Kirjoittaja Aihe: Yamaha XS 2 650  (Luettu 4826 kertaa)

Elokuu 12, 2016, 14:07:32 ip
Luettu 4826 kertaa

Markku Rämö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi! Ostin Jytäjammun, joka on museoajoneuvo, todistus on kateissa myyjältä, otteella todistuksen numero/antopäivä on:  4611/SAS/12.10.2001. Kuka tietäisi, mikä organisaatio on aikanaan tarkastuksen tehnyt ja keneltä löytyisi kopio todistuksesta?

Elokuu 12, 2016, 15:30:05 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Itse ostin vuonna 2010 pyörän jolla oli vastaava tlianne. Todettiin helpoimmaksi toimittaa uusi tarkastus ja tehdä uusi todistus. Tulipa samalla sitten minun nimellä ja muilla tiedoilla. Kustannus ei ollut merkittävä (ei voinut olla kun en kerran muista paljonko se oli :) ).
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 13, 2016, 09:05:26 ap
Vastaus #2

Pasi Katava

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tiedätkö missä vakuutusyhtiössä pyörä on ollut vakuutettuna? Jos pyörässä on ollut museovakuutus, pitäisi vakuutusyhtiöllä olla kopio museoajoneuvotodistuksesta.
Pahin on vielä edessä.

Elokuu 13, 2016, 12:18:21 ip
Vastaus #3

Markku Paavilainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mun pyörien mr-todistuksista ei ole kyllä vakuutusyhtiö kopioita ottanut tai pyydellyt. Voihan toki olla että joku yhtiö ne kopiot ottaa, tiedä sitten.

Elokuu 13, 2016, 13:03:54 ip
Vastaus #4

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Olisko aika tarkistaa pyörä että olis sitten ok jos 2001 tarkastettu. :)

Elokuu 13, 2016, 13:05:00 ip
Vastaus #5

Pasi Katava

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No mun pyörien mr-todistuksista ei ole kyllä vakuutusyhtiö kopioita ottanut tai pyydellyt. Voihan toki olla että joku yhtiö ne kopiot ottaa, tiedä sitten.

Lähitapiola (Turku) ei myönnä mr-vakuutusta jollei toimita kopiota mr-todistuksesta.

Pahin on vielä edessä.

Elokuu 13, 2016, 14:25:18 ip
Vastaus #6

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Eiköhän tuosta MR todistuksesta ole 2 kappaletta,ainakin,aikoinaan tehty ja joko noilla antamillasi numeroilla tai rekisterinumerolla(ellei ole muuttunut)löydy jos ottaa yhteyttä vaikkapa VMPK tai SAHK tms josta ainakin osataa neuvoa oikeaan paikkaan elleivät jopa itse ota selvää kun tietävät systeemit.

Tuo vakuutusyhtiö tietty 1 vaihtoehto mutta ehkä ennemmin aloittaisin tuosta edellisestä vaihtoehdosta ja mielestäni uusi tarkistus on turhaa ellet nimenomaan itse halua koska mitkään lakipykälät ei vaadi uusintaa vaikka siinä MR todistuksessa semmoinenkin kohta on että "uusintatarkistus seuraavan kerran."Sitä ei kukaan valvo mp/mopo puolella,autoissahan tuo valvonta on katsastusviranomaisen silmäiltävä samalla kun tekee se varsinaisen vuosikatsastuksen olipa sitten joka 2 tai 4 vuosi,mutta kuitenkin.

Termi "museoajoneuvo"siitä ex-omistajan otteesta liittyi automaattisesti minun nimiini tekemääni,sitä ei kukaan kysynyt,halunnut nähdä tai kaivannutkaan kunhan muut paperit oli kunnossa tyyliin luovarit,vakuutukset jne elikkäs mentiin ihan normaalin omistajan vaihdosten paperien mukaan.
Onhan se sikäli ihme systeemi koska koko ajokki olisi voinut olla joko vähän,enempi  tai reippaasti eri kuosissa kuin silloin kun se on MR tarkistettu kuvineen vuonna "Markka ja Penni" ja silti pysyy museoajoneuvona kun siksi kerran julistettu.

Elokuu 13, 2016, 14:44:24 ip
Vastaus #7

Lasse Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vmpk:n MA- sihteeri on Aarno Torikka häneltä voi kysyä neuvoa. S posti.
aarno.torikka@kolumbus.fi