Tajusin tänään, että yksi pihan mummeleista taitaa hiukan pelätä IC:tä. Tai minua IC:n selässä. Miten lie asia, mutta joka tapauksessa hän on usein tuntunut väistyvän syrjemmälle kun polkaisen pyörän tulille. Annan sen aina lämmetä sen aikaa, kun haen tallista kypärän, ajohanskat ja laitan oven kiinni. Tänään hoksasin, että tämä vanhempi nainen näyttäisi aina vetäytyvän parkissa olevien autojen väliin ja olevan hyvin varuillaan. Olen kyllä yleensä hyvinkin tarkka katsastelemaan ympäristöäni, enkä usko, että olen meinannut päälle ajaa huomaamattani tai mitään sellaista...
Joka tapauksessa aloin tuosta miettimään, että onko porukalla minkälaisia kokemuksia muiden suhtautumisesta vanhoihin pyöriin?
Itse olen lähinnä kokenut positiivisia juttuja. Kaupan pihassa ja bensa-asemalla saa ajoittain turista ukkojen kanssa niin paljon kuin jaksaa, joskus enemmänkin. Olen oikein avuliasta remonttiapua saanut kun kytkimen vaijeri hajosi, ja naapurin pieni poika on muutamaan otteeseen käynyt pyörää ihailemassa ja äidilleen kuului sanovan minua kaverikseen.
Hyvin harvassa on ollut ne negatiiviset. Joskus oli yleisen saunan parkkipaikalla hyvin mielenosoituksellinen sinistä savua pahuksuva kädenliike, kerran nuoret poijjaat näytti pemarista keskisormea ja yritettiinpä kertaalleen kaljatölkillä heittää kun sisäänajossa olevalla pyörällä jouduin pätkän satasen tietä ajamaan... Nuoret sällit asialla silläkin kertaa. Näiden lisäksi ei mitään ikäviä tapauksia mieleen juolahda.