Kirjoittaja Aihe: Millaisia -58 - -60 välin Solifereja on Tallissa jäsenillä?  (Luettu 9111 kertaa)

Marraskuu 12, 2016, 13:34:05 ip
Luettu 9111 kertaa

Marko Anttila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi

Kerätään Solifer historia -58 - -60 yhteen paikkaan! :police:

Kartoitetaanko vähän millaisia Solifereja on jäsenillä tallissa Capreja, Speedejä yms.

Kaikki käy periaatteella: Projektit, Laitetut, Museo Katsastetut, Originellit, Luomut, Kauneus leikkauksessa käyneet, Tanskan maalatut, Ruotsissa laitetut, Harvinaisuudet, kaikki käy mitään ei rajata yms. Kuhan on Solifer ja uusimmillaan -60.

Täällä voi kysyä omista mopoista ja löydöistä mitä vaan ja myös projekteissa tulleista vaikeuksista.

Tänne käy myös lehti leikkeleet jos on, Räjäytys kuvat, Myynti ilmoitukset yms.

Keskustellaan niistä sitten täällä reilusti.

Tämä siksi: Kartoitetaan täällä mitä -58- -60 Solifereja Harrastajilla on kun näistä silloin tällöin kysellään milloin mitäkin ja tämä vuosi väli on sellainen josta on Sellainen myynti ja muut esitteet ja Prototyyppi kuvat on kadonneet, niin tämä toimisi tieto pankkina myös josta jokainen mopo kerhoissa toimiva voisi laittaa linkin omalle kerho sivulle, edellyttäen että tämä keskustelu on saanut tuulta purjeeseen

Marraskuu 16, 2016, 11:05:49 ap
Vastaus #1

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vastannen monenkin puolesta sen enempää asiaan puuttumatta.

Onko Marko tutustunut Lahdessa toimivan Samohan-kerhon nettisivustoon?
Siellä ninittäin on kattavaa Solifer-tietoa. Ja paljon muistakin mopedimalleista.
Ja minusta erittäin kiitettävästi.
Tuskin asioita kannattaa moneen kertaan keräillä ja  arkistoida... ;)
Samoha toki ottaa varmaan ilolla vastaan uutta tietoutta!
Vai mitä sanoo Palmun Timo?

Marraskuu 17, 2016, 13:03:30 ip
Vastaus #2

Timo Palmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin sinne vaan lisäilee jos jotain oleellista puuttuu.

Yritän myös luoda Facebookiin jonkinlaista Solifer-pakettia omalla nimelläni.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 17, 2016, 14:08:34 ip kirjoittanut Timo Palmu »

Marraskuu 18, 2016, 09:06:44 ap
Vastaus #3

Hannu Harjulahti

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomatkaa, että kaikki eivät käy tai edes tiedä Samohan Solifer sivuista mitään (ainoastaan nyt Samoha mainostanut omia Jupiter/vastaavan mopon sivuja hyvin, joka on todella hyvä asia), joten minusta täällä vmpk:n palstoilla on suurempi yleisömäärä ja tieto käytössä vanhojen Solifer asioiden selvittelyyn. Miksi asia ei voida puida täällä kaikkien kesken, vaan pitäisi vain keskustella/tehdä merkintöjä suljetulla "pienen" joukon omilla sivuilla ? Tällä sivuilla voidaan saada täysin uutta tietoakin joltakin vanhan Solifer mopon omistajalta, jota ei ehkä tulisi koskaan noille muille sivuille.

Marraskuu 18, 2016, 09:20:45 ap
Vastaus #4

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Export -66, Peugeot 103,Peugeot 104, Fram-King
En tiennyt mitään  koko  Samohasta ja kävin vähän tutustumassa mutta en päässyt oikein alkuunkaan koko jutussa. Tuo  Hannun kommentti kyllä tuntuu paremmalta ratkaisulta kun täällä kerran jo ollaan silloin tällöin joka päivä !!!

Marraskuu 18, 2016, 11:16:06 ap
Vastaus #5

leo töntsi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen samaa mieltä, en tiennyt minäkään koko yhteisöstä. Kannatan jatkamaan ja keräämään tieto,  Solifer-Pankki.

Marraskuu 18, 2016, 12:35:47 ip
Vastaus #6

Atro Jaako

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuviahan tuolla samohan sivuilla on hyvin.
Tänne ei paljon kuvia kannata laitella, kun niitä poistellaan aika ajoin. Ja harvapa niitä pitää noissa kuvakansioissaan loputtomasti, joten tuo samohan kuvapankki on todella hyvä.

Se että tänne ilmoiteltaisiin kuka omistaa mitäkin, taitaa olla heikolla pohjalla. Toiset ei halua kertoa ja sitten toiset pitävät niitä jotka kertovat kerskujina.

Tekstiä tietenkin voi tuottaa ja jos jotain kysyttävää on, niin todennäköisesti vastauksenkin saa. Eriäviäkin näkemyksiä voi olla, eikä näihin kukaan koko totuutta tiedäkään.

AJ 
Asioilla on tapana järjestyä

Marraskuu 18, 2016, 14:46:10 ip
Vastaus #7

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Olis Marko aika vaihtaa otsikkoa;  Väittely Solifer historian sijainnista,,hah hah haa.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 18, 2016, 16:21:42 ip
Vastaus #8

mikko santaniemi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa on linkki https://get.google.com/albumarchive/109123151150147428038/album/AF1QipPgpGCOGdrI6qLJ1GjuZsl6m514bQp4A4fuAAdB mutta kysymyshän on Mitä solifer   58- 60 on tallissa ja onhan niitä muutama osa rojekteja :P

Marraskuu 18, 2016, 18:17:12 ip
Vastaus #9

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 :)Tai tuleeko siitä sittenkin Solifer pankki  ???   Mielipiteitä !!!

Marraskuu 18, 2016, 21:35:02 ip
Vastaus #10

Jarmo Latva-Käyrä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Solifer M 107 (M 55) moottoreille sydämensä menettänyt mopoharrastaja.
Ase-55 (M 55) jne... Kauan kaivattu -60 Exportkin kotiutui keväällä -22.
Toki Exportteja kuumapää ja Thermomat moottoreillakin katon alta löytyy.

Sysy apumoottorin kun vielä löytäisi.

Marraskuu 20, 2016, 17:21:32 ip
Vastaus #11

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen samaa mieltä, en tiennyt minäkään koko yhteisöstä. Kannatan jatkamaan ja keräämään tieto,  Solifer-Pankki.

Ihmettelempäs suuresti ettei, Samoha ole jo tuttu--ainakin Solifer-harrastajien, jos myös muidenkin mopdimerkkien seuraajien
osalta.
Enhän minä kiellä ketään tänne pankkia perustamaan.
Niin se vain on kuitenkin, että tänne kerätty tietous(kuvat-jotka poistuu)hukkuu nopeasti yli tulevien topikkien alle--
ken jaksaa sitten selata ja kaivella-on oma asiansa.
Yksi pysyvä-päivittyvä ja nopeasti löytyvä Pankki on tosi jees..mun mielipide on tämä. ;D
Peukku ja Isovarvas Samohalle ja muille vastaaville!
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 21, 2016, 10:33:10 ap kirjoittanut esa kakkuri »

Marraskuu 22, 2016, 13:32:18 ip
Vastaus #12

Timo Palmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huomatkaa, että kaikki eivät käy tai edes tiedä Samohan Solifer sivuista mitään (ainoastaan nyt Samoha mainostanut omia Jupiter/vastaavan mopon sivuja hyvin, joka on todella hyvä asia), joten minusta täällä vmpk:n palstoilla on suurempi yleisömäärä ja tieto käytössä vanhojen Solifer asioiden selvittelyyn. Miksi asia ei voida puida täällä kaikkien kesken, vaan pitäisi vain keskustella/tehdä merkintöjä suljetulla "pienen" joukon omilla sivuilla ? Tällä sivuilla voidaan saada täysin uutta tietoakin joltakin vanhan Solifer mopon omistajalta, jota ei ehkä tulisi koskaan noille muille sivuille.

Minähän sinne Samohan sivuille olen yrittänyt jonkinlaista kuvakollaasia kerätä. Se oikeastaan lähti siitä kun mulla itsellä oli niin monta Solifer mallia itsellä. Niitä kuvaamalla oli helppo kasata "hyvä" kokonaisuus eri Solifer-malleista. Vuosimallit jotka minua kiinostivat olivat 58-70. Tästä uudemmat mallit ovat todella puutteellisia kun niitä mulla ei ole ja kuvat on olleet muiden harrastajien varasssa. Tarkoitus on siis ollut tuoda esiin kuvia vuosimallista ja ehkä muutamasta yksiyiskohdasta kyseisestä mallista. Näitä yksityiskohti voi sitten tarkentaa katsomalla Samohan projekteista vastaan mallin kuvakokoelmaa. Kaikkia malleja siellä ei toki ole.

Ongelma tällä hetkellä on päivittämisessä. Picasa kuvapalvelu loppui joten sinne kuvien lisääminen ei onnistu. Toki jos joku viitsii aloittaa kaiken alusta niin siitä vaan. Sitten vaan infotaan hyvin mistä moinen tietopaketti löytyy. Huomasin juuri tänään senkin että Solifer-Meidän mopedi kirjan linkki Solifer-tietopankkiin ei myöskään toimi. Kiitos Pacasan!!

Tässä linkki Solifer tiedostoon:

https://get.google.com/albumarchive/109123151150147428038?source=pwa
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2016, 13:35:04 ip kirjoittanut Timo Palmu »

Marraskuu 22, 2016, 13:44:37 ip
Vastaus #13

Timo Palmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiennyt mitään  koko  Samohasta ja kävin vähän tutustumassa mutta en päässyt oikein alkuunkaan koko jutussa. Tuo  Hannun kommentti kyllä tuntuu paremmalta ratkaisulta kun täällä kerran jo ollaan silloin tällöin joka päivä !!!

Mitäs Martti sitten haluais tietää Solikoista?

Marraskuu 22, 2016, 15:13:11 ip
Vastaus #14

Martti Räisänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen jo 64 vuotta täyttänyt Soliferisti ja 60 luvulla omistin 3 kpl express moottorisia joista 2 oli kuumakallea. Sen jälkeen oli vielä 2 thermo moottorilla .  Useimmat näistä ostelin maajusseilta hajanaisina ja kahteen näistä vaihdoin peräti kirtokanginkin ja ilman mitään heittokelloja . Hommat tehtiin muutenkin huonoilla vehkeillä eikä kampiaksli ollut värinöitten puoleen paras mahollinen mutta niillä vain ajettiin.   Solifereistä  60 luvun malleista mulla riittää kyllä tietoa peräti jakoon asti. EXPORT/SPEED.  Sitten on eri asia tyyppikilven tulkkaukset, niitä joudun kyselemään muilta. Nämä ei ole ainoita mopoja joita olen omistanut ja korjaillut.      80l,90,ja 2000 luvun olen ollut autoalalla verstaspuolella ja nyt on taas mopoja !!!!!!!!!!