Kirjoittaja Aihe: Kesäksi uusi puukko  (Luettu 101989 kertaa)

Maaliskuu 30, 2016, 15:35:20 ip
Vastaus #15

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Selvittelen puulajin kunhan menen sairasloman jälkeen toukokuussa töihin.
Puukakkarat olivat firman vintillä ja olleet siellä jo vuosikymmeniä.
Kiinteistön isäntä tiesi niille tehdyn tuon radiohiilikokeen ja varmisti vielä
soittamalla jollekin asianosaiselle.

L&K.

Maaliskuu 30, 2016, 18:53:02 ip
Vastaus #16

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Perhana, meinasin Rautsilta tilata puukon. Kaverin isäukko niitä tekee ja muisti kun olin korjannut veneen koplingin enkä ottanut maksua, nyt tehdään puukko jonka tupessa mun nimi. Kyllähän mulla puukkoja on mutta paras on US armyn taittuvateräinen, ei herätä huomiota vyöllä.

Maaliskuu 30, 2016, 19:53:30 ip
Vastaus #17

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Perhana, meinasin Rautsilta tilata puukon. Kaverin isäukko niitä tekee ja muisti kun olin korjannut veneen koplingin enkä ottanut maksua, nyt tehdään puukko jonka tupessa mun nimi. Kyllähän mulla puukkoja on mutta paras on US armyn taittuvateräinen, ei herätä huomiota vyöllä.

Sitte vaan määritellään mitä ja minkälainen. Kyllä sulle puukko saadaan aikaan. Sellanen ettei tartte hävetä.

Maaliskuu 30, 2016, 20:22:35 ip
Vastaus #18

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meilläkin oli puhetta puukon teosta kahvamateriaaleihin, löytyy kyllä enemmänkin puuta ku se kuvissa ollut. Sitä jalavaakin on lisää, myäs muita puita.

Maaliskuu 31, 2016, 15:22:22 ip
Vastaus #19

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kari, varmasti saisin hienon mutta virkavalta ei tykkää jos semmonen vyöllä, tuossa taittuvateräisessä vyö kotelo joka kuin kännykän kotelo kun aika leveä kun jaappanilainen teroituskivi myös kotelossa.

Maaliskuu 31, 2016, 17:47:21 ip
Vastaus #20

Timo Riihimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olis paljon omatekeleitä myös mulla, mutta onkos kuvienlaitto tänne kielletty myyntitarkoituksessa.

Ei liity just puukkoihin.Tälläiset löytyi. Arvaus jonka varttuneemmat ehkä tietävät. Tarttis löytää jokin taho joka olis oikeesti kiinnostunut näistä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 31, 2016, 18:45:08 ip
Vastaus #21

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun mielestä tuppi pitää olla nahalla tai alumiinilla verhoiltu. Meinaan jos se vuosia vyössä roikkuu niin puusta tehty ei kyllä kestä.

Kolhut ja kosteus tekee tuhojaan. Saapas nähä mitä Kari tästä meinaa,tuskin se nyt entistä naapuria alkaa kurittamaan.

-Immu-

Maaliskuu 31, 2016, 18:52:07 ip
Vastaus #22

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olis paljon omatekeleitä myös mulla, mutta onkos kuvienlaitto tänne kielletty myyntitarkoituksessa.

Ei liity just puukkoihin.Tälläiset löytyi. Arvaus jonka varttuneemmat ehkä tietävät. Tarttis löytää jokin taho joka olis oikeesti kiinnostunut näistä.

Eikös kulmahousumiehet käytä noilla muotoiltuja kengänvarsia?

L&K.

Maaliskuu 31, 2016, 19:45:35 ip
Vastaus #23

Timo Riihimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mut mikäs on noiden nimi?  8)

Maaliskuu 31, 2016, 19:52:00 ip
Vastaus #24

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Purettavaksi lestiksi sanoisin. Saattaa niillä olla oikeakin nimi.

L&K.

Maaliskuu 31, 2016, 22:59:14 ip
Vastaus #25

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Minun mielestä tuppi pitää olla nahalla tai alumiinilla verhoiltu. Meinaan jos se vuosia vyössä roikkuu niin puusta tehty ei kyllä kestä.

Kolhut ja kosteus tekee tuhojaan. Saapas nähä mitä Kari tästä meinaa,tuskin se nyt entistä naapuria alkaa kurittamaan.

-Immu-

Totta puhut. Ei se puinen tuppi kestä.

Sen kauempaa kuin puinen kahva....

Että miten meni tuo päätelmä, noinniinkun omasta mielestä?

😜😁

Maaliskuu 31, 2016, 23:06:25 ip
Vastaus #26

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kari, varmasti saisin hienon mutta virkavalta ei tykkää jos semmonen vyöllä, tuossa taittuvateräisessä vyö kotelo joka kuin kännykän kotelo kun aika leveä kun jaappanilainen teroituskivi myös kotelossa.

Teräaseet on mitä vaan jolla uhkaat toista. Poliisi voi tulkita teräaseeksi esim haarukan tai ruuvimeisselin. Aiemmin laissa puhuttiin astaloista, vehkeistä joilla voi toista vahingoittaa mutta ei ole siihen tarkoitettu. 50 luvulla oikeis tuomitsi miehen joka oli astalona käyttänyt kaljapulloa. Puukkoa saa kantaa jos siihen on perusteltu syy. Oot varmaan nähny muutamassa läppätaskuhousun sivussa mattopuukon eikä ketään kiinnosta.

Mulla on aina puukko mukana.

Huhtikuu 01, 2016, 01:05:19 ap
Vastaus #27

Leo Eiranen

• Vieras
Mulla ei koskaan!

Huhtikuu 01, 2016, 08:26:40 ap
Vastaus #28

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuota,tuota taitaa se puinenkin tuppi kestää. Menenkin tästä häpeämään ja viisastumaan

-Immu-

Huhtikuu 01, 2016, 10:36:17 ap
Vastaus #29

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Tuota,tuota taitaa se puinenkin tuppi kestää. Menenkin tästä häpeämään ja viisastumaan

-Immu-

Eikä mitä. Tehään sulle puukko mitä ei tartte hävetä.