Kirjoittaja Aihe: Rack & pinion-ohjaus (veneeseen)  (Luettu 2246 kertaa)

Helmikuu 17, 2016, 17:39:03 ip
Luettu 2246 kertaa

Lauri Rantakaulio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kellään palstalaisella tämän tyyppisestä ohjauksesta kokemusta? jostain amerikan sivuilta lueskelin juttua tuosta, mutta välillä meni kieli niin paksuksi, että meikämandoliinon lontoon ymmärrys loppui kuin seinään. Mutta kuitenkin sen verran tajusin, että tämä olisi jollain lailla ''parempi'' kuin planeettavaihteistolla pelittävä ohjausrumpu, tiedä sitten siitä?

Tässä kuva ideasta niille, jotka eivät ole kuulleetkaan:

http://www.uniquecarsandparts.com.au/im ... ing_10.jpg

PS. Joku Lappeenrannassa tarjosi minulle eilen käyttämätöntä ohjausrumpua tekstiviestitse, mutta puhelin putosi tänään taskusta ja hajosi hävittäen yhteystiedot.
Honda CB350 K4 1972 & Honda CB500 K0 1971

Helmikuu 17, 2016, 18:33:12 ip
Vastaus #1

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei o kokemusta vielä, mutta lueskelin tuosta ja semmosenhan minä laitankin omaan paattiin seuraavaksi jos ratas-sydeemi mahtuu ratin alle ja hinta on kohtuullinen.

Tuo ratkaisu mahdollistaa kahden ohjauskaapelin systeemin, mikä lisää turvallisuutta aikas paljon. Kehuvat että olisi tarkempi ja kevyempi kuin perinteinen rumpu jossa kaapeli joutuu ratin alla mutkalle, tässä kaapeli jää ratin alla suoraksi.

Onkohan väärin sanoa että vanhan liiton kaapeliohjaus vastaa ikään kuin simpukkaohjausta ja rack&pinion -ohjaus hammastanko-ohjausta?

Jotenkin sillai minä asian ymmärsin, tosin englannitus ei ole minunkaan vahvinta aluetta.

Helmikuu 18, 2016, 10:54:19 ap
Vastaus #2

Lauri Rantakaulio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olet Jorma asian ytimessä, niin se asia taitaa juurikin olla. Katselin ebaysta noita paketteja niin kuluja tulee 150e molemmin puolin riippuen kaapelin pituudesta. Itse en kyllä ole törmännyt tuohon kahden kaapelin liitettänvyyteen, voihan se näinkin olla.
Honda CB350 K4 1972 & Honda CB500 K0 1971