Kirjoittaja Aihe: Poliisit pidätti just  (Luettu 9525 kertaa)

Toukokuu 28, 2016, 12:56:27 ip
Luettu 9525 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tulivat mutkan takaa vastaan ja hups, mun nopeus oli 57Km/t, sanoin että myötätuuli ja lievä alamäki auttoi. Sanoin et peli on ihan tehtaan jäljiltä mutta vanhaa mallia, kysyivät ajo korttia ja sanoin ettei tullut mukaan ku putoo takataskusta. Sanoin ettenhän mä edes tarvi sitä ku oon syntynyt ennen 1982, siinä ne kaasutteli ja nelari käy hiljaa ja totesivat et ihan norni peliltä kuulostaa. Sanoivat että nopeus pitää pitää max 45Km/t, milläs pidät ku kaasussa on kaksi asentoa off ja ful. Tienki puhalluttivat ja perhana nollille meni vaikka ukko selvästi horjuu, sanoin et tulkaa tällä seljalla ja rikkonaisella polvella kävelemään suoraa. Rehtejä olivat kun toivottivat hyvää matkaa ja olin pitkään ainut skode kuski jolla oli valot päällä.

Toukokuu 28, 2016, 15:44:04 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Rehtejä olivat kun toivottivat hyvää matkaa ja olin pitkään ainut skode kuski jolla oli valot päällä.

Jos ihan tarkkoja ollaan- ei poliisit pidättäneet mutta pidättelivät  :D

Ihan reiluiltahan nuo vaikutti..Mites,sullako ei ollu tänään Honda lippis päässä kun et maininnu mitään  8)
Mittasivatko siis autolla vastaantullessa 57 ja omakin mittari näytti suunnilleen samaa?

Toukokuu 28, 2016, 19:25:41 ip
Vastaus #2

Jari Eronen

• Vieras
Tulivat mutkan takaa vastaan ja hups, mun nopeus oli 57Km/t, sanoin että myötätuuli ja lievä alamäki auttoi. Sanoin et peli on ihan tehtaan jäljiltä mutta vanhaa mallia, kysyivät ajo korttia ja sanoin ettei tullut mukaan ku putoo takataskusta. Sanoin ettenhän mä edes tarvi sitä ku oon syntynyt ennen 1982, siinä ne kaasutteli ja nelari käy hiljaa ja totesivat et ihan norni peliltä kuulostaa. Sanoivat että nopeus pitää pitää max 45Km/t, milläs pidät ku kaasussa on kaksi asentoa off ja ful. Tienki puhalluttivat ja perhana nollille meni vaikka ukko selvästi horjuu, sanoin et tulkaa tällä seljalla ja rikkonaisella polvella kävelemään suoraa. Rehtejä olivat kun toivottivat hyvää matkaa ja olin pitkään ainut skode kuski jolla oli valot päällä.
Syntyny -81?

Toukokuu 29, 2016, 10:59:47 ap
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Oskotan kyllä oma mittari on melko tarkka, joo ei ollut lippis päässä ku selkäranka kestää skoden kyytiä abot 15Km, kyllä mulla oli potta päässä. Matka niin lyhyt eikä pomppunen. Pidän jonkinmoista arvoa päästäni ja kypärän paan takaboxiin vain tarvittaessa, no oon ajellut rantaan se kuuluisa Honda lippis päässä ja vahän muutenkin. Sain muuten vapautuksen turvavyöstä (voi tappaa mut) ja hopladaa myös invapysäköinti luvan, kyllä mä vyön laitan.

Toukokuu 29, 2016, 20:31:52 ip
Vastaus #4

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rehtejä olivat kun toivottivat hyvää matkaa ja olin pitkään ainut skode kuski jolla oli valot päällä.

Jos ihan tarkkoja ollaan- ei poliisit pidättäneet mutta pidättelivät  :D

Ihan reiluiltahan nuo vaikutti..Mites,sullako ei ollu tänään Honda lippis päässä kun et maininnu mitään  8)
Mittasivatko siis autolla vastaantullessa 57 ja omakin mittari näytti suunnilleen samaa?

Jos tosiaan ollaan tarkkoja, niin "poliisi pirätti"!
Tua E-Pohjanmaalla autoki pirätetähän, ennenkuin sieltä tullahan pois.
Siä on ne kolmen reen autokaupakki: Rorke, Ratsun ja Trapantti.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 29, 2016, 20:34:00 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »

Toukokuu 29, 2016, 21:23:49 ip
Vastaus #5

Jouko Pajunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös ne olleet: Rotke, Ratsuni ja Riisseli-Mersu.

Toukokuu 29, 2016, 22:29:55 ip
Vastaus #6

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopola saapi muuten ajjaa iliman korttia ennen vuotta 1985 syntynhet. Muistan hyvin ko laki muuttu, olenhan sitä viimistä vuosikertaa jokka ei korttia tarvinnu.

Toukokuu 29, 2016, 23:52:48 ip
Vastaus #7

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopola saapi muuten ajjaa iliman korttia ennen vuotta 1985 syntynhet. Muistan hyvin ko laki muuttu, olenhan sitä viimistä vuosikertaa jokka ei korttia tarvinnu.

Mutta jos ajat känissä mopolla, niin ajokortti lähtee.
Vähän ristiriitaista...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 30, 2016, 21:58:41 ip
Vastaus #8

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Vähän ristiriitaista...
Mutta jos ei ole korttia ollenkaan, mistäs ottavat?

Toukokuu 30, 2016, 22:50:57 ip
Vastaus #9

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize

Vähän ristiriitaista...
Mutta jos ei ole korttia ollenkaan, mistäs ottavat?

Kyseessä ei ole ajokortin poisto, vaan ajokielto. Eli jos otat, syyllistyt rikokseen. Menetät ajo-oikeuden ja joudut ajokieltoon. Saat sakkoja tai jopa istut riippuen rikoksen vakavuudesta. Ajokielto koskee yhtä hyvin kortitonta koska kyseessä on ajo-oikeuden menetys.
Jos ajo-oikeus edellyttää ajokorttia, niin se poistetaan koska sillä tavoin ajo-oikeuden menetystä voidaan helpommin valvoa kun sitä ei ole vaadittaessa esittää.
BSA "Buzy Beeza"

Toukokuu 31, 2016, 09:43:31 ap
Vastaus #10

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Ajokielto koskee yhtä hyvin kortitonta koska kyseessä on ajo-oikeuden menetys.

Njaa...   Kaveri menetti ajo-oikeutensa ajettuaan telkänpöntön taltioimana 3 kertaa vuodessa liian kovaa.
 Ottivat lapun pois 2-3;ksi kuukaudeksi. Kysyi sitten saako mopolla ajaa ja kuulemma sai.

Onneks oli kevät ja 25 km työmatkat suju skobotterilla hitaasti, mutta varmasti. Tunti aamulla ja tunti illalla lisää työpäivään.

Terve,

Nähtävästi asia onkin noin kuin kuvasit. Ajokortti ja ajo-oikeus käsite sitoutuvat toisiinsa. Eli tämä pitää ymmärtää näin; ennen 1985 syntyneet eivät tarvinneet ajo-oikeutta.
BSA "Buzy Beeza"

Toukokuu 31, 2016, 11:39:04 ap
Vastaus #11

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Eeron kulmilla on huonoja koottereita jos 25 km matkaan menee toista tuntia... :-*

Toukokuu 31, 2016, 12:00:35 ip
Vastaus #12

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Mulla on työmatka suorinta tietä 29km, autolla 25 minuuttia. Moottoripyörällä menee helposti tunti per suunta, toki matkakin yleensä liki tuplaantuu :)
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 04, 2016, 19:52:50 ip
Vastaus #13

Harri Kauranen

• Vieras
Juur tossa pärräsin telkänpönttöön kuuden kympin alueella.Gepsi näytti 71 km/h,mutta mulla kylläkin on kilpi "maalattu" heijastin maalilla,eli saa nähdä tuleeko koskaan minkään moista huomautusta.

Kesäkuu 04, 2016, 21:23:44 ip
Vastaus #14

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Juur tossa pärräsin telkänpönttöön kuuden kympin alueella.Gepsi näytti 71 km/h,mutta mulla kylläkin on kilpi "maalattu" heijastin maalilla,eli saa nähdä tuleeko koskaan minkään moista huomautusta.
Tulee. Myytinmurtajissa testattiin mm. tuokin keino välttää kameratutkaa. Ei toiminut sen paremmin kuin ne peilissä roikkuvat cd-levytkään.  :)