Kirjoittaja Aihe: Puhetta GSM puhelimista  (Luettu 11595 kertaa)

Syyskuu 29, 2016, 13:33:55 ip
Luettu 11595 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla nyt Lumia 635 ja siittä tuli susi kun päivitin Win 10, mun isohkot sormet ei toimi tuolla näppiksellä ja sain puhelun ja luki pin koodi tarvitaan. Kaksi kertaa yritin eikä luku mennyt oikein, kotona semmonen kynä jossa kummin pala päässä ja sillä onnistui. Myös kun joku soittaa tulee ilmo et liuuta näyttöä ylöspäi eikä meinaa onnistua, on viimeinen Lumia. Tossa pöydällä Samsung josta akku loppu ja akkuja sais vielä mutta Anroid on kolmosversio eikä päivitystä saa. No kräkkäämällä saisi mutta kuinkahan sitten toimis, on vedenkestävä ja salamat yms herkut.

Jos nyt kumminki ostaisin uuden mallia liukukansi ja oikeat näppäimet, onko suosituksia mimmonen ja ei yli 300€. On mulla Nokian kommunikaattorikin mutta liian iso, niin akkukesto normaalilla käytöllä pitää olla 3 päivää. Saa olla Kiinalainen ja merkistä en välitä, kuhan tuolle nuorisolle vois vastata tekstiviestiin. Meistä suurin osa jo ukko iässä ja työ tehnyt sormista isoja ja ehkä kömpelöitäkin, uskon suosituksia ja hyppään heti autoon hakemaan. Tunnen yhden myyjän Gigantissa ja se on monelle mun tutulle siirtänyt kaikki numerotiedot jos en enään experttinä itse osaa. Niin varoittelevat Anroid laitteita jos vanha versio, siis vedenkesto en tarvi kun venerepussa tuo Samsung ja piuha tupakin sytyttimeen ja Prepaid kortti sisällä. Nyt suosituksia, simmin koolla ei väliä kun uuden saa heti. Myin yhden ilmakiväärin ja pöydällä olis se 300€, kiirusta pitää etten tuhlaa.

Syyskuu 30, 2016, 10:28:49 ap
Vastaus #1

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitää katsoa löytyiskö e-villen kautta, suomi firma myy kiinan tavaraa ja kaikki ollut hyvää.

Syyskuu 30, 2016, 11:11:02 ap
Vastaus #2

Jaakko Latvanen

• Vieras
Henryn speksitoiveet:  "Jos nyt kumminki ostaisin uuden mallia liukukansi ja oikeat näppäimet, onko suosituksia mimmonen ja ei yli 300€."

Onks toi kiinalainen näppäinmalli?

Näitä pulun äheltimiä eli kosketusnäyttösiähän saa kolmella sadalla eurolla melkein mitä vain, kun unohtaa tämän vuoden mallit.  Ostin keväällä Samsung Galaxy S5 Neon, reilusti alle kolme sataa oli hinta tarjouksessa.  Neo on kastelun kestävänä ainakin mainostettu, siksi siihen päädyin.  Pidän moottoripyörän ohjaustangossa navigaattorina, satoi tai paistoi.  "Marttapuhelimien" eli näppäinmallien tarjonta on kait vähän suppeampaa, vaikka ovatkin pelkkänä puhelimena käytettäessä minunkin mielestäni helpompia käyttää.  Eikös kuitenkin monella valmistajalla ole tuollaisia isonäppäimisiä mummo-malleja alle satasen hinnoissa ihan kotimaan kaupoissakin?

Kosketusnäytön kanssa tappelun jos kestää, ja jaksaa edes vähän käyttöön perehtyä, on aina mukana kulkeva netti ja hyvä kamera, navigaattori joko tiekartoilla tai maastokartoilla kulloisenkin tarpeen mukaan, ehkä jotain muutakin.  Saa niihin kait merikortitkin?  Just tunturissa patikoidessa oli aika mukava juttu, kun paperikartassa oli yksi polku mitä lähdettiin kulkemaan, ja maastossa se haarautuikin kahdeksi.  Pienen matkaa kuljettua puhelin näytti, että väärä valittiin, ei tarvinnut mennä kuin muutama sata metriä takaisin ja valita toinen.  Kun oma sijainti näkyy alle kymmenen metrin tarkkuudella kartalla, tulee valintoihin aika lailla varmuutta verrattuna kartta-kompassi sydeemeihin.  Ja kamerat uusissa älypuhelimissa sitä luokkaa, että täytyy oikeastaan olla kohtuuhyvä järjestelmäkamera, ennenkuin kuvan laatu paranee.  Ja 4G-verkossa ollessa netissä puhelin surffaa nopeammin kuin meidän pöytäkone lankaliittymän kautta, näkee esim. mp-reissussa sadeanimaatioista mihin suuntaan ei kannata mennä.

Eli on niissä puolensa, minun mielestäni.  Vaikka käyttöä opetellessa ja apseja asentaessa on saattanut joku ruma sana päästäkin..

jv

Syyskuu 30, 2016, 12:55:57 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Anopille ostettii Doro kun piti olla vanhoille ihmisille suunniteltu, ainut käyttö on porata pari reikää ja laittaa koukku ja mennä Norjaan pilkkimään Turskaa.

Syyskuu 30, 2016, 15:28:59 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyviä ehdotuksia mut hylkyyn meni kun tutkin tarkemmin, sääri. Millään en jaksaisi koko tarjontaa käydä läpi vaan luottaisin jonkun kehut veljeskunnastamme. Onhan ny myillakin isot sormet joilla menee kolme kerralla. Kummityttö tekstaa tuunko kuudelta niin edes OK ei onnistu vaan soitan.

Syyskuu 30, 2016, 16:13:51 ip
Vastaus #5

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämähän samsungi note 2 pitää ladata joka päivä mutt toista akkua vaihtaa puoles miinutissa. Kun mun sisko oli mun mukana yhessä reisussa niin kun koitti tekstailla iphonella niin eihän siitä meinanut tulla mitään koko ajan virhelyönitiä kun se kirjoitti puhelimella pystyasennossa että sanoin käännä se luuri vaakatasoon niin alkoi tekstiä mennä oikein kun näppäimet suureni paljon, ei se raukka sisko tienny sitä, Tässä minun note kakkosessa nappula on 9mm kun se on vaakatasossa että kyllä täytyy olla makkarasormet jos ei niihin osu oikeen;)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2016, 16:15:34 ip kirjoittanut lasse roholm »

Syyskuu 30, 2016, 16:19:19 ip
Vastaus #6

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.

Syyskuu 30, 2016, 16:33:41 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No nyt rupes osumaan ja akkukesto päälle, ehkä mun uus puhelin. Kiitos.

Syyskuu 30, 2016, 16:39:14 ip
Vastaus #8

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Valmistetaanko Suomessa enää mitään puhelinta? Oon koittanut viimeiseen asti tukea kotimaista puhelin valmistusta. Alkaa tuo oma lumia olla tiensä päässä.

Syyskuu 30, 2016, 16:55:48 ip
Vastaus #9

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro

Tässä Tuomolle suomalainen luuri jos vielä jostain löytyy varastosta:  https://www.verkkokauppa.com/fi/product/37071/drrgs/Jolla-alypuhelin-musta-valkoinen
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Syyskuu 30, 2016, 17:18:42 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä mä haluan tuoreen johon saa päivityksiä, eläkeläisen rahat ei riitä jokavuotiseen ostoon.

Syyskuu 30, 2016, 17:40:09 ip
Vastaus #11

Tatu Virtanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noissa Caterpillarin näppäinpeleissä ei ole mitään tuntoa näppäimissä. Voimaa saa käyttää ihan kunnolla ja nappulat on aika pienet. Luonnollisesti mitään älyä tuo ei sisällä. Puheluun ja testaukseen just ja just välttää.

Syyskuu 30, 2016, 17:57:09 ip
Vastaus #12

Veli-matti Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On ollut 2kpl,ei mitään hyvää sanottavaa.Ostin kun oli dual simm.Tyhmä luuri,kiinalainen.

Vellu

Syyskuu 30, 2016, 18:06:19 ip
Vastaus #13

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Moro

Tässä Tuomolle suomalainen luuri jos vielä jostain löytyy varastosta:  https://www.verkkokauppa.com/fi/product/37071/drrgs/Jolla-alypuhelin-musta-valkoinen
Kiitoksia vinkistä. Minä noista käyttöjärjestelmistä yhtään mitään ymmärrä, mutta se on hyvä jos sillä voi soittaa, vastata, ottaa kuvia, ja pääsee hoitaan jotain yksinkertaisia netti asioita. Minulle tuo puhelin on lähiinä ihan sitä sen alkuperäistä käyttöä varten. Työkalu?
 Mielenkiinto kun ei riitä paneutumaan kaikkiin sovelluksiin ja muuhun hömppään mitä niihin on tyrkyllä ja tarjolla.
 En ymmärrä niistä käyttöjärjestelmistä ja sovelluksista yhtään mitään, eikä minun oikeestaan tarviikaan ymmärtää? :-X

Minulla on toisena työpuhelimena semmonen, varmaankin  10 v vanha läppänokia, ja se on mahottoman hyvä puhelin. Ainoa miinus, että siinä on niin pieni näyttö että minä en näe sen tekstiä, jos ei ole tiimarit päässä. Akku kestää ja näköjään se itse puhelinkin kestää.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2016, 18:10:58 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Syyskuu 30, 2016, 18:11:48 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siis etsintä jatkuu.