Kirjoittaja Aihe: Vaasako menetetty  (Luettu 22365 kertaa)

Joulukuu 23, 2016, 17:50:14 ip
Vastaus #45

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Rautsi puhuu asiaa, mitä väliä sillä on mihinkä patolokille mun ruppi viedään. Mut perkele jos elän niin Tampereelle tai Turkuun viedään.

Joulukuu 23, 2016, 18:04:10 ip
Vastaus #46

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tässä on sitten siirrytty kuin aasinsiltana ruotsinkielisten palveluongelmista paskan puhumiseen. Oikeastaan sama asia. Paskapuhetta.

Älkäähän nyt sitten mättäkö kovin sitä kinkkua naamariin ettei tule niitä suolitukoksia.
 Ei sekään oo kuulemma mukavaa jos se kakka ei tule ollenkaan, tai jos lopulta tulee, niin putkahtaa kovin jäykkänä kankena pellolle.
 Väkisin vaan tungetaan lihaa löysänä sisään, ja sitten se tulee hirmu jäykkänä ulos.  ???  En minäkään tykkää semmoisesta, sian kanssa.

Joulukuu 23, 2016, 18:23:26 ip
Vastaus #47

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Rautsi puhuu asiaa, mitä väliä sillä on mihinkä patolokille mun ruppi viedään. Mut perkele jos elän niin Tampereelle tai Turkuun viedään.

Juu. Jos mun ruoto menee avattavaksi niin ihan sama mitä murretta avaaja puhuu. Koillis-sudania vai afrikaansia.
Mutta hei ukkelit, jos joku puhuu äidinkielenään suomea, saamea, ruotsia, stadia, niin miksi tuomita.

Ja toisinpäin, missä saat palvelua stadin slangilla, eteläsaamella, koltansaamella, jne.

Kun mutsi oli koltta ja faija neljännen polven stadilainen, niin ylpeänä kerron olevani stadin koltta. Tarpeen vaatiessa kutsun itseäni koltaksi, tai viidennen polven stadilaiseksi. Riippuu yhteydestä. Onneksi saan valita. Pari tenavista puhuu äitisä kanssa äidinkielenään ruåtsia. Asuimme belgiassa.

Mutta tietty, kun lehtoperältä kattelee niin asiat on hyvin yksinkertaisia. Kaikki muut on kummajaisia.

Joulukuu 23, 2016, 18:42:20 ip
Vastaus #48

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Asiat on päätetty ja vaalikarjan on turha pullikoida, no mehän ei noita äänestä uudelle kaudelle mutta mitä ne uudet keksii kun velka vaan lisääntyy. Olen huolestunut, tosin olen tunnissa ruottinmaalla ja koirollakin on PetPassi joten ensin sinne turvaan. Busterin annan maksuksi sille joka hoitaa meidät johonki veroparatiisiin.

Joulukuu 23, 2016, 18:47:30 ip
Vastaus #49

Ismo Hakamäki

• Vieras
Jaa jaa, seon ny kolmen kauppa, jolle vuaren palstalainen ääni menee (onx sellasta äänestystä?) Arkiviisautta löytyy meille muillekin ja uskoisin, että tarpeen vaatiessa myös oppiviisautta.
Ja palstalainenhan ei lannota palstaansa, niinkö laihialainen...

ps. tosta äänistyksestä, hämäläisyys rules.
pps. ja sahti...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 23, 2016, 18:56:09 ip kirjoittanut Ismo Hakamäki »

Joulukuu 23, 2016, 19:35:13 ip
Vastaus #50

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Jaa jaa, seon ny kolmen kauppa, jolle vuaren palstalainen ääni menee (onx sellasta äänestystä?) Arkiviisautta löytyy meille muillekin ja uskoisin, että tarpeen vaatiessa myös oppiviisautta.
Ja palstalainenhan ei lannota palstaansa, niinkö laihialainen...

ps. tosta äänistyksestä, hämäläisyys rules.
pps. ja sahti...

Ootko ajatellu. Hämeessä kukaan ei ole hämäläinen. Jos hämäläisenä pysyt hämeessä niin ei kukaan kutsu hämäläiseksi. Vasta kun tulet sieltä pois, sanotaan: se on se hämäläinen.  Lähe siis menemään muualle ollaksesi hämäläinen.
Kuten entiset poliitikkomme, karjalainen oli itseasiassa virolainen. Virolainen taas oli karjalainen.

Siis. Siellä missä olet et ole mitä olet. Olet mitä olet vasta kun lakkaat olemasta mitä olet. Helppo juttu.

Joulukuu 23, 2016, 20:52:56 ip
Vastaus #51

Ismo Hakamäki

• Vieras
Kakskytäkuusvuotta sitten kävin kolmen vuoden sisäisen karkoituksen Ylä-Savossa, sen jälkeen olen ilman identiteettivarkautta ollut Hämäläinen, ylpeänä.

Joulukuu 23, 2016, 21:04:40 ip
Vastaus #52

Juha Tanila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis. Siellä missä olet et ole mitä olet. Olet mitä olet vasta kun lakkaat olemasta mitä olet. Helppo juttu.

Kyllä mä ainakin olen pohojalaanen muittenkin kuin itseni mielestä vaikka istuisin tyhjiössä. Ja hyvä niin. Pohjanmaalle ei saisi tulla ketään muuten kuin syntymällä, kukaan ei myöskään saisi lähteä pois, muuten tämä paikka ei pysyisi pohjanmaana.

Virolainen / Karjalainen vertaus oli muuten hyvä mutten käsitä miksi Karjalainen olisi ollut virolainen? Tietääkseni ihan suomalainen.

Joulukuu 23, 2016, 21:22:08 ip
Vastaus #53

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
On se luojan lykky että oon sekarotuinen. Ei onneks ole ongelmia identiteettinsä kanssa, että kuka oon ja mistä tuun. Olis kauheeta jos pitäis muiden asioiden lisäksi alkaa vielä miettimään synnyinpaikan soteongelmia ja kieliasioita Hui helevetti!

Onneks minua ymmärretään puhekielellä, valitettavasti ei muuten.   :-[

Ps. Onko vaasa menetetty, vai vieläkö on toivoa? Se lähes melkein entinen Suomen pääkaupunki.

Joulukuu 23, 2016, 21:30:00 ip
Vastaus #54

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Virolainen / Karjalainen vertaus oli muuten hyvä mutten käsitä miksi Karjalainen olisi ollut virolainen? Tietääkseni ihan suomalainen.
Niinpä? https://fi.wikipedia.org/wiki/Ahti_Karjalainen

Joulukuu 23, 2016, 22:36:31 ip
Vastaus #55

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Niinpä? https://fi.wikipedia.org/wiki/Ahti_Karjalainen

Lyhyellä aikavälillä katsottuna noin on.