Kirjoittaja Aihe: Wintoosan päivittely  (Luettu 8582 kertaa)

Toukokuu 24, 2016, 23:02:58 ip
Luettu 8582 kertaa

Jaakko Latvanen

• Vieras
Nostetaas tää vanha asia taas tapetille:

Mitkä on raatilaisten viimiset kokemukset nyt windows kympistä?  Ei oo puoleen vuoteen just ollu täällä esillä, onks kaikki asentanu ja tyytyväisiä, vai ei kukkaan asentanu ja tyytyväisiä?  Kun kone yrittää nyt väen vängällä itekseen tuputtaa sitä kymppiä kasin tilalle.  Kuvia on koneella jonniin verran tallella; en niitä haluais hukata.  Osa on pilvessä, ja ulkonen kovalevykin on sitä varten jo ostettu, mutteivät liene kuvat itekseen hypänneet kirjotuspöyvän laatikossa oleskelevaan kovalevvyyn...

Mittään ongelmia ei oikeestaan oo ollu tän kasin kanssa, eli sikäli kannattas päivittää, että tulis niitä ongelmia.  Ettei ois liika ykstotista elämä tietokonneen kanssa.  Toisaalta etenkin kesäaikaan ois muutakin ajankulua ko taistella käyttiksen asennuksen kanssa.

jaakkovaakko

Toukokuu 24, 2016, 23:19:05 ip
Vastaus #1

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu yritti mikki väen vängellä mullekin mutama päivä sitten laittaa siihen se kymppi ja yks tai 2 päivää aikaa funtsia mikä aika sopis,,, no minä kun ole ikuna mitään semmosta halunnut niin koitin sillä palautksella mitä tietokone antoi noin kuukausi taksepäin niinpä jokunen päivä sen jälkeen  se mikki kysyi haluanko sitä kymppiä tai peruttaa että jonkunmoinen hyöty sitä takaisin palautuksella näköjään oli! http://www.hardware.fi/uutiset/artikkeli.cfm/2015/09/11/microsoft-lataa-windows-10-n-tietokoneellesi-vaikka-vakisin Edit Jaakolla se kasi mikä nyt ei nyt eroa niin paljon kympistä vissiin?  Läppärissä kymppi ja tykkään kyllä enenmän tästä vanhasta seiskasta jotenkin halvan näköinen se kymppi
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2016, 23:52:11 ip kirjoittanut lasse roholm »

Toukokuu 25, 2016, 01:23:05 ap
Vastaus #2

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tästä win10 oli puhetta viimeksi noin 2kk sitten. oli hyvää perus dataa topicissa.

en ole itse räplänny enkä räplää Win10. pysy ehdottomasti siinä win8 tai vielä parempi Win7.

jos olet uusi käyttäjä ja win8 on ensikäyttiksesi, niin pysy Win8, tutussa turva parempi on sanonta.

olisiko sinulla jotain hyvää syytä miksi kannattaisi laittaa Win10 ? ettei pelkästään sen vuoksi kun joku tarjoaa tai "niin on tapana, vaikkei olisikaan tarve".

hyvät naurut sain viimeksi kun joku Apple fani tuli kysymään langattomasta hiirestä, sen lagaamisesta. ei osannut edes säätää hiiren nopeutta yms, mutta oli olevinaan oikein Apple fani tietäjä, ihan pers edellä puuhun. ei tuntenut edes sanaa merkitystä Hallintapaneeli.

se vanha vitsi on että usan ydinohjus komento PC't on 486dx suurpiirtein, opetus on että uusin ei aina ole sopivin tai varmin peruskäyttöön toimintavarma.
a private Cagiva/Cagiva Group collector-enthusiast since 1997.

Toukokuu 25, 2016, 05:40:37 ap
Vastaus #3

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ne yrittää sitä nyt vängällä työntää, kun vintohka on astunu mainosmiesten kelkkaan. Tästä ei meinaa saaha kaikkia mainoksia ja pomppijoita millään pois, tai saa mutta sitten ei toimi paljon mikkään muukaan. Vakoilu ohjelma tää on. Siirryn takasin seiskaan, jahka saan inspehtuurin siirtää kaikki tarvittava ulkoiselle. Tää perkele teki esim sellasen tempun, kun tässä läppärissa on kaksi kiintoa, löi se ne samaan nippuun, enkä ainakaan mie ole niitä saanu irti, vaikka kuinka olen yrittäny, se jotenkin sorkki biosissakin ne saman numeron levyksi, eikä anna muuttaa,seiskassa oli molemmat omalla numerollaan, niin biosissa kun muuallakin. Se ilmeisesti haluaa ettei toiselle laiteta vaikka ubuntua tai muuta käyttistä, ja muutenkin sen on helpompi sorkkia mitä koneella on, ja mitä touhutaan >:(

Toukokuu 25, 2016, 06:25:06 ap
Vastaus #4

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ihan pyytämätähän tuo kone lattaili kympin. Maanantaina oli kone päällä illansuussa, niin iltasella oli ruutussa tervetulua kymppiin. Muuten tuntus toimivan, mutta pluutuutti ei konneen mukkaan oo ennää käytettävissä. Nuitten mahollisten yhteensopivuusongelmien vuoksi mää oon ollu lattailemata kymppiä, kun kone alakkaa olla jo yli seittämän vuotta vanaha. Kovalevy mulla kyllä näkkyy jaettuna edelleen.

Äkkiseltään tuntus, että Edge sellain on hyvä semmosille sivvuille, joissa on palijo kuvia ja mainoksia. Sivut kyllä lattaantuu yhtä hittaasti, mutta vieritys ei töki yhtään.
Kahden pytyn loukussa.

Toukokuu 25, 2016, 08:21:10 ap
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on bacup koneessa kaksi ytiminen Intelin celeron prossa ja kympin päivitys meni 99% ja palas seiskaan, se ikkuna siirtyi alapalkkiin oikealle ja jos klikkaan sitä tulee ilmoitus ettei tue mun prosessoria ja ilmoittaa kun kympistä tulee sopiva versio. Latasin kympin muistitikulle ja asensin niin toimi mutta oli vain 30 päivän kokeiluversio, puhelin tuki ei suostunut sitä aktimoimaan kun seiskan koodi on hukassa. Olkoon sitten seiska.

Toukokuu 25, 2016, 08:59:23 ap
Vastaus #6

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ihan pyytämätähän tuo kone lattaili kympin.

Miula pelasti täynnä oleva kovalevy täystuhon.
(jännä juttu, että se viisas ja kehuttu WIN10 ei tarkistanut, että onko porstuassa tilaa...)

Tovi siinä meni, kun WIN 7 oli vaikka missä sietovikatilassa, mutta kyllä se pikkuhiljaa oikeni.

Hankalinta oli saada ladatut 10:n osat pois, kun minulla ei koneen mielestä ollut oikeuksia ja niitä olisi pitänyt pyydellä järjestelmänvalvojalta, mutta ei kone kertonut, että kuka on järjestelmänvalvoja.

Onneksi DOS pelasti...

Ei koskaan ikinä WIN10. Sitten kun on pakko, niin MAC tai joku avoin (Linux)
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 25, 2016, 09:42:00 ap
Vastaus #7

tapani virkkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle tuo asensi itse ihtensä, en ees halunnut vielä koko 10:ä,  niin lauaitai - iltana noin 23,00 kone alkoi asentaa tuo tuota, enkä uskatanut

lopettaa asennusta kesken, aamulla menin koneelle, niin asennus oli suoritettu, joitain eroavaisuuksia on entiseen kuten taustakuva muuttu,

sulkeminen erilainen, mut muuten tuntuu toimivan kohtalaisesti.

Toukokuu 25, 2016, 10:12:38 ap
Vastaus #8

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Kotiläppärille oli tullu toissayönä, mutta se lähti pois kun paino hylykäysnappulaa kahesti.

Pitäs jostain näpätä tämmösen työläppärin 7 pro. Kymppi ei näy tähän änkiävän.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Toukokuu 25, 2016, 12:21:17 ip
Vastaus #9

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tehottomammissa koneissa 10 toimii sutjakammin kuin 8. Muuta kummempaa eroa en ole minun peruskäytöllä hoksannut. Toisessa koneessa 7pro ja semmoiseksi se saa jäähäkin. Ei näytä yrittävän itekseen tuohon pro -versioon.

Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 25, 2016, 14:47:10 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tämä kone ja vaimon läppäri päivittyi win 10 proksi ihan ilman ongelmaa, pro versio siksi kun jaksoin vielä pitää palvetinta hyrräämässä ja koneet sai domainiin.

Toukokuu 25, 2016, 14:56:46 ip
Vastaus #11

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Tässä syy miksi asentaa "väkisin" http://www.iltasanomat.fi/digi/art-2000001185316.html
Voi estää poistamalla päivityksestä automaattisen asennon.
Toisaalta aika moneen koneeseen olen jo asentanut ja ihan kohtuullisesti toimivat.
Parissa tapauksessa asennus ei ole onnistunut ja palautunut automaattisesti edelliseen käyttikseen.

Toukokuu 25, 2016, 16:41:10 ip
Vastaus #12

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä tämä kone ja vaimon läppäri päivittyi win 10 proksi ihan ilman ongelmaa, pro versio siksi kun jaksoin vielä pitää palvetinta hyrräämässä ja koneet sai domainiin.

Tässä mun seiskakoneessa onkin pirun tiukat estot. Mitään ei asennu ilman admin-tunnuksia.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 25, 2016, 17:01:09 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikö ole kiva kun Mikrosoftin oma ohjelma jolla voi tarkistaa yhteensopivuuden sanoo OK ja sitten prossua ei tueta, siksi 64 bit pro versio että tukee yli kolmegikaista rammia ja saa domainiin. Enään en pidä palvelinta hyrräämässä vaan muodostin kotiverkon että vaimo saa tulostettua ja Aplen IpodAir ei domainista ymmärtänyt mitään ja mun pöytäkone aina päällä niin Wifin kautta sekin tulostaa. Vaimo ei ole aikoihin läppäriään käyttänyt kun pankki yms. asiat sujuu tabletilla mutta tulostaa pitää ku on isänsä asioiden hoitaja, ukko on dementikko mutta lukee ja ymmärtää omat rahansa, että se siittä dementiasta. Ei pääse ilman apua sängystä ylös mutta haluaa nähdä kuinka Kela rokottaa hänen tiliänsä, onneksi kerittiin siirtää kolmelle sisarukselle kolme tonni per nenä ja rahat pidetään säilössä esim. hautajaisten takia.

Mutta asiaan win 10 on ihan hyvä ja ohjelma power shel tuo takaisin paljon muutakin start nappulaan ja sen tärkeän F8 näppäinen jolla pääsee vikatilaan, vanha kunnon IE löytyy myös kun Edge on hyvä muttei tue flaspaueria eikä Javaa joita voi tarvita. On se nopeampi ja kaikki kyllä toimii eli päivittäkää rauhassa. Joku ohjelma voi lakata toimimasta muttta uudelleen asennus auttaa, kyllä se on hyvä eikä peljätä tarvi.

Toukokuu 25, 2016, 17:40:37 ip
Vastaus #14

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Neljään masiinaan latasin Win-10, ei mitään vaikeuksia. Kevyt ohjelma,hyvä katella eläviäkuvia kun on se oma win-10 elokuva kauppa.

Yhteen vista läppäriinkin laitoin,nopeempi on kuin vista.Tosin vista masiinaan eivät tarjoo kymppiä mutta seiska oli siinä viikon pari niin jo

tuli mahollisuus lataa.

-Immu-