Kirjoittaja Aihe: Ebay  (Luettu 15949 kertaa)

Tammikuu 09, 2017, 22:04:01 ip
Vastaus #15

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luottokortin saa ilmaiseksi sinakin S pankista.  Pankit veloittaa jotakin.

Kahdesti olen saanut takaisin maksamani rahat,kun ei tullut pakettia. Molemmilla kerroilla tuli rahat paypalin tilille ja näkyi siellä.
Toisella kerralla meni kyllä yli viikko reilusti ennenkuin näkyi tilillä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 10, 2017, 07:18:17 ap
Vastaus #16

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitenkä se PayPal ,kysyykö ne luottokortin numeroa automaattisesti kun on uusi kortti jo tullut.Vanhan luottokortin käyttöaika meni umpeen vuodenvaihteessa.Ei mitään muistikuvaa miten viime kerralla toimittiin.

Tammikuu 10, 2017, 07:27:00 ap
Vastaus #17

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitenkä se PayPal ,kysyykö ne luottokortin numeroa automaattisesti kun on uusi kortti jo tullut.Vanhan luottokortin käyttöaika meni umpeen vuodenvaihteessa.Ei mitään muistikuvaa miten viime kerralla toimittiin.
Joo tuli heti uppdates kun piti maksaa nyt ensinmäistä kertaa uudella kortilla ja piti panna tiedot uuden kortin käyttö ajalle  ja ne kolme numeroa takana ei muuta.

Tammikuu 10, 2017, 07:31:46 ap
Vastaus #18

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos kortin numero säilyy samana, ei tapahdu mitään.  Ei ole ainakaan minun tarvinnut koskaan tehdä mitään vaikka kortti vaihtunut säännöllisesti muutaman vuoden välein uuteen.

Tammikuu 10, 2017, 07:33:54 ap
Vastaus #19

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös sen voimassa olopäivän kuitenkiin joudu päivittämään?
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Tammikuu 10, 2017, 08:05:35 ap
Vastaus #20

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu onhan se luottokortin numero sama paitti takana olevat numerot ja ne halus tietää ja voimassaoleva aika uudelle kortille joka minun tapauksessa oli 12/19

Tammikuu 10, 2017, 14:03:11 ip
Vastaus #21

jussi koskinen

• Vieras
Hankalaa on tämä tapaus.

Tuote pitäisi palauttaa postin kautta englantiin ja rahat tulee takaisin, kun myyjä on saanut tuotteen itselleen. Entäpä jos paketti häipyy välille, tai vastaanottaja ilmoittaa, ettei ole saanut palautusta?

Sovittiin myyjän kanssa, että pidän tämän tuotteen ja hän palauttaa osan kauppahinnasta. Tämä sopi myyjälle ja pahoitteli tapahtunutta.

Nyt on viikko mennyt ja rahoja ei ole näkynyt. Myyjä sanoo lähettäneensä ne paypalin kautta. Siellä ei kuitenkaan näy mitään tapahtumia.

Ebay caht asiakaspalvelu suosittelee vain soittamaan myyjälle, sekä paypal asiakaspalveluun. Kerroin että ei onnistu, pieni kielimuuri välissä. Kertoivat ymmärtävänsä asian, mutta lähettivät silti vain puheliinumeroita ja kehottivat ottamaan yhteyttä puhelimella...

Taitaa myyjä pelata vaan aikaa, jotta valitus mahdollisuus loppuu.
Minä en jaksa eBayn ja PayPalin kanssa vääntää vastaavissa tapauksissa, vaan toimitan tarkat dokumentit tapahtuneesta luottokorttiyhtiöön (VISA) ja vaadin rahojeni palautusta ... parhaimmillaan   rahat ovat olleet tililläni seuraavana päivänä.

Helmikuu 22, 2017, 17:06:52 ip
Vastaus #22

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tilasin jokunen vuosi sitten enklannista ohjaustehostimen pumpun. Hintaa oli laitettu 50 euron pantti jonka olis saanut takaisin kun vanha pumppu olis toimitettu enklantiin.
 No lähetyskulut olis ollut täältä melkein sen 50 euroa sinne päin. Tais tulla muistaakseni 10 eurolla sieltä tänne päin?
Eipä saanut engeslmanni sitä vanhaa pumppua vaan sen saikin kuusankoski. Ja engelsmanni sai ihan suosiolla pitää sen 50 euron pantin.

No eihän tämä tietty ollut sen engelsmanni firman, eikä sen enempää ebay:nkään vika.
 Mutta näin tämä suomen posti toimii, ruohonleikkuun ynnä muiden kiireidensä välissä. Mitähän lie mahtais maksaa se nurmen leikkuu?  ::)

Helmikuu 23, 2017, 20:02:42 ip
Vastaus #23

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ikinä en Visakortin takaa anna niitä kolmea numeroa, kun menee niinku mulla huijarille niin kortti disabloidaan pankissa ja saat uuden. Oikein kiva tälläikää opetella uusi numero.

Helmikuu 28, 2017, 15:14:50 ip
Vastaus #24

Ismo Hakamäki

• Vieras
Nyt tuli uusi maksu (ainakin mulle), jos yankkilästä tänne tilaa, the "Import charge"? Noin satkun kaupasta 15$ ja kuulemma Suomen asettama??? Mitä se ebay niitä kerää, tullihan noi hommat täällä hoitaa ja varmaan tulee vielä tulli+alv. päälle.

Helmikuu 28, 2017, 16:11:09 ip
Vastaus #25

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Taitaa tulla tuolla "Import charge"  maksulla suoraan kotiin ainakin minä olen näin todennut.

Maaliskuu 03, 2017, 10:23:42 ap
Vastaus #26

Antti Törmälä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvin on myös ebay toiminut ympäri maailman tilatessa. Ei kertaakaan mitään ongelmia. Nykyään kun on vähän turhankin helppoa toi tilailu kun ebay tilillä pankkikortinnumero muistissa. Siis ostokset on parin klikkauksen takana. Täytyy vaa muistaa että kirjautuu palvelusta ulos aina session jälkeen;)

Tuli kokeeks eilen ladattua puhelimeen Wish -palvelu, joka on siis myös tälläinen "ostoskeskus". Kokeeksi tilasin paristakin eri paikasta noin 15 eurolla tavaraa. Saas  nähä kuinka toimii. Tästä ei tietysti suomen talous kohene mutta kyllä se köyhän on aateltava myös kukkaroa. Tilasin mm liittimiä jotka tossa paikallisessa hurrikaanissa joku 4-5 kpk, ja tuolla maailmalla ne maksaa 2 euroo/10 kpl. 1 euro tulee postikuluja.

Tuo postitusjuttu onkin vähän hölmö tuossa wish palvelussa. Jos yhdelle tuotteelle posti on 1 euro ja halutkin näitä tuotteita 5, niin postikulut onkin 5 euroa.

Tuota wishia kun selailee niin kummasti löytyy tavaraa jota ei tiennytkään tarvitsevansa

Maaliskuu 04, 2017, 11:04:51 ap
Vastaus #27

Jarno Aheinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • "Kasikymppiset" kuuskytä/seitkytä-luvuulta
Erittäin hyvin sanottu!!!

Muuten eioo ollu mitään ongelmaa, paitsi Ranskikset.

Omat kokemukset = A) Kiinassa mikään ei maksa mitään.

B) ranskalaiset on kusipäitä

E) kaikki ranskalaiset ovat omaan napaan tuijottavia kusipäisiä paskiaisia jotka ei suostu ymmärtämään mitään tai jos ymmärtävätkin jotain niin ainoastaan sen verran että kusettavat sua.

F) seuraavaksi kun lähdetään johonkin konepistoolien kanssa niin ranskaan. Vitun ranskalaiset.
Kaikkien jälkeen tänne on jäänyt tekemättömiä töitä.. mutta pitää sitä ny kuitenkin kokeilla...

Maaliskuu 04, 2017, 18:02:28 ip
Vastaus #28

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tilasin kinuskilta 10 kpl sarjan eri koon suuttimia pojan mopoon. Tulihan ne perille, kaikki 10 kpl. Vaan yhdessäkään suuttimessa ei ollut merkattu kokoa mitä ne mahtoi olla.
 Pitäisköhän koittaa seuraavana jotain muuta tilaus paikkaa? Säästin rahaa mutten vaivaa, mutta kun myytiin halavalla. :(

Ebay, vanhan auton osien kanssa ei ole tullut pettymyksiä eikä ongelmia. Tulee just sitä mitä on tilattu, ja jos on ollut epäselvyyksiä osien käypäsyyden kanssa, on vielä myyjän toimesta vielä tehty kyselyä osien sopivuuden tarkennuksista. Daimler/Jaguar, kumminkin saattaa olla pieniä eroja vm. riippuen. Tilauspaikat olleet Englanti, Belgia, Saksa, Puola ja Latvia. Tosi hyvää palvelua ja tietoa osien käypäsyydestä olen saanut kaikkien noiden, käytettyjen sekä uusien osien myyjiltä.

Maaliskuu 04, 2017, 18:42:36 ip
Vastaus #29

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kaikilla vanhoilla virittäjillä oli ennen muinoin ns. suutinpora jolla isonnettiin isommaksi suutinta tarpeen mukaan. Jos mäni liian isoksi niin tinattiin umpeen, porattiin auki ja jätettiin pykälää pienemmäksi. Olen kerran lainannut ja käyttänyt mutten ole itselle koskaan saanut hankittua. Ei löyvy mistään nääs.

Semmoisia kun löytäs niin kuolis koko kiinalainen suutiteollisuuden haara. Oltas omavaraisia nääs.
No eiköhän se kinuskien suuutinteollisuus haara kuole ihan ite eestään, just tuolla keinoin. Suositusten kera.  ::)
Kiinalainen auto tai mp. No, mielummin maksan vähän enempi, ja ....
Olkoon sitten se kinuski volovo, mb tai mikä hyvänsä.
Enempi on tullut pettymyksiä kuin positiivisia kokemuksia. Ei tosin henk kohtaisia, kinuskien tekeleiden kokemuksia autojen eikä mp:n ostoista. Eikä niitä myöskään tule. Yksi skootteri ja mönkijä riitti jo vakuuttamaan ajatukset.