Tätä lukee moni joka on työkseen oikonut ja hitsannut, juottanut, tinannut ja vaikka millä keinoin tulen kanssa pusannut tankkien kanssa mutta he eivät näy oikein mielellään tulevan esille. Niinpä kerron sulle että jätä ensinnäkin pelko pois, ja aattele että bensa on haihtuva neste jonka höyryt sen ongelman aiheuttaa. Unohda ensinnäkin vesi tässä hommassa. Putsaa tankki ensin pensasta, huuhtele se jollain nopeasti haihtuvalla nesteellä esim tinnerillä, ja moneen kertaan. Jätä sitten tankki vaikka yöksi korkki auki ja ylöspäin, laita vielä pieni paineilmavirtaus huuhtelemaan tankista kaikki höyryt pois, huomenna voit hitsata tankkia mielin määrin kunhan pidät sopivan paineilmavirtauksen siellä, se pitää kyllä höyryt niin laihana ettei pamahda.
Minä en tiedä miten se oikeaoppisesti tehdään mutta tuo konsti on auttanut allekirjoittanutta niin että olen hengissä, ja vanha ukko, Tankkeja on käyny käsissä muutamankin laisia, joitain olen itsekin tehnyt ja niitähän tietysti on pitänyt paikkailla turaamisen jälkeen ja bensallahan se tiiviys tarkastetaan kun siinä on pienempi pintapaine kuin vedessä. Jos täytät tankin vedellä niin kaikki ne polttoainejäämät kerääntyvät siihen pieneen ilmatilaan joka täytyy hitsauskohtaan jättää, ja homma on pamausta vaille.
Eli kaikki polttoainejäämät kyllä tulee tankista pois kun tyhjennät sieltä mahdolliset suodattimet ja bensansiirtopumput sun muut pois ja huolella kuivaat sen.