Kirjoittaja Aihe: Nettiyhteys  (Luettu 15067 kertaa)

Helmikuu 01, 2017, 12:57:50 ip
Vastaus #15

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä se mun ranteessa pysyy, saunoessa ja suihkussa. Kiva kun remmi puhdistuu, numerot ja viisarit tritium päällysteiset eli näkyy pimeässä vaikka olis ollu pimeässä vuorokausia. Säteilymittari pieniä lukemia näyttää, no vanha mies.

Helmikuu 03, 2017, 17:16:29 ip
Vastaus #16

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Kokeilin muuttaa omia nettiyhteyksiä siten, että nyt langallisen TW-laajakaistamodeemiin tökkäsin Huawein mokkulan ja yritin saada liikkuvan netin kytkettyä kotiverkkoon. En vaan keksi, miten saisin ohjattua modeemia niin, että liikkuvan netin voisi ottaa kotiverkkokäyttöön. Ilmoittaa, että Internet-yhteys on kytketty mutta mokkulan valo vaan vilkuttaa vihreää?
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 03, 2017, 17:48:23 ip
Vastaus #17

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä ajattelin palata kellojen kanssa vanhaan hyvään aikaan ja hommata rannekellon taas uudestaan vuosikymmenten jälkeen. Ilman joutavia krumeluureja. Alkoi tympiin tuo puhelin kaivaminen taskusta ja siitä ajan katsominen. Oikein perinteisen näköinen viisarikello. Rosteria, kun on tuo nikkeli allergia.
 Vintage henkinen, yksinkertaisen ja luotettavan näköinen, niinkuin minäkin.  ::)

Helmikuu 03, 2017, 18:19:33 ip
Vastaus #18

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvin pärjää ilman kelloa. Kun Lidlistä ostettu kello hajosi joskus 6-7 vuotta sitten en ole toista ostanut.
Nyt ainakin Sampsunki tarjoaa veden kestävää kännykkää,sillä voi suihkussakin päivittää naamakirjan rohviilia :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 03, 2017, 19:14:08 ip
Vastaus #19

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eihän se Johan ookkaa siitä kii, että pärijääkö iliman kellua. Jos haluaa kellon, niin sillonhan se pittää ostaa. Semmonen Vintage henkinen, yksinkertaisen- ja luotettavan näköinen on mahottoman hyvä.  :P

Oikiastaan määki oon haaveillu oikiasta rannekellosta jo pitkään, ku viimeks on ollu semmonen ehkä 30 vuotta sitten. Samat kriteerit passais mullekki oikkein hyvin, ku mitkä Tuomollaki on. 8)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2017, 19:18:10 ip kirjoittanut Ossi Viita-aho »
Kahden pytyn loukussa.

Helmikuu 03, 2017, 19:30:47 ip
Vastaus #20

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
 Semmonen Vintage henkinen, yksinkertaisen- ja luotettavan näköinen on mahottoman hyvä.  :P
Serkkuni toi -80-luvulla työmatkaltaan mulle rannekellon, liekö juuri tuollainen..........se on Pravda-Pravdi-merkkinen :P

Helmikuu 03, 2017, 19:52:24 ip
Vastaus #21

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Hyvin pärjää ilman kelloa. Kun Lidlistä ostettu kello hajosi joskus 6-7 vuotta sitten en ole toista ostanut.
Nyt ainakin Sampsunki tarjoaa veden kestävää kännykkää,sillä voi suihkussakin päivittää naamakirjan rohviilia :)
Enpä oo vielä päässyt edes siihen naamakirja aika kauteen. Sosiaaliset kuulumiset oon hoitanut puhelimella, siis soittaen. Ja joskus jopa käyden. :(
Sampunki. Koitin ottaa pojan edellisen sampusunkin, 3 kk vanhan puhelimen omaan käyttööni. Eihän siitä tullut mitään. = Maalaismoukka ja mehtäläisjuntti.
 Rannekello, ja korjuuseen se vanha nokian lumia 720. Kun ei taida olla sopivampaa älypuhelinta minun käyttöön.

Kumpikaan niistä ei kestä panssarivaunuja eikä yli 400 metrin vapaasukelluksia. Vaan eipä taida iolla tarviskaan? Puhelimen jätän sotareissujen ajaksi pirtinpöydälle ja kellon vapaasukelluksissa laiturille, tai saunan kuistille.  :-X

Helmikuu 03, 2017, 19:55:41 ip
Vastaus #22

Risto Saastamoinen

• Vieras
Semmonen Vintage henkinen, yksinkertaisen- ja luotettavan näköinen on mahottoman hyvä.  :P
Serkkuni toi -80-luvulla työmatkaltaan mulle rannekellon, liekö juuri tuollainen..........se on Pravda-Pravdi-merkkinen :P

Liekö saman tehtaan tekeleitä kuin aikanaan Maaseudun Tulevaisuuden tilaajalahjana jakama Ruhla-juhlakello... ai että mä pilkkasin sitä kun yksi tilasi Maaseudun Tulevaisuuden ihan sen kellon takia... käveli sen hetken kun makasi pöydällä mutta ans olla kun laittoi ranteeseen, ei elonmerkkiä...

Helmikuu 03, 2017, 20:18:08 ip
Vastaus #23

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä

Olikohan tuo sukua sille junakellolle, elikkäs ryssäläiselle taskukellolle. Mulla oli tuommonen junakello viitisen vuotta käytössä ja aika luja se ainaki oli, mutta eihän siinä ollu rumeluureja aivan mahottomasti.
Kahden pytyn loukussa.

Helmikuu 03, 2017, 20:22:30 ip
Vastaus #24

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kauas taas meni aiheesta

Helmikuu 03, 2017, 20:26:47 ip
Vastaus #25

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Liekö saman tehtaan tekeleitä kuin aikanaan Maaseudun Tulevaisuuden tilaajalahjana jakama Ruhla-juhlakello... ai että mä pilkkasin sitä kun yksi tilasi Maaseudun Tulevaisuuden ihan sen kellon takia... käveli sen hetken kun makasi pöydällä mutta ans olla kun laittoi ranteeseen, ei elonmerkkiä...
Elähän nyt ala kyseenalaistaan tuota taistolaisuuden tuotteen jaloa periaatetta. Lada on ainoa oikea auto ja neuvostovalmisteet on valmistettu ilman riistokapitalismista röyhkeää rosvousta ja länsimaisen ajattelun omaavan eliitin oman edun tavoittelua. Tinkimätön laatu ja työläisen hyvinvointi etusijalla. Kaikki tuotteet jota on neuvostoliitto valmistanut, on niistä saadut tulot virrannut vain ja ainoastaan kansan yhteiseksi hyväksi.
 Piste.

Helmikuu 03, 2017, 20:33:05 ip
Vastaus #26

Risto Saastamoinen

• Vieras
Oukei, en minä sillä... olisihan tuo saanut työnsä tehdä, maksettu kello.
Kaukana ollaan aiheesta, juu.

Helmikuu 03, 2017, 20:50:42 ip
Vastaus #27

Jaakko Latvanen

• Vieras
Minä oon ite tään topiikin alottanu, ja luulen käyttäväni ylintä päätösvaltaa asiassa pysymisessä.  Toki valvojat valvovat vihapuheilta.  Ja minä valtuutan kaikki pysymään missä hyvänsä asiassa, niin kauan kun pikkusenkin silmäkulmassa pilkahtaa, eikä kettään suorastaan aleta haukkumaan!

Kyllä neuvostojen maassa kaikki tehtiin ja tehdään vieläkin, vaikka neuvostot ovatkin historiaa, kansan parhaaksi.  Niin suuri on uhka vihamielisistä läns mielisistä naapurimaista, että pakko on Suomenkin rajan taakse värkätä koko ajan uutta tankkia, ilmatorjuntaa ja atoomipommia.

Mutta kelloista.  Ite jätin samana päivänä, ko siirryin työelämästä syrjään, rannekellon yöpöyvän laatikkoon.  Takavuosina oli sitten jostain miun nimeni jääny Valittujen Palojen asiakasrekisteriin.  Sieltä pukkas tämän tästä tarjousta, että tillaa, niin saat lahjaksi sitä tai tätä, ussein just kelloja oli tarjolla.  Sen aikanen - siis ennen EU:ta - kuluttajasuojalaki meillä määritti, että sellasten kylkiäisten tarjoaminen kuluttajakaupassa oli kielletty, mitkä ei liittyny mitenkään ite tuotteeseen.  Sen tähen noissa tarjouksissa luki aina pienellä räntillä jossain huomaamattomassa kohassa, että jos et nyt kuitenkaan halua tilata tätä erinomasta tarjousta, voit saada itsellesi tämän lahjan kirjoittamalla asiakaspalvelupäällikölle ja erikseen pyytämällä.  No minä just eläkkeelle siirtyneenä omasin aikaa tähän kirjottamiseen.  Käytiin oikein kirjeenvaihtoa sen päällikön kanssa, nimi on päässy unohtummaan.  Selvis myöhemmin että oli muuten ihan oikea henkilö, eikä fiktiohahmo, kuten edeltäjänsä Kaarina Mäkelä.  No nyt muistinkin, Sari Syrjänen tai Syrjälä se oli.  Sari lähetti uskollisesti kaikki lukijalahjat, vaikken koskaan kyseisestä puljusta mitään ostanutkaan!  Niitä kelloja on vieläkin jossain laatikon pohjalla, pitäsköhän kaivella käyttöön?

jv

Ps. Vähä vetäsin iltapallaa, ni samalla taas joku koneisto takaraivossa jäi itteni tietämättä raksuttammaan.  Ei ollu Sari, oli Siru Syrjänen, se Valittujen Palojen asiakaspalvelupäällikkö. Yhteen hänen sukulaiseensa tutustuin myöhemmin kaukana pohjoisessa, siinä yhteyvessä selvis se, että ihan oikiasta henkilöstä oli kysymys. Terveisiä laittasin, mutta tuskin ovat kumpikaan tään palstan suurkuluttajia...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 03, 2017, 21:41:27 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Helmikuu 03, 2017, 20:52:06 ip
Vastaus #28

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Klo 17:16 yritin palata ap.aiheeseen. Huonolla menestyksellä ;)

Helmikuu 03, 2017, 21:44:52 ip
Vastaus #29

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tämä ainakin löyhästi kuuluu aiheeseen.
En kuulu myöskään lärvikirjaan enkä liity. Ajelen tämän elämän läpi moottoripyörällä ilman naamakirjoja.
Jos vanhan Raketan kellon joku korjaisi edullisesti voisin kelloa taas käyttää. Jos on edes tallessa. On/oli 24 tunnin näytöllä oleva viisari malli,ihan vedettävä malli. Isä joskus 90-luvulla osti itä jystäävältä,joka myi myös Stolisnajaa.
Oli myös saman valmistajan sukeltajan kello,joka ei vettä kestänyt.
Varmana on tallessa ainoa toimiva kello jonka omistan,taas saman valmistajan vedettävä taskukello.
Laivan kuva takakannessa. Siis itä jyystävä valmisti vielä 90-luvulla tasku naurista!
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...