Mikäli Ruotsia osaa ja tarvii niin ihmettelen miksi sitä ei sitten käytä??
Outoa minusta.
Tuo logiikkahan on justiin perisuomalainen ja tuota taktiikkaa toteutetaan Vaasaakin+ympäristössä toisinpäin eli ruotsia puhuva ei "ymmärrä"suomeasi koska antaa piruuttaan toisen nolata itseään ja pitää omaa kivaa yrittämättäkään vaihtaa suomenkieleen jota monet heistä osaavat täydellisesti,hyvin tai kohtuullisesti.
Löytyy kyllä niitäkin joilta ei oikeasti monenkaan sanan ymmärrystä löydy,jopa nuorissa ihmisissä joka lähinnä säälittävää.
Maaseudulla hyvinkin paljon ihmisiä yhäkin jotka ymmärtää vain omaa ihmemurrettaan,ei mitään muuta,ei edes kunnolla oikeaa ruotsia.
Suomi on virallisesti 2 kielinen,pidit ajatuksesta tai et.
Seuraavaksi voit suunnata Ahvenanmaalle ja yrittää pärjäillä suomeksi kun kerta suomessa ollaan ja se on muuten virallisesti 1 kielinen

Minä ainakin itse mieluusti yritän pärjätä huonolla englannillani ja puhua sitä että se säilyisi+kehittyisikin,sama juttu tämän espanjan kanssa joka ihan alkutekijöissään mutta tuskin maltan odottaa että kohta pääsen sönkkäämään maahan jossa sitä puhutaan yhtenä äidinkielenä.
Aivan sama naureskelevatko tai mitä,poikkeuksetta hyvin yllättyneitä positiivisesti jos joku edes yrittää ja nähnyt vaivaa,niinhän sinäkin olisit jos joku yrittäisi suomeksi kommunikoida turistina täällä sinulle.
Minusta sellaiset ihmiset ovat nähneet paljon vaivaa asian eteen ja kovasti yrittäisin kannustaa+kunnioitus nousisi monta pykälää kuin vakioenglannilla kommunikointi joka ei olisi kummankaan äidinkieli.
Harrastuksia kun voi olla niin monenmoisia,minusta huonompiakin voi olla kuin opetella kieliä,muutakin mieltä voi olla vapaasti.
Minä taasen en ymmärrä tietokoneista tai älykännyköistä hölökäsenpölyä..enkä monesta muustakaan asiasta kuulemma.