Kirjoittaja Aihe: Kesäksi uusi puukko  (Luettu 102055 kertaa)

Huhtikuu 01, 2016, 14:26:44 ip
Vastaus #30

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rauzi on hieno mies.

-Immu-

Huhtikuu 01, 2016, 16:51:13 ip
Vastaus #31

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Rauzi on hieno mies.

-Immu-

On kiva olla samoilla linjoilla. Eiks vaan. Veljekset kun ilvekset.
Tossa oon tehny kasan puukkoja taas. Osa lähtee postiin tänään, nuo keskieuroopan keräilijät niitä haluvaapi. Mutta kun teen mieluummin käyttöön kun kirjahyllyyn näitä. Onhan se kiva kun ovat keksineet niitä tilata mutta eihän ne oikeesti käyttöön mene. Sinne ne menee takanreunalle. Vi##u vois alkaa tehä niille vaaseja. Eikös maljakot kuulu takanreunalle. Puukko kuuluu käyttöön. Perke kun en osaa vaaseja tehä. Eikä edes kiinnosta.

Anna puukon olla puukko, kun on kerran puukoksi ruvennu. Olishan se voinu ruveta maljakoksi, mutta paha se on retkillä raahata vyöllä vaasia. Saishan siinä louevaatteen edessä, tulien vieressä kateltua hortensioita vaasissa, mutta liekkö tuo niin miehekästä kun kunnon puukko.

Aattele kun siinä iltasella, saunan lämmityksen jälkeen painaa perämettään vihdaksia hakemaan. Tallaa pusikossa menemään ja sopivan koivun kohalla tempasee maljakon vyöltään... ei helevata, ei käy. Toisaalta, sen maljakon voi hyödyntää kyllä, kun täyttää sen paloviinalla. Mutta siihen hommaan on sellasia vaaseja missä kierrekorkki päässä ettei tehotipat mene myyrille.

Huhtikuu 01, 2016, 16:59:38 ip
Vastaus #32

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nykyään on vallalla se omituinen ajatus, että kaunis esine ja käyttöesine ovat kaksi eri asiaa. Siitä se johtuu. Tarttisi tehdä rumia puukkoja niin ihmiset ymmärtäisi että niitä on lupa käyttää.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 01, 2016, 17:18:35 ip
Vastaus #33

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Se on vähän niinkuin ajoneuvon entisöinti, siis just siinä vaiheessa kun se menee täysin hifistelyksi. Ei ne enää ole tarkoitettu käyttöön vaan pelkäksi koristeeksi. Pelkkä ajatuskin semmosella ajamisesta kuulema alkaa tekijäänsä hirvittään.

Luoja minua varjelkoon semmoselta hifistelyltä. Ajoneuvo tykkää siitä että sillä ajetaan, ja puukko tykkää siitä että sitä käytetään?

Huhtikuu 01, 2016, 18:10:20 ip
Vastaus #34

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rauzi puhuu vähän mutta asiaa. Minäpä tein viilasta puukon,takomalla terän muotoilin. Aika hyvä käytössä,vähän kova mutta kyllä se
puukosta käy. Niin,rosteri teräiset puukot hakkaa menen tullen.

-Immu-

Huhtikuu 01, 2016, 18:16:14 ip
Vastaus #35

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nykyään on vallalla se omituinen ajatus, että kaunis esine ja käyttöesine ovat kaksi eri asiaa. Siitä se johtuu. Tarttisi tehdä rumia puukkoja niin ihmiset ymmärtäisi että niitä on lupa käyttää.

Tämä totta.
Ensin ajetaan tenolle 60000 maksavalla audilla, ranteessa 3000 maksava tag hoyer, maksetaan mökistä, luvista, soutajasta muutama satanen. Syödään ja juodaan kuppilassa sataviiskymppiä. Moneen kertaan. Eikä raatsi hyvällä parinsadan puukolla tehdä mitään.

Ostasko sen uuden kelan, vaan 200, ja se vapa vaan 170. Ei helevata, uus kiikaritähtäin 450 on järkihankinta.

Ja sitte Bahco muovituppi vyölle.

Upeeta.

Tätä oon ihmetelly. Rolexista näkee paremman ajan. Mutta hyvää puukkoa ei raatsi ostaa. Haulikko saa maksaa mitä vaan, mutta lintu avataan rautakaupan kympillä kolme puukolla. Ja pyyhkästään se puhtaaksi siihen parinsadan 3D pukuun. Ihan oikeesti, eikö se tunnu hyvältä että on laatuvehje siihenki.

Huhtikuu 01, 2016, 18:18:38 ip
Vastaus #36

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Rauzi puhuu vähän mutta asiaa. Minäpä tein viilasta puukon,takomalla terän muotoilin. Aika hyvä käytössä,vähän kova mutta kyllä se
puukosta käy. Niin,rosteri teräiset puukot hakkaa menen tullen.

-Immu-

Hyvä Immu!
Tästä tykkään.

Huhtikuu 01, 2016, 19:50:55 ip
Vastaus #37

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Rauzi on hieno mies.

-Immu-

Tossa oon tehny kasan puukkoja taas. Osa lähtee postiin tänään, nuo keskieuroopan keräilijät niitä haluvaapi. Mutta kun teen mieluummin käyttöön kun kirjahyllyyn näitä. Onhan se kiva kun ovat keksineet niitä tilata mutta eihän ne oikeesti käyttöön mene. Sinne ne menee takanreunalle. Vi##u vois alkaa tehä niille vaaseja. Eikös maljakot kuulu takanreunalle. Puukko kuuluu käyttöön. Perke kun en osaa vaaseja tehä. Eikä edes kiinnosta.

Anna puukon olla puukko, kun on kerran puukoksi ruvennu. Olishan se voinu ruveta maljakoksi, mutta paha se on retkillä raahata vyöllä vaasia. Saishan siinä louevaatteen edessä, tulien vieressä kateltua hortensioita vaasissa, mutta liekkö tuo niin miehekästä kun kunnon puukko.

Aattele kun siinä iltasella, saunan lämmityksen jälkeen painaa perämettään vihdaksia hakemaan. Tallaa pusikossa menemään ja sopivan koivun kohalla tempasee maljakon vyöltään... ei helevata, ei käy. Toisaalta, sen maljakon voi hyödyntää kyllä, kun täyttää sen paloviinalla. Mutta siihen hommaan on sellasia vaaseja missä kierrekorkki päässä ettei tehotipat mene myyrille.

Aikas hyvä :)

Mulla on usein mukana kääntöveitsi/linkkuveitsi,siitä puolen kätevämpi kuin puukko,saa piiloon helpommin taskuun.
Saa edes HK blööri paketin auki.
Bahcon letermanni kulkee aina prätkän satulan alla,liikun yleensä kesällä 90% tuolla MP:llä.
Virkavalta kyllä puuttuu herkästi asiaan,jos puukko heiluu vyöllä,taitaa olla kiellettyä ihan laissa,siis julkisilla paikoilla.
Tosin raksamiehillä työvaatteet päällä on asia eri.
Ei kaikki ajele Lappiin 60000€ Audilla,itse Lappia kiertelen talvisin ensin 650€ Astralla,parhaimmillaan 2500€ nelikolla.
Tulee kuitenkin 1500-2000km per reissu.
Olen kyllä siinä mielessä vastarannan kiiski että käyttöautoissa ei ole hirveitä summia kiinni,MP:ssä kiinni moninkertainensumma.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 01, 2016, 20:34:42 ip
Vastaus #38

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Rauzi on hieno mies.

-Immu-

Aikas hyvä :)

Mulla on usein mukana kääntöveitsi/linkkuveitsi,siitä puolen kätevämpi kuin puukko,saa piiloon helpommin taskuun.
Saa edes HK blööri paketin auki.
Bahcon letermanni kulkee aina prätkän satulan alla,liikun yleensä kesällä 90% tuolla MP:llä.
Virkavalta kyllä puuttuu herkästi asiaan,jos puukko heiluu vyöllä,taitaa olla kiellettyä ihan laissa,siis julkisilla paikoilla.
Tosin raksamiehillä työvaatteet päällä on asia eri.
Ei kaikki ajele Lappiin 60000€ Audilla,itse Lappia kiertelen talvisin ensin 650€ Astralla,parhaimmillaan 2500€ nelikolla.
Tulee kuitenkin 1500-2000km per reissu.
Olen kyllä siinä mielessä vastarannan kiiski että käyttöautoissa ei ole hirveitä summia kiinni,MP:ssä kiinni moninkertainensumma.

No just. Hieno homma. Samoista syistä mulla on taskupuukko. Kun en vaan jumalaut voi mitään sveitsin linkkaria kantaa

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 01, 2016, 20:38:18 ip
Vastaus #39

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Siis tämmönen. Eikä lelu vaan ihan puukko. On vaan aika pieni.

Sveitsin linkkari. Olkaa hyvä vaan. Mulle ei kelpaa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 01, 2016, 20:41:34 ip
Vastaus #40

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tuo se kuuluisa "kissansalvupuukko" ?  :embarassed:

L&K.

Huhtikuu 01, 2016, 20:49:20 ip
Vastaus #41

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kun herrat istui kämpissä juopottelemassa. Castren, Mannerheim, leino, Sibbe, jne. Niin niillä oli teetetyt puvut. Liivin vasen tasku oli taskupuukolle. Pieni, hieno, korosteellinen, ilman kantuulenkkiä. Taskupuukko jolla käyttötarkoitus leikata konjakkipullon sinetti, ja leikata hyvä sikaari. Se on herrasmiesten meininkiä se. Ja sen puukon piti olla hyvä puukko. Ulkonäön kuin koru. Niitä mä tykkään tehä. Ja konjakista ja sikaareista.

Huhtikuu 01, 2016, 21:22:51 ip
Vastaus #42

Pekka Rämet

• Vieras
Hienoja ovat,lähes taideteoksia nuo Karin puukot,mutta sitä olen ajatellut,että antaako verottaja kiusaamatta sinun toteuttaa itseäsi,kun nuo määrät on varmaankin aikasuuria. (toivottavasti antaa)

Huhtikuu 01, 2016, 21:34:37 ip
Vastaus #43

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun herrat istui kämpissä juopottelemassa. Castren, Mannerheim, leino, Sibbe, jne. Niin niillä oli teetetyt puvut. Liivin vasen tasku oli taskupuukolle. Pieni, hieno, korosteellinen, ilman kantuulenkkiä. Taskupuukko jolla käyttötarkoitus leikata konjakkipullon sinetti, ja leikata hyvä sikaari. Se on herrasmiesten meininkiä se. Ja sen puukon piti olla hyvä puukko. Ulkonäön kuin koru. Niitä mä tykkään tehä. Ja konjakista ja sikaareista.

Tuommoistakin kertovat, lieneekö totta vai legendaa:

Vuoden 1894 alku oli kiihkeintä Symposion-vaihetta. Näiltä ajoilta on peräisin tunnetuin Sibelius-kasku, josta liikkuu kymmeniä muunnelmia. Sen mukaan Robert Kajanus kävi kesken Kämpin ryyppäjäisten johtamassa konsertin Pietarissa. Palattuaan hän pistäytyi Kämpissä ja näki muut piirin jäsenet edelleen saman pöydän ääressä. "Mitä sinä Kajanus koko ajan niissä ovissa kolaat. Istu alas ja juo niin kuin muutkin",

L&K.

Kyllä Rauzilla on kädentaito hallussa.

Huhtikuu 01, 2016, 22:23:14 ip
Vastaus #44

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://rautasarvi.fi/

Hienoa on ollut todeta että suomalaiselle käsityölle on kysyntää, esim. oheisen linkin takaa löytyvän Ilkka Seikun töille on niin paljon kysyntää ettei ehdi tehä tarpeeks nopeesti kun tekee laatua. Toivottavasti kaikki laadun tekijät osaa hinnoitella tuotteensa oikein.