Väkivallasta vielä senverran että siihen on aika yksinkertainen selitys. Mitä isommat tuloerot niin sitä enemmän väkivaltaa, jos kansalaisilla olisi suhteellisen tasainen tulotaso vähentäisi se väkivaltaa huomattavasti. Toki niitä kännitappoja tulisi varmasti edelleen mutta niitä ei saa kitkettyä mitenkään koska viina on viisasten juoma, siksi suomalaisten ei saisi juodakaan.
Hiukan eri mieltä tästä, sanoisin itse että jos kaikilla kynnelle kykenevillä olisi töitä ja siitä kohtuullinen toimeentulo, ja sitä myötä jonkinlainen tulevaisuudennäkymä, niin oltaisiin jo aika pitkällä.
(Liian) pienet tuloerot tarkoittavat sitä että palvelujen käyttö käy suhteettoman kalliiksi. Palvelut ja työn tuotteet maksaisivat ihan liikaa ihan kaikille jne. Suomessahan nyt on melko pitkälle viety itse tekemisen kulttuuri, osa on ihan sitä perinteistä "ei se oo mies eikä mikään joka ei taloa rakenna"-meininkiä mutta iso osa nähdäkseni ihan vaan sitä että kaikki työ maksaa ihan pirusti suhteessa keskipalkkaisen tai vähän enemmänkin tienaavan käteen jäävään tulotasooon.
Nykymaailma alkaa olla sen verran valmis jo että palvelut ovat suuri osa taloutta, mutta eihän monilla ole varaa käyttää palveluja nytkään saati jos palvelutyöväki tienaisi saman kuin vaikkapa korkeakoulutetut pitkää päivää tekevät, eli ne jotka palveluja eniten tarvitsevat. Perverssiä systeemissä on jo nyt se että se 12 tuntisia päiviä tekevä stressaantunut ylempi toimihenkilö (jollainen toki itse en ole) ei saa tunnin nettopalkallaan kunnolla edes siivoojaa tunniksi töihin saati sitten timpuria, maalaria tai autonkorjaajaa. Räpelletään sitten itse ja stressi vaan kasaantuu, samalla menee siivoojalta keikka, eikä toimihenkilö pääse terassille, kahvilaan tms jossa aiheuttaisi työtä tarjoilijoille, kalja-auton kuljettajille sun muille kun sen tarttee siivota sitä ylihintaista luukkuaan tai rassata autonromuaan että pääsis taas huomenna sillä töihin.