Kirjoittaja Aihe: Asekaiverruksia  (Luettu 5767 kertaa)

Huhtikuu 03, 2016, 01:30:50 ap
Luettu 5767 kertaa

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ajattelinpas myös mainostaa käsityötä.
Asekaiverruksia on tullut joskus tehtyä, nyttemmin en kyllä ole.
Johtunut enimmiltään perheen perustamisesta, mopojen rakentelusta
ja viimeksi siitä että jaoimme vaimon kanssa tavarat-siinä sitten kerennyt mitään muita ihmeempiä harrastella..

Mutta, nyt olis taasen ehkä aikaa ja kiinnostustakin moiseen puuhaan.
Että näin aseiden ollessa siellä kaapeissaan lukkojen takana odottamassa uutta metsästykautta,niin
joutaisivat saada kenties pientä koristelua pintaansa.
Kuvissa pähkinäpuinen Tikka-hirvestysase on saanut koristelun-aiheeseen vahvasti liittyen.
Lipaslaatikon kansi samasta aseesta-siinä omistajan nimikirjaimet.

Olisi muuten mukava tietää, missä kyseinen kivääri majailee nykyisin..muita vastaavia ei ole, joten tunnistus on helppoa.

Turhamaisuuttahan tämä on, mutta aina niitäkin löytyy, jotka haluavat iloa silmälle ja arvonnousuakin metsästysvälineelle.
 8)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 03, 2016, 07:08:44 ap
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
On se mahtava taito tuo puun ja muun kaivertaminen ylipäätään,sitä minä olen aina ihmetellyt kuinka se on mahdollista vai pitääkö olla jotenkin "yli-ihminen"  ???
Ja kärsivällisyyttä se vaatii varmasti myös,tai etenkin ?

Onhan tuossa nyt hyvää otepintaa samalla,ettei se pelkkä koriste.
Miten ihmeellä nuo "majavanhäntäristikot" saa noin suoraviivaisesti tehtyä,kuin koneella ois tehty.Eli siis tuo karhennus mikä tulee kämmenen sisään?

Minä en takuulla sais kuin naarmuja aikaan jos tuommonen työkalu annettas käteen ja lankunpätkä  ;D

Ja kyllä vaan tuo hirvipyssy on hyvännäköinen.Sehän suorastaan innostaa hirvimetälle,ja tietpäähän omistaja mitä sillä ampua  :)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2016, 07:10:35 ap kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Huhtikuu 03, 2016, 12:14:00 ip
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nyt on hyvännäkönen tussari. Komeeta työtä.

Jaa miksi käsityö maksaa suomessa. No kun sitä ei tehdä kiinassa. Se tehdään tunteen palosta ja intohimosta tehdä jotain spesiaalia.

Huhtikuu 03, 2016, 22:20:57 ip
Vastaus #3

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyyllä tuossa hommassa on se kärsivällisyys a ja sitten o..näppituntumaa
vaatii myös tietysti ja muutama tunti kaiverrusta.
Pähkinäpuu on aikas kovaa puuta, mutta sikäli helppo että ei lohkeile
helposti. Joku kotimainen puulaji--koivu, mänty, haapa, leppä yms.--on vaativia
syyrakenteen ja pehmeyden takia.
Pähkinäpuu tuo joskus yllätyksiä eli tuossa hirven kohdalla oleva puuaines sisälsi "yllättäin" vähän erisävyistä puuta.
Siksi näyttää vähän rähjäiseltä.
Tuo kaiverrettu osa pitää käsitellä erilaisilla aineilla,jotta saadaan se alue samaan sävyyn alkuperäisen värin kanssa.
Siinäkin oma hommansa.
Työkalut on oltava ehdottoman terässä--itse tehdyt ja teroitetut raudat
toimii kun ne oppii tuntemaan.
Majavanhäntäkuvio on tehty tehtaalla. Mutta siihenkin on itsellä työkalu.

Kaikki on muuten käsin tehtyä-ei kone pysty samaan..tai onhan niitä koneitkin, mutta se
mekaaninen jälki näkyy. Siinä ei ole sitä leimaa, jonka käsi jättää.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2016, 22:25:22 ip kirjoittanut esa kakkuri »

Huhtikuu 04, 2016, 08:20:07 ap
Vastaus #4

mika järvenpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alumiinin kaivertaminen se vasta mukavaa hommaa on.Valetussa lohkossa on aina soraa hiukan siellä sisällä.Stikkeli menee tylsäksi alta aikayksikön.Yhden jawan kaivertaneena on hiukan siitä kokemusta.No oppihan siitä teroittamaan stikkelin kunnolla.Kaiverrus on kyllä mukavaa hommaa.

Huhtikuu 04, 2016, 14:10:55 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
On ilo tuntea eräs joka noita kaiverruksia tekee, etupäässä karhennuksia kylläkin. Mä sain lahjaksi kahvat revolveriin ja ai että et on hienot, teki mulle synttärilahjaksi yhteen ilmakivääriin koko tukin ja nimilaatalla tietty. Tukin arvo kymmenkertainen itse aseeseen, ne tekee jotka osaa.

Kesäkuu 07, 2016, 22:52:41 ip
Vastaus #6

esa kakkuri

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Harjoittelin taas pitkästä aikaa..peuran pylly usein näkyy jos ei osaa olla hiljaa passissa 8)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Kesäkuu 08, 2016, 10:07:56 ap
Vastaus #7

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mä sen Mikan jawan kaiverrettuna näinkin, mutta laita nyt ihmeessä kuvaa siitä. Saa muutkin ihmetellä.

Kesäkuu 13, 2016, 12:21:12 ip
Vastaus #8

mika järvenpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En ole osannut laittaa niitä kuvia tälle foorumille.Eikä se kohta taida onnistuakkaan kun toi win 10 änkee päälle vä'kisin vaikka koitan sitä poistaa minkä kerkiän.Nää kesäajat on mukavenpi viettää pyörän päällä kuin tietsikan vieressä.Taidan mennä laittaan raaseriin vapea paikalleen jos sillä vaikka pääsis koskenkylään mitsiralliin.Sen ehkä voi kuvata siellä.

Kesäkuu 13, 2016, 15:12:49 ip
Vastaus #9

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Menkää kattomaan. Mikan vehjekset on näkemisen arvoset.