Kirjoittaja Aihe: Historiallisia mp-kuvia  (Luettu 7472 kertaa)

Helmikuu 10, 2016, 20:08:41 ip
Luettu 7472 kertaa

Erkki Rautio

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saksasta löytyy firma, josta saa ostaa vanhoja mp-kuvia. Tässä he esittelevät arkistojaan videoiden muodossa. Etenkin vanhempi eurooppalainen kalusto on hyvin edustettuna:  http://motopedia-online.info/Videos.html

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 10, 2016, 22:57:33 ip
Vastaus #1

Pelle Lillkvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tack Erkki -  underbara maskiner - mera sådant - är det en fyra - eller femcylindrig maskin på en bild?  Vad tror du?

Helmikuu 10, 2016, 23:25:29 ip
Vastaus #2

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pelle tiedät paljon näistä vanhuksista,mutta jos laitat Suomeksi,jää ainakin minulta lukematta,ymmärtämättä.

tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 11, 2016, 17:45:57 ip
Vastaus #3

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pelle tiedät paljon näistä vanhuksista,mutta jos laitat Suomeksi,jää ainakin minulta lukematta,ymmärtämättä.
Kuukkelin kääntäjällä noin. Kiitos Erkki - ihana koneet - enemmän - on se neljä - tai viisisylinterinen kone kuvan? Mitä mieltä olet?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2016, 17:48:11 ip kirjoittanut Markku Valtonen »

Helmikuu 11, 2016, 18:14:37 ip
Vastaus #4

Frank Nylund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tere,

Hieno kuva! En tiedä missä tuo on otettu, mutta rekisterikilpi viittaa Müncheniin.

//Frank

Helmikuu 12, 2016, 00:07:02 ap
Vastaus #5

Kalevi Sundqvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen Nro: 3603
Moro Kuntit

Olihan siellä joukossa sentään yksi Cockerellkin. Jawohl!

Kallu
Den Glada Gamla KokkeliGubbe
från Tavastehus
email: kalevi.sundqvist@gmail.com

Helmikuu 15, 2016, 09:12:02 ap
Vastaus #6

Pelle Lillkvist

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hei pojat, koetan suomeksi kirjoittaa vaikka äidinkielini on ruotsia!. Onhan Suomi onneksi vielä kaksikielinen maa! Raution hienosta kuvasarjasta olen löytänyt ainakin seuraavat ihanat pyöränmerkit:  Magnet, Dyrkopp Diana, Phänomen, Adler, Indian, Megola, JAP. D- Rad, Excelsior, NSU, Norton, Standard, Zundapp, E D, Sunbeam, Böhmerland, Ariel, Cockerell, Wanderer (mahtava kaksisyl. neliventtiilinen), Helios, Mabeco, Lomos, Orionette, EBW, Bekamo Memos ja Husqvarna. Suurin osa siis saksalaisia, mutta myös englantilaisia ja amerikkalaisia. On niin ihanaa ihailla hienoja yksityiskohtia kuten mittarien voimalaitteet, valolaitteet ja äänimerkit ja ennenkaikkea - ajajien vaatteet.  Tämä on hienoa mp- kulttuuria - mera sådant!

Helmikuu 15, 2016, 23:14:40 ip
Vastaus #7

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tätä lähinnä tarkotin,ollaan Suomalaisella nettisivustolla,Suomessa. Vaikka 2 kielisiä ollaan.
Teille joille molemmat onnistuu,uskoisin kuitenkin tuon Suomen menevän kaikille paremmin perille,kuten minulle.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Toukokuu 17, 2016, 14:51:58 ip
Vastaus #8

Petteri Heinonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa