Kirjoittaja Aihe: auton kuljetusta ruotsista/tukholmasta?  (Luettu 12245 kertaa)

Toukokuu 25, 2016, 21:54:45 ip
Luettu 12245 kertaa

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Olisko tietoa tai hyvää vinkkiä kuinka saada kuljetus, sellaiselle rullaavalle projektiautolle kyytiä suomen puolelle?

Toukokuu 25, 2016, 22:24:04 ip
Vastaus #1

Pekka Pöyhönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve

Selvittelin samaa asiaa viime syksynä.

Tallkink Silja:lta sain seuraavan vastauksen:

----------------------------------------------------------------------
"Ahtaajamme saavat kyllä auton hinattua laivaan, mutta ehdottomana edellytyksenä on että auton pyörät ja jarrut toimivat. Tarkistathan asian ennen mahdollisen varauksen tekoa.

Jos oletetaan, että auton jarrut toimivat, ja että auton pituus on alle 5 metriä, kokonaishinta veroineen, ahtauskuluineen ja satamamaksuineen olisi noin 330 euroa."
----------------------------------------------------------------------

Toukokuu 26, 2016, 09:41:15 ap
Vastaus #2

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jarrut toimii, käy ja nukkuu. Ei tällä hetkellä kilvissä. Pituus saattaa olla just yli 5 metriä?

Toukokuu 26, 2016, 10:21:12 ap
Vastaus #3

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kannattaisiko mennä autolla+trailerilla Turkuun (tai mistä nyt laiva lähteekin), laivalla Stukholmaan, ajaa ostos siellä itse laivaan, Turuus (tmnll) pois ja trailerille, ja sitten kotio (tai mihkä nyt onkin menossa seuraavaksi)?

Kilvissä ei auton tarvinnut olla että sen voi laittaa laivaan, tai tällainen tilanne ainakin oli vuonna 1994... Ei oltu Eeuussa joten tullatakin se piti vaikkei Ruotsia kauempaa oltu hakemassa.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 28, 2016, 07:34:24 ap
Vastaus #4

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyyditys järjestyi. 600€ pihaan toimitettuna. Projektia ja puuhastelemaan talliin.

Toukokuu 28, 2016, 11:41:47 ap
Vastaus #5

Aki Heikkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere Tuomo.. Minkälaista? Britti?
Suzuki GSX-R 1100 H
Suzuki GT/TR 750
Yamaha RD 350 ypvs
Husqvarna TE 410

Toukokuu 28, 2016, 20:14:38 ip
Vastaus #6

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tere Tuomo.. Minkälaista? Britti?
Tere. Juu, ja eikös herrasmiehet ajele britti autoilla?. Jag Xj12  ::)
Terveiset kaaresuvannosta.

Toukokuu 29, 2016, 07:34:09 ap
Vastaus #7

Aki Heikkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näin minä vähä muistelin sinun joskus puhuneen.. Aika siedettävä tuo toimitushinta minusta.. Kohtuu pohjoseenpa oot päässyt.. Kerro tutuille siellä terveiset.. Heh
Suzuki GSX-R 1100 H
Suzuki GT/TR 750
Yamaha RD 350 ypvs
Husqvarna TE 410

Toukokuu 29, 2016, 09:01:21 ap
Vastaus #8

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Näin minä vähä muistelin sinun joskus puhuneen.. Aika siedettävä tuo toimitushinta minusta.. Kohtuu pohjoseenpa oot päässyt.. Kerro tutuille siellä terveiset.. Heh
Juu. Viikon loman aattelin pitää, ja pois kotinurkista.

Toukokuu 30, 2016, 10:46:36 ap
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mielestäni edullinen kyyti kun kotiin tuodaan.

Kesäkuu 01, 2016, 22:52:14 ip
Vastaus #10

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Olisit tullut sanomaan. Olis ollut kaljaa, karpalettia, salmiakkikossua ja kabanossia. Kyllähän sitä sen 2-3 tuhatta kilsaa vielä ajelee, ilmaisen viinan perässä?  ::)

muoks. piti kirjottaa SAUNOMAAN
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 03, 2016, 06:08:42 ap kirjoittanut tuomo jylha »

Maaliskuu 18, 2017, 18:49:15 ip
Vastaus #11

Jari Halonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 6413
Kyyditys järjestyi. 600€ pihaan toimitettuna. Projektia ja puuhastelemaan talliin.

Saapiko kysyä mitä kautta sait kuljetuksen tuohon hintaan ja minne asti toimitettiin? Vai oliko kyseessä special price, only for you  ;D.

Siksi kyselen, kun olisi tuolla Tukholman alapuolella mielenkiintoinen käyttöautoehdokas, mutta järkevät keinot auton kotiin saamiseksi puuttuu. Autoammattilaisen ostoapukin tuolla Ruotsin päässä voisi olla kova sana, eli jos jollain vinkkiä sen suhteen niin mielenkiinnolla kuunnellaan?
Moto Morini 350 X2 Kanguro 1985
Honda XL 650V Transalp 2000

Maaliskuu 18, 2017, 20:22:03 ip
Vastaus #12

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Saapiko kysyä mitä kautta sait kuljetuksen tuohon hintaan ja minne asti toimitettiin? Vai oliko kyseessä special price, only for you  ;D.

Siksi kyselen, kun olisi tuolla Tukholman alapuolella mielenkiintoinen käyttöautoehdokas, mutta järkevät keinot auton kotiin saamiseksi puuttuu. Autoammattilaisen ostoapukin tuolla Ruotsin päässä voisi olla kova sana, eli jos jollain vinkkiä sen suhteen niin mielenkiinnolla kuunnellaan?
Se oli semmonen special price, ja tuli sopivasti muiden rahtien mukana tukholmasta pihaan asti. Kaveri asuu tukholmassa ja hoiti ne muut asiat siellä päässä. Konevikaisena ostin eikä se kaverini juurikaan ymmärrä autojen päälle. Mutta hoiti asiat. Kuvien perusteella auton ostin ja itse myyjän kanssa puh-keskustellen. Ihan oli sitä mitä myyjä kertoikin. Sormi oli mennyt sen tekniikan kanssa suuhun ja motivaatio loppunut.
 Sormi on toki suussa itsellänikin sen kanssa, mutta motivaatio on vielä jotensakin tallessa. Välillä sen kanssa pitää tosin viettää semmosta pään selvittely taukoa.
 Onneks projekti on jo loppusuoralla ja melko valmiina. Rehellisesti sanottuna se autoprojekti ei ole siitä helpoimmasta päästä. Helpompia entisöinti kohteita on olemassa kuin tuommonen 30 v. vanha, mutta kumminkin lähes nykyajan tekniikalla varustettu v12 jag/daimler.

Kannatta kysellä noilta kuljetusfirmoilta taksoista, esim. belcar tms. Belcar:lla näyttäis olevan jopa tuo ostopalvelu, eli potkivat renkaat tms., ja siellä on ilmeisesti ihan ammamies joka katselee ne autot ja hoitaa samalla kaikki paperityöt. Kovasti ovat luetun perusteella kehuneet.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2017, 20:26:46 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Maaliskuu 18, 2017, 21:16:08 ip
Vastaus #13

Risto Saastamoinen

• Vieras
Minä ajelen vastaavan ikäisellä XJ nelikymppisellä, neljän litran. Tekniikkaa on turha pelätä mutta kunnioittaa ehkä pitää, itse en ole joutunut (vielä) ongelmiin mutta tutustunut olen auton saloihin. Laita toki kuva tänne!

Maaliskuu 18, 2017, 21:49:16 ip
Vastaus #14

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä ajelen vastaavan ikäisellä XJ nelikymppisellä, neljän litran. Tekniikkaa on turha pelätä mutta kunnioittaa ehkä pitää, itse en ole joutunut (vielä) ongelmiin mutta tutustunut olen auton saloihin. Laita toki kuva tänne!
Täytyypä laittaa tulemaan. Toi v12 he efi on kieltämättä kaikkine apulaitteineen, aika haasteellinen pata. Ja tilaa konehuoneessa on kasattuna ... Yhden sormen verran, siellä ja ehkä toinen kohta löytyy täällä. Pitkähän siinä on se kone pelti, mutta sen alus on täys tavaraa. Iso moottori apulaitteineen. Eikä helpota vaikka keula on riisuttu puhtaaksi konepellistä, puskurista, yms. kasauksen ajaksi. Rystyset verillä sinun tulee ottaa tämä hullun haaste ottaa vastaan. Ja välillä on se otsakin raavittu verille voimasanojen saattelemana. :(