Kirjoittaja Aihe: Peltipollari tiedosto  (Luettu 5779 kertaa)

Huhtikuu 23, 2016, 14:18:12 ip
Luettu 5779 kertaa

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla ei ole navigaattorissa peltipollari tiedostoja asennettuna ja haeskelin niitä netistä mutten löytänyt,ennen niitä oli.
Becker navin POI tiedostomuoto pitäisi kai olla  .spe , mistähän sellaiset suomen kamaralle löytyisi.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Huhtikuu 23, 2016, 14:54:34 ip
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näkeehän sen tolpan tienposkessa.

L&K.

Huhtikuu 23, 2016, 15:01:08 ip
Vastaus #2

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Ja jos ei tiedä paikkaa niin edelläajavassa autossa syttyy siinä kohdalla punainen "selfiepönttö"-merkkivalo.Se on siinä parkkien vieressä,sellainen kirkkaanpunainen...

Huhtikuu 23, 2016, 15:02:15 ip
Vastaus #3

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Huhtikuu 23, 2016, 15:26:34 ip
Vastaus #4

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Navigaattorikin ilmoittelee tolpista. Kannattaa muistaa Euroopan reissulla että hälytin on kielletty joissain maissa.
Saattaapi saada kovan sakon. Eräillä on tapana mittarivirheen ja muiden syiden takia hidastaa jopa kuuteenkymppiin
kahdeksankympin alueella ennen tolppaa ettei vain välähtäisi.

L&K.

Huhtikuu 23, 2016, 16:35:29 ip
Vastaus #5

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Taitaa meidän Markku olla ns.raskasjalkainen... ;)

Huhtikuu 23, 2016, 17:21:12 ip
Vastaus #6

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eräillä on tapana mittarivirheen ja muiden syiden takia hidastaa jopa kuuteenkymppiin
L&K.

Eikä tässä vielä kaikki: mutkaisissa kohdissa ajavat myös seitsemääkymppia, mutta kun tulee suora, niin sitt en nopeus nousee lähes sataan.
Nämä liikenteen mestarit ajavat kyllä vahvoilla autoilla, vetävä pitkää jonoa perässään!  :P

Huhtikuu 23, 2016, 17:24:57 ip
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras
Eräillä on tapana mittarivirheen ja muiden syiden takia hidastaa jopa kuuteenkymppiin
L&K.

Eikä tässä vielä kaikki: mutkaisissa kohdissa ajavat myös seitsemääkymppia, mutta kun tulee suora, niin sitt en nopeus nousee lähes sataan.
Nämä liikenteen mestarit ajavat kyllä vahvoilla autoilla, vetävä pitkää jonoa perässään!  :P

Mulla puolestaan on nopein auto. Olen aina jonon ekana. ;D

Huhtikuu 23, 2016, 17:32:46 ip
Vastaus #8

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
K-pyörä oli useasti jonon keulilla...

Huhtikuu 23, 2016, 17:46:45 ip
Vastaus #9

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Laurille:  Niin pitäisi nähdä mutta välähtäessä ( reilu viikko sitten välähti ) on myöhäistä.
Ristolle:  Jos ei ole edellä ajava riittävän lähellä,hiljaisena aikana voi olla kilometrienkin päässä.
Lasselle:  Ei ole android navigaattori,puhelin kylläkin.
Laurille:  Juurikin navigaattorin haluaisen ko. asian tekevän,varmaan tulee Suomeenkin vastaava sanktio homma kuten jossain jo on.
Jarille:  Kakkuloissakin varmaan vikaa ja tapana ajaa juuri näin mutta jos sattuu lipsahtamaan kovempaa.
Ristolle:  Voi joskus olla.
Joukolle:  Sen kun joku selvittäisi että miksi ohituskaistalla reilusti yli sallitun ja sen jälkeen vähän alle sallitun,ikuinen mysteeri.
Karille:  Olen yrittänyt olla vielä nopeampi.
Ristolle:Mulla on hitain ( Sarolea ) pyörä se hitainkin menee musta ohi.

Mutta alkuperäiseen kymysykseen,mistä löydän ko. tiedostot,asennuksen luulisin osaavani ainakin joskus olen onnistunut.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Huhtikuu 23, 2016, 19:15:43 ip
Vastaus #10

Jukka Uotila

• Vieras
Eipä näytä netissä enää olevan sivustoa josta sai ladattua ko tiedostoja.
Oli nimellä gps-waypoints.net

Huhtikuu 23, 2016, 19:57:57 ip
Vastaus #11

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kiitti Jari,toivottavasti tärppää,jos oikein muistan niin niitä tiedostomuotoja sai jollain härvelillä muutettua toiseksi.
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62

Huhtikuu 24, 2016, 09:17:59 ap
Vastaus #12

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Jos sulla on android luuri niin toi sinne http://www.iltalehti.fi/digi/2015120120759632_du.shtml

Minäpä lataan tuon,kunhan avaan puhelimen ensin.Kiitoksia Lasse vinkistä  :)

Ei ole tarkoitus alkaa hurjastella mutta nytkin olen sellaisella seudulla että pollarit on vielä osin tuntemattomia.Eilenkin ajettiin läpi pollarista ja äsken muisteltiin että siinä ehkä oli 60kmh alue kesken 80kmh aluetta yllättäen mutta ei ole ihan varmaa joten pudotin nopeutta siihen välimaastoon.Matka oli hyvin lyhyt ja alueella hyvin paljon muuta huomiota vaativaa kuten tulossa olevia liittymiä,opasteita,komeita harjumaisemia-niin minusta tuo hälytin on ihan hyvä apuväline myös.Joten en osaa ajatella sitä väärinkäyttöön välttämättä kaikkien kohdalla.Minun autolla ei saa edes ajaa yli 80kmh kun on lätkä takana.
Tänään kokeillaan toimiiko  :)

Itselläni on hyvin vanha navigaattori ja siihen ajettu poi.tiedosto mutta sitä ei ole päivitetty vuosiin-uusista pollareista.En ole käyttänyt navia nyt siinä mielessä-vaan ainoastaan jonkun uuden ajoreitin opastamiseen.

Huhtikuu 24, 2016, 15:15:34 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Just päivitin nokialaiseen ja tomtomiin kamerat heidän omilta sivuilta löytyvistä linkeistä, tomtom palkitsee jos ilmoittaa uuden tolpan ja kaksi ilmoitusta niin saa ladata uudet kartat. Nyt tuli vain softapäivitys samalla, muuten ne haluaa rahaa karttapäivityksistä mutta peltipoliisit on ilmaisia.