Kirjoittaja Aihe: Tullin espanjalainen lakko  (Luettu 2973 kertaa)

Maaliskuu 15, 2016, 14:11:51 ip
Luettu 2973 kertaa

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viime vuoden puolella tuli julki, että tulli oli perinyt väärin perustein ajoneuvoveroa tuoduista käytetyistä ajoneuvoista.
Tulli tekikin hyvään hallintotapaan huonosti sopivan päätöksen, että väärän tulkinnan kohteeksi joutuneet kansalaiset saavat itse hakea palautusta tullilta. Tästähän teki kansanedustaja Eero Lehti kysymyksen   voisiko tulli itse palauttaa virheellisesti saamansa rahat. Kaikki tarvittavat tiedothan olivat siellä. Vastausta ei vain koskaan saatu, tulli pani asiakkaat töihin. Nyt niitä palautuksia on odoteltu n. vuoden verran. ONKO SITÄ V..UN TULLIA enää olemassakaan? Onko niillä mitään vastuuta tekemisistään tai tekemättä jättämisistään? Huonommin ei voisi asioita hoitaa.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Maaliskuu 15, 2016, 14:19:14 ip
Vastaus #1

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu

Maaliskuu 15, 2016, 16:35:10 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kaveri sai saksan Bemarista melkein 3000€ takaisin mutta itse pitää valittaa.

Maaliskuu 15, 2016, 16:36:49 ip
Vastaus #3

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Ovat he ihan kunnollisia tullimiehiä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Maaliskuu 15, 2016, 18:14:01 ip
Vastaus #4

Jari Eronen

• Vieras
Viime vuoden puolella tuli julki, että tulli oli perinyt väärin perustein ajoneuvoveroa tuoduista käytetyistä ajoneuvoista.
Tulli tekikin hyvään hallintotapaan huonosti sopivan päätöksen, että väärän tulkinnan kohteeksi joutuneet kansalaiset saavat itse hakea palautusta tullilta. Tästähän teki kansanedustaja Eero Lehti kysymyksen   voisiko tulli itse palauttaa virheellisesti saamansa rahat. Kaikki tarvittavat tiedothan olivat siellä. Vastausta ei vain koskaan saatu, tulli pani asiakkaat töihin. Nyt niitä palautuksia on odoteltu n. vuoden verran. ONKO SITÄ V..UN TULLIA enää olemassakaan? Onko niillä mitään vastuuta tekemisistään tai tekemättä jättämisistään? Huonommin ei voisi asioita hoitaa.

TA
Niin, toin v2005 Passatin Suomeen, olen jo 2 eri kertaa saanut Tullista rahaa takaisin, maksamistani veroista. Kolmas otos on ilmeisesti tämä kertomasi päätös. Olen vajaa puolitoistavuotta sitten jo hakenut rahaa lisää pois. Päätös Tullin virheestä sai lainvoimen reilu vuosi sitten. Aktiivisuutta se vaatii viranomaispäätösten oikaisu.