Kirjoittaja Aihe: Satapiikkisten vakuutus hinnat  (Luettu 11059 kertaa)

Toukokuu 10, 2016, 20:53:01 ip
Luettu 11059 kertaa

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulla on ja pojalla toinen RD 125 jammu jotka seissyt pitkään noitten hirmukalliitten vakuutus hintojen takia, alku vuona lähitapiola lähetti noin 1300 euron laskun taas ja taas sitten soitto että jatketaan taas vuodella seisontaa. No minä otin moposkootterin käyttöön kun onhan se nyt tuhat kertaa helpompi sillä lähteä jonnekin kuin raskaalla tuutilla. Poika sitten eileen sanoi olispa kivaa ottaa jammu kesäksi käyttöön mutt ei noilla vakutushinnoilla voi että sanoin mene ifin sivuille ja koitappa kattoa mitä ne oikeen pyytää nykyään sinulta nuorelta mieheltä ja oli hämmästys suuri kun kahden kuukauden maksuksi tuli 70 eur (35 eur kuuk)  että heti kun saa jammun käyntiin niin ifiltä vakuutus.  On muuten kiva ja helppo peli ajella tolla  ;) 
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 10, 2016, 21:06:07 ip kirjoittanut lasse roholm »

Toukokuu 11, 2016, 23:23:06 ip
Vastaus #1

Antti Mäki-Paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamahamaha
YPVS Roudari on kyllä ihan mukava laite viedä. Kantsii katella jostain se pieni varttikate tuohon lampun/mittariston päälle, vähentää ajoviimaa huomattavasti.

Mulla on kans ollut IF:ssä pärrien vakuutukset jo vuosia. Tuossa alkuvuodesta kävi joko Turvasta tai Pohjantähdestä kauppaamassa vakuutuksia, joutui toteamaan että ei pysty tarjoamaan samoilla hinnoilla kuinkaan päin vakuutuksia mitä nykyisessä yhtiössä on.
Yamahat YZ125K '83, YZ125L Enduro '84, TZR250 '90, RD125LC '86
Hondat CB125 K5 '73 ja Monkey '85
Kawasaki KS125 '74
Tunturi Sport '73
Lusifer-Suzuki S Supermotard

Toukokuu 12, 2016, 05:25:04 ap
Vastaus #2

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
IF yleensä halvin, mutta kun mennään tonnisiin kyykkyihin, niin eipä enää, esim. tuossa miun Agustassa, hinta täysillä bonuksilla on yli kaksinkertainen, verrattuna lähi-tapiolaan ???

Toukokuu 19, 2016, 22:45:14 ip
Vastaus #3

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
minulla on sama ongelma tai tilanne. kaikki pyöräni ovat 125cc.

vakuutukseni kaikki ovat LähiTapiolassa , mutta mutta, minulla perusvuosi hinta on lähemmäs 1900euroa. pyörästä riippuen keskimäärin 1700e. ja se on ihan perus liikennevakuutus, ei mitään rajallista kaskoa tms.

ei bonuksia tai alennuksia. ei kolari historiaa tms vikoja haittoja asiakas rasitteita.

miten IF voi olla noin halpa ?

aikoinaan kun IF vertasin Lähivakuutukseen (konttorilla käyden) oli hinta ifillä per vrk vain sellaisen 50senttiä halvempi kuin silloinen Lähivakuutus.

onko nyt tapahtunut jotain suurta hinnoittelussa IF 'llä , tai jäikö minulta jotain ymmärtämättä kenties ?

Minulla on ollut Lähivakuutus/Lähitapiola vuodesta '97. ne rosvot ovat nostaneet Perusvuosi maksuja sellaisen 7~10~15 prosenttia joka ikinen vuosi. nyt ei ole edes enään paikalliskonttoria ja niiden puh palvelu on kussut aina, ovat jopa merkanneet väärää ajoneuvoa liikennekäyttöön otetuksi.

t.m
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2016, 22:50:05 ip kirjoittanut markus ojatalo »
a private Cagiva/Cagiva Group collector-enthusiast since 1997.

Toukokuu 20, 2016, 07:24:20 ap
Vastaus #4

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koita Markus syöttää tonne sun 125 kuutioinen niin nähdään mitä IF hinnoittelee sun pyöräs https://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaat/vakuutuksemme/moottoripyoravakuutus/pages/esittely.aspx

Toukokuu 20, 2016, 09:24:11 ap
Vastaus #5

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vakuutusyhtiöt määrittelee hintansa sillä perusteella mitä ne haluaa vakuuttaa. Kun hintaa laitetaan tarpeeksi, karsii se pois sellaset vermeet mitä ne ei halua vakuuttaa, tosin samalla se kyllä karsii muitakin vakuutuksia ko. yhtiöltä ::)

Toukokuu 20, 2016, 09:38:49 ap
Vastaus #6

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Koitin oman Hondan tiedoilla, IF ei myy vakuutusta verkossa yli 40 vuotta vanhalle pyörälle  :-\
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 20, 2016, 10:31:02 ap
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Koitin oman Hondan tiedoilla, IF ei myy vakuutusta verkossa yli 40 vuotta vanhalle pyörälle  :-\

Niin tais olla ettei laskuri toimi ainakaan ja ostoskin pitää tehdä puhelimessa.
Mitähän minulla maksoi Ifissä..suunnilleen samanverran kuin auto.joku reilu 30€/neljännesvuosi.Päälle 120€ siis vuoteen.Ehkä..
Mutta bonuksia on..vakuutus on kyllä vasta parisen vuotta vanha,Tapsasta siirretty jossa kaupassa hävisin hiukan Hondan bonuksissa.Silti nettohinta on nyt alempi.

Ps. HUOM (Honda CB350 1971)

Löysin kiireessä 2015 vak.kirjan paperina.112€ Honda siinä.Auto 117€.Vanhempi Dodge RAM.
Maksut on voinu nousta tuon jälkeen.Bonus oli 60% eli ei täydet.
Mutta eikös noi mee paikkakunnan ja henkilöprofiilin mukaankin,prätkissä ainakin.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 10:36:29 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 20, 2016, 11:12:43 ap
Vastaus #8

Tuomas Korkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
If:illä on hyvä kun saa seisonta ajallisen vakuutuksen, vähintään kuukausi pitää olla vuodessa liikenteessä eli silloin ku ei ole ajossa niin 25e vakuutus.

Toukokuu 20, 2016, 11:40:19 ap
Vastaus #9

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Koita Markus syöttää tonne sun 125 kuutioinen niin nähdään mitä IF hinnoittelee sun pyöräs https://www.if.fi/web/fi/henkiloasiakkaat/vakuutuksemme/moottoripyoravakuutus/pages/esittely.aspx

hei !

johan nappas, tunne on todella pettynyt sekä todella iloinen, suorastaan tyrmistynyt.

IF perus liikennevakuutus 2kk minulle 84,73e (20pros iF aloitus bonus mukana. ei muita bonuksia tms siirtoja) .Vakuutus on seisonta-aikahinnoiteltu.

vastaava 2kk LähiTapiolassa muistaakseni sellaisen 150e

hintalaskuri ajoneuvona 90-luvun alun myydyin cagiva freccia c12r

Täytyy vielä tarkistella lisää ja hintalaskuri testata muitakin kevareitani. mutta hyvältä näyttä iF firma.

Sitten päästäänkin toiseen asiaan, jonka huomasin jo aiemmin viime vuoden lopulla... eli kun tuli se uusi LAKI.... vak-yhtiöiden sivut laahasi perässä... tuli käyttöön "Liikenne käytöstä poisto" ja "liikenne käyttöönotto".

Lähes kaikilla vak-yhtiöillä oli nettisivuilla vanhat tiedot, eli Seisonta-ajalliset ym tekstit esitteet.

Nyt(kin) IF'llä on "seisonta-aikahinnoiteltu", jota termiä käytäntöä ei enään pitäisi siis olla....

Olen jo osan pyöristäni siirtänyt TRAFI sivujen kautta "Liikenne käytöstä poistettu". Eli jos siirrän sellaisen nyt iF firmaan, on juuri nyt epäselvää, että jumpataanko jotain ees taas kun "Termit" ei natsaa jne liittyvää protokollaa....

Lähitapiola ei enään myöntänyt Lisä seisonta-aikaa 2015 vuoden lopussa seisonta-aika loppuville prätkille, vaan oli pakko ottaa "Liikenne käytöstä poisto".

Jos IF'll' on todella kirjaimellisesti "seisonta-ajallinen" , niin Trafi maksullista jumppaa eii siis tarvitse enään....

noh doh pakko selvittää asiaa jostain, jollei joku täällä satu tietämään testatut faktat iF jne.

mutta, todella paljon kiitos Lasse tästä topicista. Se näyttäisi olevan pelastus :)

T.m

Toukokuu 20, 2016, 11:47:46 ap
Vastaus #10

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
editoitu, karsittu:
............................

Sitten päästäänkin toiseen asiaan, jonka huomasin jo aiemmin viime vuoden lopulla... eli kun tuli se uusi LAKI.... vak-yhtiöiden sivut laahasi perässä... tuli käyttöön "Liikenne käytöstä poisto" ja "liikenne käyttöönotto".

........

Jos IF'll' on todella kirjaimellisesti "seisonta-ajallinen" , niin Trafi maksullista jumppaa eii siis tarvitse enään....

[/quote]

Ahaa, nyt taisin tajuta:

Tuomas Korkala, kirjoitti:
-"If:illä on hyvä kun saa seisonta ajallisen vakuutuksen, vähintään kuukausi pitää olla vuodessa liikenteessä eli silloin ku ei ole ajossa niin 25e vakuutus."

siis tuo 25e tavallaan kumoaa, tekee "liikennekäytöstä poiston" tarpeettomaksi. siinä siis juju ? ei enään Trafi jumppaa ja maksuja, joskin trafi maksu per laaki sen ~8e per "liikennekäytöstä poisto"

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 11:49:38 ap kirjoittanut markus ojatalo »

Toukokuu 20, 2016, 20:34:54 ip
Vastaus #11

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noitten käytettyjen kevarien hinnathan on ollu viime vuodet järisyttävän halpoja johon on mun mielestä ollu suurin syy  ne hirmukalliit vakuutusmaksut että luulisin että kevareiden hinnat kyllä pompis ylöspäin jos kaikki tietäisivät että sillä kevarilla ajelee nykyisin ainakin ifin vakuutusmaksuilla ne 3-4 kesä kuukautta samoihin hintoihin mitä mopovakuutus maksaa. Ja kyydillä on eroa kuin yö ja päivä mopon kyytiin verratuna! http://www.nettimoto.com/moottoripyora?qsm=,,,&id_sub_type=19&efrom=100&eto=125&page=1&sortCol=price&ord=ASC Esim toi aika hyvän näköisen Yamahan hinnalla sais vain tunturin pappiksen projektin http://www.nettimoto.com/yamaha/tzr/2004105
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 20, 2016, 20:52:36 ip kirjoittanut lasse roholm »

Toukokuu 20, 2016, 21:30:09 ip
Vastaus #12

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Täältä minun tallista sais siistin dt 125 r:n myös hyvin edullisesti pois. Ei kerkiä eikä tule nykyään ajeltua hirveesti noilla muillakaan m-pyörillä. Liikenteestä poistettu, näillä ajoilla.
 Ja sen vakuuutuksen hinta.  :-[

Toukokuu 22, 2016, 23:24:27 ip
Vastaus #13

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Kuntit

Muutama vuosi sitten lähdettiin vaimon kanssa lautalla
euruuppaan ja siitä prätkillä Prahaan. Vaimo ajeli
Jawa-CZ 250cc -56 pelillä ja minä MZ TS 125cc -75 pelillä.

Kyselin IFfiltä matkan keskeytysvakuutusta. Virkailija kysyi, että anteeksi,
mitkä ne ajopelien vuosimallit olivatkaan.

Tuumasi, että taitaa teitin matka keskeytyä noilla peleillä
joka tapauksessa joten ei tuu matkan keskeytysvakuutusta.

Että silleen.

Nooh, Jawasta säädin katkojan kärkivälin kerran matkan aikana ja
Prahassa uusittiin akku. Oli plus-napa katkennut.

MiZiin vaihdoin kerran tulpan ja toisen kerran laturin toisen hiilen.
Oli nirhaantunut johto poikki.

Että oma apu - paras apu...

Kallu
Den Glada Gamla MoppeGubbe
från Tavastehus
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Toukokuu 23, 2016, 04:54:14 ap
Vastaus #14

markus ojatalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noitten käytettyjen kevarien hinnathan on ollu viime vuodet järisyttävän halpoja johon .....

Esim toi aika hyvän näköisen Yamahan hinnalla sais vain tunturin pappiksen projektin http://www.nettimoto.com/yamaha/tzr/2004105

hei !

juuh, halpoja on, noita 3Pa '91 tezareita saa jo 150~200e hintaankin ,paperillisia ajokuntoisia. sekä '87 2rk 2rh jne.

Ongelma niiden kanssa on oem yamaha sika kalliit osat, esim jarru tiivisteistä voi maksaa sellasen 250e liikaa jos ostaa väärästä paikasta ja maasta. Mutta suurin vika niissä on Japsi insinööri virhe eli, tyypillinen Yamaha ym kampiakseli/petari sovite joka on liian "intereference fittment". Kampurat kuluu väljäksi jolloin imee petisetfan ohi kun klappaa...............

on minulla niitä Yamahoitakin 3Pa ym paljon. ja 1GU ym irtokoneita ym ym. on Mulla 10W osiakin ja 10W micron tehari. samaten kuin 3Pa Micron.

naurattihan mua kun sakemanni 125cc kollega kuolas Fi halpojen 125cc hintojen perään, vaikka vertaskin Fi ~35~55tkm ajettuja saksan 20tkm ajetun hintaan. on maailma muuttunut siitä kun saksasta kaikki 125c osat ostin, on siellä nyt 125cc purkuosa hinnat 3 jopa 4x suuremmat entiseen tasoon nähden (Aprilia Cagiva Yamaha kohdalla).

toisella kollegalla taasen UKssa 125cc täyskasko liikennevak 12kk maksoi vain sellasien 80e. silloin kirosin itse...

just syksyllä oli c12 raato eBay.co.uk 1200£ lähtö ,kun se sama ois suomessa 100e, eikä edes purkaamo sitä enään ota välttämättä silläkään sisään. tai sama jos kyseessä 1Gu tai 10W rd125lc tms

10w joka suomessa maksaa vain 200~250e , maksaa nyt UKssa 1500~2300£. näin on ollut jo vimpat 3vuotta.....