselvää?

jv

Helmikuu 13, 2017, 15:36:34 ip
Vastaus #49

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Oon puhelinmyyjän antanu ymmärtää, että rahaa ei ole, mutta ilmoituksen voit laatia, kunhan laskua ei tule.
 Vaatii vähän hermoa ja sopivaa aikaa, mutta yleensä ystävällis-sävyinen jutustelu auttaa.
 Olen laittanut huomaamaan, kuinka älyttömiä yrittävät myydä, kuten mm. Tuomon esiintuoma markkinointikiellon ylläpito maksua vastaan.  :P

Loistava liikeidea, joka luultavimmin on tullut "boxin ulkopuolelta" ja josta  Sippilä tykkää.

Kyllähän minä oon koittanut vastata ihan nätisti että ei kiitos ja näkemiin. Joskus oon myös sanonut että minä sitten soittelen sinulle takaisinpäin kun ilmenee teidän palvelulle tarvetta. Ilmeisesti olen sanonut liian nätisti EI. kun niiltä laskujakin on näköjään tullut, ja eukko on asiasta epätietoisena niitä vielä viime vuonna näköjään maksanut?  Kuinkahan selkeästi se asia pitää ilmoittaa?

Ps. ajattelin illalla laatia sopimusehdon hyvin selkein laskutusperustein, ja lähettää sen sähköpostilla noille firmoille. Lukemalla sen s-postin, on vastaanottaja automaattisesti hyväksynyt laatimani sopimuksen. Kun kerran minäkin olen ilmeisesti ainoastaan puhelinmyyjälle vastaamalla hyväksynyt heidän sopimuksen, ja siis kumminkin kieltääntynyt niistä sen hyvin selkeän EI:n säestämänä?

On tämä elämä kovin hankalaa kun pitäis kumminkin puhelimeenkin vastata, ja jokaiseen puheluun.
 Melkoisia maanvaivoja, niinko ne trollitkin.  :-X

Helmikuu 13, 2017, 15:38:16 ip
Vastaus #50

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Oon puhelinmyyjän antanu ymmärtää, että rahaa ei ole, mutta ilmoituksen voit laatia, kunhan laskua ei tule.

Tämä ei välttämättä auta noiden yrityshakemistojen kanssa, lasku saattaa tulla vaikka ei olisi koko myyntipuhelua ikinä tullutkaan.

Itse olen jo useamman vuoden tehnyt näin: Heti kun soittaja sanoo että "´tarkistetaan näitä yrityksen tietoja" tai että "yritysrekisteri siitä ja siitä", painan punaista luuria sanomatta yhtään mitään. Sen jälkeen googletan kyseisen firman yhteystiedot ja teen jo ennaltaehkäisevän reklaamation (usein näiden firmojen laskuissa on mainittu joku peruutusaika, mutta lasku lähetetään niin myöhään, ettei siitä ole apua) ja ilmoitan että teiltä soitettiin silloin ja silloin, enkä tilannut palvelua, enkä itse asiassa edes sanonut muuta kuin nimeni vastatessa. Sitten lähetän ko. viestin parista eri sähköpostiosoitteesta ja vielä paperisena kirjeenä. Lasku saattaa silti tulla, mutta ompahan itsellä todisteet asiasta.

Jotkut alan firmat jaksavat aina vaan joka vuosi lähettää aiheettoman laskun, joka pitää reklamoida kirjallisesti. Sitten tulee maksumuistutus ja taas tehdään reklamaatio. Seuraavaksi sitten maksuvaatimus ja taas reklaamaatiota menemään. Oikeuteen eivät sentään lähde kun tietävät, että lasku on aiheeton, mutta vuoden päästä tulee taas uusi lasku. Kai niitä joku maksaakin, kun tuota kerran kannattaa loputtomiin jatkaa.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Helmikuu 13, 2017, 15:54:15 ip
Vastaus #51

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Tämä ei välttämättä auta noiden yrityshakemistojen kanssa, lasku saattaa tulla vaikka ei olisi koko myyntipuhelua ikinä tullutkaan.

Itse olen jo useamman vuoden tehnyt näin: Heti kun soittaja sanoo että "´tarkistetaan näitä yrityksen tietoja" tai että "yritysrekisteri siitä ja siitä", painan punaista luuria sanomatta yhtään mitään. Sen jälkeen googletan kyseisen firman yhteystiedot ja teen jo ennaltaehkäisevän reklaamation (usein näiden firmojen laskuissa on mainittu joku peruutusaika, mutta lasku lähetetään niin myöhään, ettei siitä ole apua) ja ilmoitan että teiltä soitettiin silloin ja silloin, enkä tilannut palvelua, enkä itse asiassa edes sanonut muuta kuin nimeni vastatessa. Sitten lähetän ko. viestin parista eri sähköpostiosoitteesta ja vielä paperisena kirjeenä. Lasku saattaa silti tulla, mutta ompahan itsellä todisteet asiasta.

Jotkut alan firmat jaksavat aina vaan joka vuosi lähettää aiheettoman laskun, joka pitää reklamoida kirjallisesti. Sitten tulee maksumuistutus ja taas tehdään reklamaatio. Seuraavaksi sitten maksuvaatimus ja taas reklaamaatiota menemään. Oikeuteen eivät sentään lähde kun tietävät, että lasku on aiheeton, mutta vuoden päästä tulee taas uusi lasku. Kai niitä joku maksaakin, kun tuota kerran kannattaa loputtomiin jatkaa.

Meillä eukko on hoitanut laskutusta, eikä se ole ollut aina tietoinen mikä on aiheellinen ja mikä huijaus. Tästä lähin on lyötävä heti luuri korvaan. Aiemmin olen sanonut kohteliaasti: EI KIITOS ja näkemiin. En sano enää.
 Aina ei voi sanoa kovin "selkeästi" mitä noista ajattelee, kun välillä sattuu olemaan noiden soittojen tullessa ihan ihmisten ilmoilla. Eikä noiden kanssa oikein jaksais alkaa siihen kirjeenvaihtoonkaan. :-X

Suoraan vaan roskiin kaikkien noiden laskut, sen enempää selvittelemättä. Jos löytyy oikein postiosoite, niin pitäispäs joskus käydä ihan oven takana suorittamassa semmonen ns. henkilökohtainen asiakaskäynti. Eikös sillä henkilökohtaisella käynnillä luoda vakuuttavampaa yhteistyötä?  :)

Helmikuu 13, 2017, 16:17:49 ip
Vastaus #52

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Trolleista ja trolleista, mutta urputan kumminkin!

Nää eräät firmat on ovelia, niihin on helppo liittyä mutta aikas hankala erota.
Veronmaksajienkeskusliittoon tyhmänä liityin 90-luvun alussa, muutin toiseen osoitteeseen, posti oli mennyt sinne vanhaan osoitteeseen yli vuoden, mutta kyllä lasku osasi tulla uuteen osoitteeseen, sanonko perk..e  >:( Ei käyny selittely maksa  :-[
Kaikki nämä nyt saat ilimaseks, helppo erota ???, heti tulee nyt vastaus, "mulla on tuo puhelinmarkkinointi kielto", minulta  ;)
Parhaista on päässy eroon vaan kuluttajaviranomaisen avustuksella, kirveellä olisi töitä!

Viherpiiperöt ym, ituhipit vaatii ostamaan uutta autoa, että maailma pelastuu, "#%!€....tu", ny on uudempi ostettu alle 10 vuotta, saman vie bensaa kuin 86-toiota kun et muuta saa. Samat kulut perk..e, on tietysti ABS, turvatyynyt, vakionopeus, luistonesto yms, mutta mitä vitt.a entiselläkin pärjänny näillä tekee, ajotaito vaan heikkenee, ja on jonkun verran enempi veloissaan  :embarassed:

Vi..u jos Hintti Haavistosta tulee pressa niin kyllä jotain on tehtävä, ainakin kansalaisuus salattava, tai vaihdettava

Kuka päästi nää valtaan, mä vai, en saa...a!

PS. Minun mielestä Kaskovakuutus pitäisi lailla kieltää
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 14, 2017, 15:17:34 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Helmikuu 13, 2017, 16:20:25 ip
Vastaus #53

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli aikoinaan toiminimi ja lupa työnantajalta sivu duuniin, voi juma kun puheluita ja sposteja tuli. No lähetin sitten laskun jonka perustelin heidän spostin lukemisesta, eivät maksaneet mutta häirintä loppui eli ovat jotenki yhteydessä toisiinsa. Laskutuksen perusteena käytin autokorjaa mon tuntiveloitusta kun olen entinen raskaskone asentaja ja opiskellu sen jälkeen vielä lisää. Toiminimi oli hyvä kun katsoin ettei se oliko 6000€ ylity, mm hartsia ja lasikuitu mattoa sain halvalla ja myin myös halvalla mutta voitolla. Veroissa vähensin työhuoneeni, autokulut ja muuta. Kolmisen tonnia ns. iisi mani sain per vuosi, sitten tuli tämä työeläke ja euroa ei kannata euroon vaihtaa. Olis pitäny tehdä kuin entinen työkaveri joka myy tietokoneita, ei ole työn tekijä vaan vaimo on jolle maksaa palkkaa, hän vain omistaa firman ja nostaa osinkoja. Tämä homma pitää osata, mulla vaimo ex kirjanpitäjä eikä osannu mua neuvoa kuinka olisin voinut hommaa jatkaa.

No nyt on perinnöt tuhlattu ja eletään persaukisina, ei se mitään ku pitää katsoa taaksepäin kun oli rahaa. Mitä sairas mies rahalla tekee ja mulla on paljon mitä muut kadehtii, ihan turhaan mut kadehtikoon.

Helmikuu 15, 2017, 19:41:43 ip
Vastaus #54

Jarmokivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa

[/quote]

Pahin trolli oli joskus Suomi -24 palstalla esiintynyt besservisseri: Turo--Inkeri.

Turo oli siitä hauska tyyppi, että se oli käynyt 2-pyöräisellä joka paikassa, ajanut jokaisella eri merkillä ja mallilla, tiesi kaiken tekniikasta, ajoi kovempaa kuin muut jokapaikassa ja muutenkin oli varsin kykenevä henkilö elämässä.
 Tukevasti jalat maassa ja pää pilvissä leijuva tyyppi.

Muistaako kukaan ?
[/quote]

Todennäköisesti tuo Turo on sama henkilö joka esiintyi Stoneman ja Goldfinger nimimerkillä. Kova kaveri lyömään vetoa ja joutui aikoinaan käräjille mellastettuaan S24 mersu foorumilla. Sattumoisin pääsin aikoinaan seuraamaan kaverin edesottamuksia ja jotain tiedän silloisista kuviosta.
Yksi tapaus jäi mieleeni kun tuttuni epäili kaverin höpinöitä. Milläs niitä väitteitä muuteen todistaa ellei itse näe. Tuttuni rohkaisua ottaneena yhtenä iltana laittoi nettiin numeronsa näkyville ja pyysi trollia todistamaan oliko hänestä yhtään miestä puhumaan puhelimessa. Viikon verran sitä soittoa tivattiin ja kaikki epäilivät soiko puhelin vai ei.  Puhelu tuli lopulta ja kyllä sieltä kaveri osasi kertoa sellaisia asioita joilla todisti olevansa kyseinen henkilö.

Helmikuu 15, 2017, 21:09:18 ip
Vastaus #55

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Tuon Turo--Inkerin muistankin motskaripalstalta  :)
Jos saisin osaamisestaan ja itsetunnostaan prosentinkin, ei tarvitsisi täältä lattiaraosta kommentoida.... ;D
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 15, 2017, 21:52:19 ip
Vastaus #56

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jos saisin osaamisestaan ja itsetunnostaan prosentinkin, ei tarvitsisi täältä lattiaraosta kommentoida.... ;D
Olisko tämän Turo-Inkerin mietelauseita vielä luettavissa jossain?

Helmikuu 15, 2017, 22:07:13 ip
Vastaus #57

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Olisko tämän Turo-Inkerin mietelauseita vielä luettavissa jossain?
Tuohon(kaan) en tiedä vastausta. Joskus 2006-2008 vuosina muistelen lukeneeni ko. sankaritarinoita. :)
Eikäkujooo, Turo--Inkeri vaan hakusanaksi, niin löytyypi tietoo....:)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2017, 22:13:51 ip kirjoittanut Viljo Lahma »
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home