Kirjoittaja Aihe: Outo uni  (Luettu 7599 kertaa)

Elokuu 14, 2016, 10:39:43 ap
Luettu 7599 kertaa

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näinpäs tosi outoa unta viime yönä.

Siinä unessa olin vaihtanut Kawasakin kirkkaanpunaiseen sivuvaunu-Jawaan,maksoinko väliä,en tiedä.
Jawassa oli ohjaustanko väärinpäin,käyntiin ei lähtenyt kuin viidennellä potkulla ja ajo-ominaisuudet oli hirveät. ??? ???

No,ei minusta vanhan Jawan omistajaa vielä saa tuommoisella unella,ehkä Tramp enduromalli voisi mennä. :)

Taisi 150 km. ajomatka iltayöstä vesisateessa hieman vaikuttaa unen "laatuun".

Elokuu 14, 2016, 10:52:45 ap
Vastaus #1

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän siinä kun kaupoille! Nettimotossa on edullinen Perakki-Jawa myynnissä. Näyttää siltä, että ei välttämättä lähde viidennelläkään käyntiin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 14, 2016, 10:55:54 ap
Vastaus #2

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ala Martti T. vaan pikkuhiljaa opetella jaavamiesten tavoille:  viidennellä potkulla käyntiin lähtevä jaava on uni.  Todellisuudessa jaavamies ilman mitään lokiikkaa purkaa ja tusertaa puolipäivää, työntää ja laskee mäkeä, työnnättää ja hinauttaa kavereillaan.  Ja kun jaava sitten kuuden tunnin jälkeen - ilman mitään järkevää ja kohdistettua korjausta - yhtäkkiä pärähtää tulille, puet ohein päähän, hyppäät sarviin ja toteat lähtiessäsi, että eihän siinä mitään vikaa ollutkaan!
jv

Elokuu 14, 2016, 11:58:51 ap
Vastaus #3

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä Jaska kehtaa, minun Jawat lähtee käyntiin viimeisellä polkaisulla.

L&K.

Elokuu 14, 2016, 12:03:15 ip
Vastaus #4

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Neuvostojen maan vastaava tuote on tässä hiukan edistyksellisempi, lähtee jo keskimmäisellä potkulla.

Elokuu 14, 2016, 13:08:17 ip
Vastaus #5

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Asiallisia vastauksia. :D :D :D :D

Elokuu 14, 2016, 15:23:31 ip
Vastaus #6

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
asiallista tai ei niin ohessa osa seagull perä moottorin käyttöohjeesta 60 luvun alusta, isävainaan ja nykyään veljen 3,5 heppanen ikiliikkuja, suht suoraa tarinaa

[ylläpito on poistanut liitteen]

Elokuu 14, 2016, 15:56:50 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Rupesin syömään tupakan vieroitukseen Champix lääkettä, sitähän hiljalleen annosta kasvatetaan. Kallis lääke 300€ ja kaksi lootaa jäi syömättä, rupesin näkeen niin outoja unia. Mulla oli se apumoottori fillari ja meni kumi puhki, ei mun hallinosturi riittänyt vaan kaikilta kavereilta tunkit lainaan. Se reikä oli pesuvatin kokoinen ja joka huoltsikalta kaikki paikkarasiat, no reikä pieneni pikkuhiljaa. Aamulla menin katsomaan niin kummissa oli ilmaa, siihen loppu se lääke mutta nyt 7v syöty nikotiinipurkkaa eikä henkäystäkää tupakkia. Yleensä aamulla muistan unen mut unohdan sen heti, tämä uni jäi niin mieleen.

Elokuu 16, 2016, 10:35:07 ap
Vastaus #8

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä Jaska kehtaa, minun Jawat lähtee käyntiin viimeisellä polkaisulla.

L&K.

Näissä vastauksissa näkee asiantuntijan ja harrastajien eron: toiset potkii, osaajat polkaisee koneen käyntiin.
Potkimisesta vielä senverran, että silloin konekin toimii inhimillisesti ja potkii takaisin.  :)

PS. Vanhoissa  brittipyörissä on magneettosytytys ja niitä näkeekn usein potkittavan käyntiin.
Jopa 50-lukulaisen bokseribemarin tehtaan ohjeessa ohjeistetaan syrytyksen säätö tekemään magneeton ajoituksella.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2016, 10:40:59 ap kirjoittanut Jouko Kuisma »

Elokuu 16, 2016, 12:53:01 ip
Vastaus #9

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit

Näissä vastauksissa näkee asiantuntijan ja harrastajien eron: toiset potkii, osaajat polkaisee koneen käyntiin.
Potkimisesta vielä senverran, että silloin konekin toimii inhimillisesti ja potkii takaisin.  :)

PS. Vanhoissa  brittipyörissä on magneettosytytys ja niitä näkeekn usein potkittavan käyntiin.
Jopa 50-lukulaisen bokseribemarin tehtaan ohjeessa ohjeistetaan syrytyksen säätö tekemään magneeton ajoituksella.

Joo, magneettohan antaa erityisen sykkivää jännitettä, ja kärkien aukeaminen olisi hyvä saada siihen huipun kohdalle.

Keskustelusta tulee mieleen virsi pannupäistä, Martti voinee vaihtaa sanoihin "pannupään" tilalle "Issikan" ;)

Mun vanha pannupää

(Panheads Forever, David Allan Coe - Pekka Myllykoski)
valossa aamun kun hänet mä nään
 kuinka vanhalta joskus hän voi näyttääkään
 paljonko matkaa on tehtykään me, hän ja mää
 mua ennen on moni häntä kai käyttänyt
 kai paremmalta ennen hän on näyttänyt
 hän on kulkemaan luotu, on osansa hän täyttänyt

ja tuo enkelinkaltainen olento johdattaa mua
 ei saa kukaan nainen mua lujemmin liikutettua
 ja minä rakastan häntä, hänet pidän taa kuolemankin
 Luoja, voi kuinka pannupäätäni rakastankin

on moni muu saanut mut kiihtymään
 mutta pitempään pystynyt en viihtymään
 kanssa low-riderin, sportsterin, lapiopään
ja vain saadakseni käyntiin olen lyönyt ja kironnut häntä (kerran tai kaks)
 mutta mun pannupää tulla ei voi rakkaammaks

sillä tuo enkelinkaltainen olento johdattaa mua
 ei saa kukaan nainen mua lujemmin liikutettua
 ja minä rakastan häntä, hänet pidän aina kuoleman taa
 Luoja, voi kuinka pannupäätäni rakastankaan
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 16, 2016, 13:06:36 ip
Vastaus #10

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En allekirjoita! Meinasin aluksi käyttää sanaa polkaiseminen, mutta kielen moninaisuuden vuoksi käytin sanaa potkaista! Ei sitä hyödytä pahoinpidellä, vaan kärsivällisyydellä kehittää tietämystään ja laittaa sen sitten sellaiseen kuntoon että pelaa. Ja Issikka lähtee nykyisellään käyntiin ensimmäisellä mahdollisella keskimmäisellä, eli toisella polkaisulla!

Muok. Puirolan tietojen ja taitojen korkeammasta tasosta en kuitenkaan väitä vastaan. Se on selevä homma.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2016, 14:53:37 ip kirjoittanut Martti Korhonen »

Elokuu 16, 2016, 14:46:35 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Se polkaisu on taitolaji, pitää ensin ettiä eli hieman polkimella oikea kohta. Mulla kaverilla yksipyttynen wiksrömmi jossa on veivi semmosella ketjususteemillä, ryypit kuppiin ja oikea kohta että saa vain nostaa. Oltiin ajelemassa ja sanoi pannaan veto, josei lähde ekalla saat tämän mut jos lähtee niin sinä tarjoat lohisopan ja kaljan. Mun kuitissa lukee kaksi soppaa ja kaksi kaljaa, kysyin kauanko on seissyt niin kaksi viikkoa. Tämä ei ollut unta kun kuitti on todisteena.

Elokuu 16, 2016, 15:32:19 ip
Vastaus #12

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin ja sänky natisee ja naapurit suut... ei ku mistä tässä nyt oli puhe?

Elokuu 16, 2016, 19:54:00 ip
Vastaus #13

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Perinteeseen kuuluu että joulun alla pannaan sika hengiltä että saadaan kinkku joulupöytään.  ::)