Kirjoittaja Aihe: Mopotin rekkariin...  (Luettu 7191 kertaa)

Huhtikuu 16, 2016, 19:34:49 ip
Luettu 7191 kertaa

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
En ole vähään aikaan... Neuvokaas, kun mopo poistettu viimevuonna rekisteristä, ja nyt ostan ja haluun rekisteriin, miten etenen. Ilmotusosa allekirjoituksineen on siis.

Huhtikuu 16, 2016, 19:54:17 ip
Vastaus #1

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kirjallinen tieto väh.6:n edellisen vuoden omistuksista. Sitten mopolle vakuutus, voi tehdä myös kats.konttorilla. Paperit ja mopo mukaan tekemään rekisteröintikatsastus, tämä oli järjestys, kun rekisteröin appiukon vanhaa pappatunturia.

Maksut vaihtelee aika paljon konttoreista riippuen, kannattaa kysellä ennakkoon.

jussi

Huhtikuu 16, 2016, 20:05:55 ip
Vastaus #2

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jos mopo poistettu rekisteristä vuodesta 2007  alkaen niin ei muuta kuin haet uudet kilvet, tottakai pitää olla luovari. Jos poistettu rekisteristä ennen tota 2007 niin pitää rekisteröintikatsastus tehdä. Tiedän sen takia kun poistin mun velisifeeroa ennen tota 2007 ja sitä pitää katsastaa mutt mun piaggiot jotka poistettu tuon vuosiluvun jälkeen niin saa hakea vain uudet kilvet.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2016, 20:09:10 ip kirjoittanut lasse roholm »

Huhtikuu 16, 2016, 22:02:25 ip
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kitos.
Tää on 2009 vehjes joka viimevuonna poistettu rekkarista. Alkuperäsessä otteen ilmotusosassa on nyt omistajan allekirjoitus. Ei kai tota vehjettä tartte mihkään konttorille viedä. Vai.

Huhtikuu 16, 2016, 22:05:39 ip
Vastaus #4

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kitos.
Tää on 2009 vehjes joka viimevuonna poistettu rekkarista. Alkuperäsessä otteen ilmotusosassa on nyt omistajan allekirjoitus. Ei kai tota vehjettä tartte mihkään konttorille viedä. Vai.
Ei tartte! Luovotus paperit vaan mukaan.

Huhtikuu 17, 2016, 14:00:27 ip
Vastaus #5

Juha Ojanperä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jos mopo poistettu rekisteristä vuodesta 2007  alkaen niin ei muuta kuin haet uudet kilvet, tottakai pitää olla luovari. Jos poistettu rekisteristä ennen tota 2007 niin pitää rekisteröintikatsastus tehdä. Tiedän sen takia kun poistin mun velisifeeroa ennen tota 2007 ja sitä pitää katsastaa mutt mun piaggiot jotka poistettu tuon vuosiluvun jälkeen niin saa hakea vain uudet kilvet.

Tämä olikin mukava tieto.
Pahoittelut vanhentuneen tiedon antamisesta.

jussi

Huhtikuu 17, 2016, 15:13:55 ip
Vastaus #6

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Tämä olikin mukava tieto.
Pahoittelut vanhentuneen tiedon antamisesta.

jussi

Se vähän riippuu...

-07 jälkeenkin on toki voinut tehdä rekisteristäpoiston, mutta myös väliaikaisen rekisteristäpoiston, jolloin katsastusta ei vaadita.
 Mm. kaikki AVK;n pyörät on poistettu aiemmin rekisteristä ja katsastus on vaadittu, mutta voidaan tehdä myös niin, kuten nykyään tekevät, ettei poisteta rekisteristä, mutta vaaditaan katsastus.

Ettei tää nyt ois riittävän selkeetä, tai liian helppoo...      :P

Eli se riippuu myös sen pyörän historiasta.

Tää on 09 ensirekisteröity uutena. Alkuperäinen omistaja möi ja nimi on luovarissa ja sen alkuperäsen 09 otteen ilmoitusosassa. Luulen että tää on joku väliaikainen, ainakin oli meinannu sen taas ottaa käyttöön.... Näkkeepähän huomenna kun meen paperien kanssa konttorille. Vai kait toi käy vakuutusyhtiössäki... Tarviiks konttorille mennäkkään.

Huhtikuu 17, 2016, 15:58:57 ip
Vastaus #7

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En usko että mitään kilpiä antavat vakuutuskontorissa että jos heti haluat ajelulle niin katsastuskonttorille.

Huhtikuu 17, 2016, 16:51:00 ip
Vastaus #8

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
En usko että mitään kilpiä antavat vakuutuskontorissa että jos heti haluat ajelulle niin katsastuskonttorille.

Okay, konttorille siis.

Huhtikuu 17, 2016, 17:00:34 ip
Vastaus #9

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mutaman rekisteristäpoistetun mopon olen ostanut, ja aina ne on pitänyt katsastaa, mutta aikaa siitä on joku vuosi, etten tiedä nykykäytäntöjä.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Huhtikuu 17, 2016, 17:18:34 ip
Vastaus #10

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mutaman rekisteristäpoistetun mopon olen ostanut, ja aina ne on pitänyt katsastaa, mutta aikaa siitä on joku vuosi, etten tiedä nykykäytäntöjä.
Ensviikolla selviääpi tämä.

Huhtikuu 17, 2016, 21:18:11 ip
Vastaus #11

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse olen laittanut viime aikoina useampia rekisteristä poistettuja härveleitä (kelkkoja, mopoja) rekisteriin uudestaan, ja kilvet on saanut heti konttorilta mukaan ilman katsastusta. Eikä siis moponkaan tarvitse olla mukana. Poikkeuksena ne ennen vuotta 2007 poistetut, ne pitää useimmiten katsastaa. Nykyään kaikki helpompaa kun mopotkin saa liikennekäytöstäpoistoon netin kautta autojen tyyliin, kilpiä ei tarvitse enää palautella
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2016, 21:19:47 ip kirjoittanut Henri Riekki »

Huhtikuu 19, 2016, 16:50:11 ip
Vastaus #12

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhteenvetoa sen mukaan, miten itse olen asiat käsittänyt:

Mopo, joka on yhä rekisterissä, mutta tehty tilapäinen liikennekäytöstä poisto:

Ei tarvitse katsastaa, kilven saa kun menee papereiden kanssa konttorille
(ennen v. 2016 kilpi on - toisin kuin autossa- pitänyt viedä käytöstäpoiston ajaksi konttorille.
2016 alkaen onnistuu netissä, eikä kilpeä tarvitse viedä pois).

Mopo, joka ei ole ollut enää 1995 ajossa, eikä siis ole ikinä ollut rekisterissä:

Saa rekisteröityä, vaatii katsastuksen. Tarvitaan vähintään  6 v omistushistoria.

1995-2007 rekisteristä poistettu mopo:

Saa rekisteröityä, vaatii katsastuksen. Tarvitaan  rekisteriote (tai Trafilta tilattu kopio) + luovarit.

2007 alkaen rekisteristä poistettu mopo:

Vaihtoehdot on joko vakuutusyhtiön rekisteristä poistama vaurioitunut mopo, jonka saa rekisteröintikatsastettua, tai
mopo, josta on tehty romutustodistus, jolloin sitä ei saa millään konstilla kilpiin.

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2016, 12:09:13 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N