Kirjoittaja Aihe: Minkälaisia ruokia vmpk:n porukka suosii  (Luettu 50369 kertaa)

Joulukuu 09, 2016, 22:33:15 ip
Vastaus #45

Juha Tanila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä tapaan tehdä samanlaista, paitsi että paistamisen loppuvaiheessa rikon kananmunia sinne sekaan. Kelpaa mukuloillekkin.

Joulukuu 10, 2016, 06:03:07 ap
Vastaus #46

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Heti uamusta tein itelleni kolome herkkuhapankorppuleipee periteisen Kulta Katriina kahvin seoralaeseksi tälläviisiin:

Ensin otin MyllynKivi paketista kolome hapankorppuva, sitten panin niijen jokkaesen piälle 1.25 mm kerroksen jotakii ouvvonmakusta Lidlin rasvaöljylevitettä, yhelle niistä riitti muutama siivu Kotivaran hevosmeetvurstija , lopuille kahelle leikkasin viijen viiva kaheksan millin paksuiset viipaleet Lidlin halapalenkkijä, kolome viipaletta aena per korppu.

Ensimmäeseksi söen niistä semmosen jossa oli sitä lenkkijä piällä, keskimmäesekseksi sen meetvurstilla piällystetyn, ja viimenen oli tuas se samanlaenen kun ensimmäenen! Oekein tykkäsin!

Rouvakii sotkeetu siihen hommaan kun justiisa sillon heräs, meinas että pittää vielä panna paprikkookii, vuan en laettanu. ::)
-pena-

Tammikuu 12, 2017, 18:23:45 ip
Vastaus #47

Harri Kauranen

• Vieras
Äsken vetäsin sellasen margariinirasiallisen italiansalaattia,olen sen itse tehnyt.Tein sitä sellasen puolentoista litran kulhollisen ja hyvää siitä tuli.

Tammikuu 12, 2017, 18:44:41 ip
Vastaus #48

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Tuollaisen loppiaispitkon värkkäsin taannoin, kuva ennen ja jälkeen paiston. Lihamureke (800+ g) siellä on sisällä  :)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 07, 2017, 12:34:32 ip
Vastaus #49

Harri Kauranen

• Vieras
Äsken laitoin uuniin kokonaisen aankan,jonka eilen hain hitlerinliiteristä.Tein siihen täytteen,riisiä omenaa ja muutama luumu.Olkoon nyt parisen tuntia uunissa ja sit ei kun syömään.

Helmikuu 07, 2017, 13:26:53 ip
Vastaus #50

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Öylön hommasin tuommosen pitkulaesen kalakattilan.

https://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/keitetty-kala

Olin jo ihan lähellä ostoo kaappahallista Hiltusen kalatiskistä puoljtoestakilosen haavennii, vuan saen hillittyvä ihteni.
Mulla kun on jossae yks unpimessinkinen iskukoukku, ni sen aattelin viritellä, se kun ite pyyvetty kala maestuu paljo paremmalta kun ostokala.

Luulenpa oekein tykkeeväni.  :-\
-pena-

Helmikuu 16, 2017, 21:29:09 ip
Vastaus #51

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Uunikuhafileitä tuorejuustokuorrutteella.  ::)
 Tässä nyt mainostamaan ala mutta viime vuosina, silloin harvoin kun enää nykyään tulee itse kalasteltua  on tullut uitettua Jesse vaappuja siiman perässä. Poika on tosi innokas uistelemaan ja sillä on aina Jesset perässä. Näyttävät toimivan lähes joka vedessä ja kelpaavan kaikille petokaloille. Kannattaa koittaa. Ei sen jälkeen sitä Rapalaa enää muutenkaan ikävöi?

Helmikuu 17, 2017, 15:58:00 ip
Vastaus #52

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Yksi ilta käväisi kala-automies ovella, möi monenmoista jäistä vesieläintä, mutta ostin sitten nieriää fileinä. Eli sitä meillä suositaan lähitulevaisuudessa.

Rillata meinasin mutta pitää enste katsella vähän reseptejä.
Kari

Helmikuu 17, 2017, 19:09:40 ip
Vastaus #53

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Entinen työkaverini, joka opiskeli iktyonomiksi, puhui arvostavansa kaloista juuri nieriän parhaimmaksi.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Helmikuu 18, 2017, 05:33:54 ap
Vastaus #54

Harri Kauranen

• Vieras
Eilen tuli tehtyä jansoninkiusausta ja reilusti,sitä onkin useammaksi päiväksi.

Helmikuu 19, 2017, 10:18:27 ap
Vastaus #55

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kokeiltiin purkkimuikun tekoa (monella varmaan jo tiedossa tuo systeemi):

Muikkuja lasipurkkiin jossa tiivis metallikansi. Ruokaöljyä, suolaa, ketsuppia ja mausteita maun mukaan.

Purkit noin 100 asteiseen uuniin 4-5 tunniksi.

Olin luullut että purkkikalan tekemiseen tarvitaan peltipurkkeja ja mielellään painekeitin. Lasipurkkeissa säilyvyys on hieman epäselvä juttu mutta ainakin jääkaapissa säilyy hyvinkin kauan. Halvalla hyvää ja terveellistä leivän päällystä.

Helmikuu 20, 2017, 08:34:37 ap
Vastaus #56

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on kolme joita en syö eli keitetty peruna, ite tehty muusi ja valkosipuli. Perunat menee sopassa, pyttipannussa ja valmiita perunasipuli pakasteita monin eri tavoin. Tämä ollut ihan lapsesta lähtien, armeija ajan mut pelasti et olin lähetti joilla oma pöytä ja tupakaverit oli keittiössä töissä. Ei ollu rajoituksia malliin 6 lihapullaa vaan meille 40 jos jaksoi syödä, erillinen iltaruokailu koska palvelu aikamme ei ollut säännöllinen vaan 24/7.

Helmikuu 20, 2017, 08:45:11 ap
Vastaus #57

Harri Kauranen

• Vieras
Sain reilut 800 grammaa hirven sisäpaistia,tarvii vaan hakea ja kohta käyn hakemassa.Siitä paistan pihvejä,keitän perunoita ja teen holantilaiskastikkeen.Sitä tulis tänään.

Helmikuu 20, 2017, 08:53:12 ap
Vastaus #58

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Saakeli kun yksi tutuksi tullut mies erosi ja muutti pois lähistöltä, innokas metsämies ja sain usein peuran lihaa ja koiralle pätki jalkoja. Ei saanut koiralta poisotettua luuta ja kyllä se kieli vaan luu ytimen sieltä sai, mahtavia paisteja sai peurasta ku pani possun läskiä sekaan. Sama toimii hirvenlihalle.

Helmikuu 26, 2017, 18:46:35 ip
Vastaus #59

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Nonymmää sitten laitoin niitä nieriöitä, pari filettä uunissa suolalla ja vähän pippurillakin maustettuna, kaveriksi 10% perunamuusi (1,5kg perunoita, 150g voita) ja yrtti-voikastike. Nam.

Kari