Rauzi on hieno mies.
-Immu-
On kiva olla samoilla linjoilla. Eiks vaan. Veljekset kun ilvekset.
Tossa oon tehny kasan puukkoja taas. Osa lähtee postiin tänään, nuo keskieuroopan keräilijät niitä haluvaapi. Mutta kun teen mieluummin käyttöön kun kirjahyllyyn näitä. Onhan se kiva kun ovat keksineet niitä tilata mutta eihän ne oikeesti käyttöön mene. Sinne ne menee takanreunalle. Vi##u vois alkaa tehä niille vaaseja. Eikös maljakot kuulu takanreunalle. Puukko kuuluu käyttöön. Perke kun en osaa vaaseja tehä. Eikä edes kiinnosta.
Anna puukon olla puukko, kun on kerran puukoksi ruvennu. Olishan se voinu ruveta maljakoksi, mutta paha se on retkillä raahata vyöllä vaasia. Saishan siinä louevaatteen edessä, tulien vieressä kateltua hortensioita vaasissa, mutta liekkö tuo niin miehekästä kun kunnon puukko.
Aattele kun siinä iltasella, saunan lämmityksen jälkeen painaa perämettään vihdaksia hakemaan. Tallaa pusikossa menemään ja sopivan koivun kohalla tempasee maljakon vyöltään... ei helevata, ei käy. Toisaalta, sen maljakon voi hyödyntää kyllä, kun täyttää sen paloviinalla. Mutta siihen hommaan on sellasia vaaseja missä kierrekorkki päässä ettei tehotipat mene myyrille.
Aikas hyvä

Mulla on usein mukana kääntöveitsi/linkkuveitsi,siitä puolen kätevämpi kuin puukko,saa piiloon helpommin taskuun.
Saa edes HK blööri paketin auki.
Bahcon letermanni kulkee aina prätkän satulan alla,liikun yleensä kesällä 90% tuolla MP:llä.
Virkavalta kyllä puuttuu herkästi asiaan,jos puukko heiluu vyöllä,taitaa olla kiellettyä ihan laissa,siis julkisilla paikoilla.
Tosin raksamiehillä työvaatteet päällä on asia eri.
Ei kaikki ajele Lappiin 60000€ Audilla,itse Lappia kiertelen talvisin ensin 650€ Astralla,parhaimmillaan 2500€ nelikolla.
Tulee kuitenkin 1500-2000km per reissu.
Olen kyllä siinä mielessä vastarannan kiiski että käyttöautoissa ei ole hirveitä summia kiinni,MP:ssä kiinni moninkertainensumma.