Kirjoittaja Aihe: Minkälaisia ruokia vmpk:n porukka suosii  (Luettu 50354 kertaa)

Lokakuu 23, 2016, 17:51:08 ip
Vastaus #30

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Karjalanpaistilihoja oli lähikaupassa -50% lapulla, niin pitihän ne ostaa pois. Äskön käristin ne pellillä leivinuunissa ja nyt pitää odotella, että uunissa lämmöt laskee alemmas. Eiköhän nuo huomenna ole syötävissä, kun yöksi paiskaan leivinuuniin hautumaan.

Lokakuu 23, 2016, 18:31:32 ip
Vastaus #31

Harri Kauranen

• Vieras
Vaimokulta teki perunamuusia ja sellasta kalaa,mitä hitlerinliiteristä saa semmosina kolmion muotoisina leivitettynä puolivalmisteena.Hiton hyvää oli,vaikka ketsuppi olikin loppu.No olihan siinä lisukkeita,oli kukkakaalia ja jotain vihreetä siin sivussa.

Lokakuu 28, 2016, 18:52:13 ip
Vastaus #32

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nyt emäntä laittaa uuniin 1,5 kg painavan lohifileen, kiinalaisttain maustettuna, äläkää kysykö mitä mausteita kuen tiiä sitä, mutta hyvää se on pruukannut olla. :)
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Lokakuu 30, 2016, 15:00:45 ip
Vastaus #33

Harri Kauranen

• Vieras
Meillä meni juur uuniin kirjolohifileet,maustettuna suolalla,pippurilla ja paprikajauheella.Sen kanssa tulis perunamuusia ja salaattia.Hyvää se noinkin on,ainakin minä olen tykännyt.

Marraskuu 05, 2016, 18:11:02 ip
Vastaus #34

Harri Kauranen

• Vieras
Mammakulta teki tänään jauhelihakeittoo.Puolet lihoista oli jauhettua peuraa ja toinen puolikas sikanautaa.Tuli hyvä keitto,se meni ruisleivän kera makoisasti suuhun.

Marraskuu 06, 2016, 09:50:36 ap
Vastaus #35

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mandariinia en olekaan pizzan päältä bongannut, monenmoista muuta kyllä :)

Meillä oli eilen paahtopaistia, ite laitoin, kaveriksi kastiketta ja öljyssä paistettuja lohkoperunoita. Salaatti ja joku valmis pakastevihanneshöystö lisänä. Harvoin on noin montaa sorttia pöydässä samaan aikaan :) Punkkua oli ruokajuomana, onnistunut setti kaikenkaikkiaan.

Tänään syödäänkin sitten loput, ihan kiva kun ei tarvitse pahemmin laitella mitään, senku lämmittää. Paitsi perunoita tietysti uusi satsi.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 06, 2016, 15:09:15 ip
Vastaus #36

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mandariinia en olekaan pizzan päältä bongannut, monenmoista muuta kyllä :)

Itseasiassa mä laitan aina ananaskuutioita, mutta nyt ei kjaapista löytyny.
 Mandariini, hieman makeampana kylläkin, korvasi ananaksen hienosti.

Suosittelen koittamaan.  :)

Minä oun ripotellu aena pitsan piälle vuan sitä vihreetä, olikohan se roosmarriinija vaeko kuminoo, semmosta niinkun heinänsilippuva se kuitennii on. ::)
-pena-

Marraskuu 06, 2016, 20:51:48 ip
Vastaus #37

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Issoon pattaan kilo mullia, puoli kilua sikkaa ja puoli kilua nuorta lammasta. Kaikki paistinpannun kautta ja voin. Puolikas kaali, puolikas lanttu, palsternakka, sipulia, valakosipulia ja neliä porkannaa. Niin ja kolome isua pottua. Kasvitkset palasiksi ja nekin pannun kautta lihojen sekkaan siinä vaihheessa kun lihat oli jo mytteytyny sipulin, pippuran ja suolan kans paassa semmoset reilun kolome tuntia. Vajjaan parin tunnin päästä alako tuntua potut ja lantutkin kypsältä. Lisukkeena oli punajuurisallaattia, sipuli-mehtäsieni-jukurttisallaattia ja puolukkahillua.

Alakupaloksi oli hunajoitua ruis-voileippää, jolla oli suolakurkun siipale päällä.

Jäläkiruuvaksi oli viinimarioja ja vattuja jukurtissa.

Viiniäki ois ollu, mutten ottanu.

Siksi ku oli eilen rapula.

Maitua join.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Marraskuu 09, 2016, 14:25:05 ip
Vastaus #38

Harri Kauranen

• Vieras
Hain kaupasta kaksi pakettia sellasia kananpaloja.Paistoi juur ja tein pussikastikkeen,sellanen pippurikastike.Soosit sekaisin ja sitten keitän riisiä,kun vaimokulta töistä tulee.

Marraskuu 09, 2016, 17:38:26 ip
Vastaus #39

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä oon koettanu suosia pääasiassa ihmiselle sopivaa ruokaa.

Marraskuu 13, 2016, 13:24:06 ip
Vastaus #40

Harri Kauranen

• Vieras
Emäntä tänään lupas tehdä tortilloja,vai mitä ne lätyt on joihin laitetaan täytettä.Meillä tänään tulee täytteeksi paistettu jauheliha jotain kasviksia ja sulatejuustoo.Ruokajumana pidän yhä maitoa.

Marraskuu 13, 2016, 14:27:31 ip
Vastaus #41

Juha Tanila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä oon koettanu suosia pääasiassa ihmiselle sopivaa ruokaa.

Tein joskus ruskean kastikkeen ja laitoin siihen purkkilihaa, luulin että olis vähän isompia paloja mutta sehän oli ehtaa nötköttiä. Se hajos kiehuessaan ihan pieneksi silpuksi kastikkeen sekaan. Kun tarjoilin ruuan pöytään neiti keskimmäinen kysyi että onko tämä kissanruokaa ;D Ihan hyvää se oli..

Tein isänpäiväkakun, kuorrute tuli tuosta

Marraskuu 16, 2016, 09:20:54 ap
Vastaus #42

Harri Kauranen

• Vieras
Tänään tehdään ihan perus kinkkukiusaus.Peunasipulisekoitus,kaupan kinkkusuikaleet,suolaa ja ripaus pippuria,laitan tosin lorauksen oikeaa kermaa.Lisukkeeks tulee punajuurisalaattia.

Joulukuu 05, 2016, 20:00:19 ip
Vastaus #43

Harri Kauranen

• Vieras
Väänsin nakkikastikkeen ja tein reilusti,taitaa riittää loppuviikoks.Keittelen sen seuraus pottuja,tai teen muusia.Siis tänään tein vaan ton kastikkeen.

Joulukuu 09, 2016, 21:38:19 ip
Vastaus #44

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla oli jääkaapissa viis nyrkin kokoista keitettyä perunaa.Paistoin ne reilussa voissa ja pilkoin nakkia sekaan.Tuli ihan hyvää evästä vähällä vaivalla.No oli mulla vielä vähäsen salaatiakin sen kanssa.