Kirjoittaja Aihe: Mitä haluaisin  (Luettu 8235 kertaa)

Toukokuu 29, 2016, 14:26:18 ip
Luettu 8235 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kävin lähikaupassa ja sielä oli 50cc Harley Davison, puhelin kotona latauksessa eli olisin ottanut kuvan, ei mikään monki Hondan kokoinen. Tästä näette https://www.youtube.com/watch?v=83gAWcJoj-4 mopokerholla eräs harrikkamies sanoi ettei tämä ole skootteri kerho, asia kyllä käsitelty ja saan tulla vaikka viikottaisiin ajoihin mukaan. Mitähän harrikkamies sanois moisesta, nyt lupasin että pysyn kaukana perässä jos tulen ajoihin mukaan. Yksi etu skodessa on eli jos joku vanha mopo hajoaa voin ottaa kyytiin kuskin ja sitten haetaan peräkärryllä sipannut peli pajalle.

Olisko vähän makee, tietenki se lienee jokin kiinalaisten kopio mutta niinhän nuo skodetkin on, en mä kylläkään kehtaisi harrikka miehiä moikata. Näin äkkiä en löytänyt myyjää mutta menen moottoripyörä kauppaan kyselemään josko moisen sais tilattua. Menee kyllä viimeisetkin rahat mutta viimeisissä housuissa ei ole taskuja.

Toukokuu 29, 2016, 15:07:15 ip
Vastaus #1

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Tuollaista choppermopoa oli muutama vuosi sitten myynnissä eikä ollut edes kallis,merkki ei nyt vaan tule mieleen.Joku kinkki se oli...

Toukokuu 29, 2016, 15:13:15 ip
Vastaus #2

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kinroad Prince.Halvin käytetty näkyi maksavan 300,ei paha.Onhan se nyt paljon nätimpi kuin Pappis...😩

Toukokuu 29, 2016, 15:16:02 ip
Vastaus #3

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei taida olla veteraani kelpoinen tuokaan.

Toukokuu 29, 2016, 16:06:39 ip
Vastaus #4

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Se on varustettu luotettavalla Honda Monkeyn tekniikalla, tietty kiinankopiohan se on, mutta näkyvät noilla ajelevan, täällä oulussa yks mp-llä ajon lopettanut ex-harrikkamies laittoi tuollaisen jo vuosia sitten, sillä se ajelee kai edelleenkin.

Niistä harrikkamiesten puheista ei kannata välittää, ne niistä jotka semmosia juttelee, ovat pelkkiä "tekstiilipaikkereita", vailla sen syvempää kokemusta moottoripyörällä ajosta, ajelevat yleensä ensimmäisellä moottoripyörällään joka on harrikka siksi kun pomolla ja työkavereillakin on semmonen, ja hän haluaa näyttää pahikselle viikonloppuisin.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 29, 2016, 18:11:15 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo enmä niiden HD miesten puheista piittaa, kummitytölle tuli ero ukosta ja sille jäi pieni harrikka. On tallissa paloina, lähinnä etuhaarukka ja mun kipee selkä vois päästää mut kyytiin. En varmasti joutuis paljon maksamaan mutta mopokerhossa pitää olla mopo, kaupan edessä mulle tuli hyvin vahva tunne et mulle tommonen ja heti. Onhan mun skodessa jo mittarissa jo 800Km, toimii kuin se kuuluisa junan vessa. Pienen pienet säästöt pitää sijoittaa hyvin. Vaimo raasu oli töissä ja tuli just kotiin ja näytin videota, sanoi et onhan sulla noita leluja mutta osta ennemmin kuin uusi pyssy josta on ollut puhetta.

Veteraani kelpoisuus on 30V takana ja jos Ragnelin poika maalaa mun pappatunsan 1961 mallisen niin sekin kyllä kelpaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2016, 18:18:46 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Toukokuu 29, 2016, 19:33:18 ip
Vastaus #6

Risto Saastamoinen

• Vieras
Huomasin tänään motoristikirkossa, että samalla tapaa se harrikkakuskinkin pää painuu rukoukseen kuin meidän halpakopiokuskienkin... joitain liivimiehiäkin näytti olevan. Herra se on herrallakin.
Eipä voi paremmin kesää aloittaa, hellerajalla ja täysin kirkas taivas, monta kertaa tuli alamäki lasketeltua siivet levällään.
Paluumatkalla saimme ihastella kaverin oikeaa löytöä, -62 Cadillac on upea auto pitkänkin seisonnan jälkeen.

Toukokuu 30, 2016, 08:26:26 ap
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras
Mulla oli '12-'13 tuollanen Kinroad, pikku muokkailun jälkeen vastaantulevat customprätkäilijät nosti käpälää. Kieltämättähän se edestäpäin näytti isommaltakin pyörältä, varsinkin jos ajoi reilu 70 km/h ajoradan keskellä. Hauska ajettava, tosin penkin takia perse puutui nopeasti ja jalat meni tönköiksi, myös selkä oli kovilla.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 30, 2016, 10:33:50 ap
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olkoon mopo mutta silti siinä on tyyliä, melko kovaa Karin pyörä kulki, oliko nelari. Niistä kova homma repiä moiset vauhdit, no myynnissä on teho pakareita, kaasuttimia, pyttyjä ja viri nokkiakin joilla kuulemma pääsee satasen pintaan. Mulle riittää vajaa 60 niin ei kaikkien autojen tarvi ohittaa neljänkympin alueella, nytkään ei moni skode aja ohi ja sekin hyvä. Jus ulkona juttelin talon maalareitten kanssa niin monki mopo etupyörä ylhäällä porhalsi melko lujaa, että kyllä ne lypsyjakkaratkin kulkee. Tänään ei kerkee hankinta reissulle kun Busterin korjaaja tulee rantaan. Huomenna sitten ja pääsen skodesta kyllä eroon ku on virheetön ja takaboxit ja kaikki. Ei siittä tarvi saada kuin 500€ niin olen omillani.

Toukokuu 30, 2016, 14:18:29 ip
Vastaus #9

Kari Vähäkainu

• Vieras
Olkoon mopo mutta silti siinä on tyyliä, melko kovaa Karin pyörä kulki, oliko nelari.

Olihan se, Monkeyn kopiokoneella. Syksyllä '12 yllätti pakkanen ollessani ajelulla, urku auki päästelin kotiinpäin tarkoituksena päästä lämpimään saunaan. Silloin oli jo vaihdettu talvinopeusrajoitukset joten autot matelivat hiljaa ohitseni eli nopeuseroa ei ollut 80:n alueella kovin paljoa. Silloin hieman hätkähdin kun poliisiauto ohitti minut mutta eivät he minua pysäyttäneet, liekö luulivat moottoripyöräilijäksi? 8)

En tiedä miksi mopo kulki niin lujaa, liekö ollut kuristukset poistettu? Kerran soramonttucrossailussa siitä katkesi vaihteensiirtosarjan akseli ja kuitenkin kotiinkin piti päästä. Vaihde kötystettiin kolmoselle ja mopo työnnettiin käyntiin. Kaveri veti SuperSportilla urku auki (50 km/h) ja minä Kinroadilla kolmosvaihteella helposti ohi joten kyllä se ihan oikeasti kulki suht hyvin, olihan minulta tilapäisesti nelosvaihde pelistä pois.

Toukokuu 30, 2016, 14:31:33 ip
Vastaus #10

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Olkoon mopo mutta silti siinä on tyyliä, melko kovaa Karin pyörä kulki, oliko nelari.

Olihan se, Monkeyn kopiokoneella. Syksyllä '12 yllätti pakkanen ollessani ajelulla, urku auki päästelin kotiinpäin tarkoituksena päästä lämpimään saunaan. Silloin oli jo vaihdettu talvinopeusrajoitukset joten autot matelivat hiljaa ohitseni eli nopeuseroa ei ollut 80:n alueella kovin paljoa. Silloin hieman hätkähdin kun poliisiauto ohitti minut mutta eivät he minua pysäyttäneet, liekö luulivat moottoripyöräilijäksi? 8)

En tiedä miksi mopo kulki niin lujaa, liekö ollut kuristukset poistettu? Kerran soramonttucrossailussa siitä katkesi vaihteensiirtosarjan akseli ja kuitenkin kotiinkin piti päästä. Vaihde kötystettiin kolmoselle ja mopo työnnettiin käyntiin. Kaveri veti SuperSportilla urku auki (50 km/h) ja minä Kinroadilla kolmosvaihteella helposti ohi joten kyllä se ihan oikeasti kulki suht hyvin, olihan minulta tilapäisesti nelosvaihde pelistä pois.

Monkeyn koneessa on "vakiona" se n, 5 hp, joten saahan sillä mopon kulkemaan, jos se laitetaan sihen kuntoon mihin se on alunperin suunniteltu, edellyttänee nokka-akselin ja ehkä kannenkin vaihtoa kaasutinta unohtamatta, mutta palikoitahan noihin koneisiin saa, ja jopa heittämällä sopivia kokonaisia 150 cc moottoreita joissa on yli 10 hp tehoa ja vääntöä ihan eri malliin kuin pikkulohkoissa, muutamalla satasella myyvät niitä kun tilaa suoraan kiinasta.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 30, 2016, 14:35:06 ip
Vastaus #11

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Sitten on myös tarjolla tämä Jincheng Knight...Yäk.

Toukokuu 30, 2016, 14:59:45 ip
Vastaus #12

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sitten on myös tarjolla tämä Jincheng Knight...Yäk.

Knightissä ja Princessä saattaa olla sama runko, ainakin ovat kovasti samannäköiset. En minä Knightinkään ulkonäköä moiti, ainakaan jos vertaa moniin muihin nykymopoihin. Knight on mukavampi ajaa kuin Prince.

Toukokuu 30, 2016, 17:59:36 ip
Vastaus #13

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
onko kari tosissaan kehdannut mennä moisella ihmisten ilmoille,vai ihan vaan sivu paanoja?

Toukokuu 30, 2016, 19:20:12 ip
Vastaus #14

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Jaa miksei kehtais?
No tarviiko tuota nyt edes kysyä  :-\

Minä ainakaan en kehtaisi..Oon kyllä nähny noita ja vastaavia aina silloin tällöin kauppojen pihoilla ja menee pikkuhetki ennenkuin tajuaa että mopohan se on.Viimestään kun sen panee käyntiin.
Ulkomaillahan varsinkin on ollu yleinen.Mutta kulku ihan jotain muuta kuin 45 kmh.

Se just hämää kun ulkonäkö ja ääni ei mätsää-siksi kai ei kehtaa  ;)

Jos on kerta mopo niin olkoon sitten reilusti myös mopon näköinen eikä joku motskari-look a like.
Mopot on tottakai ihan Jees ja Pop  :)

Vähän sama kun on pantu pahnanpuhallin eli Kuplan kone johkin aivan muun näköiseen replicaan.
Alapeukku.