Kirjoittaja Aihe: Nissanin poppikone oikkuilee, Aaapuuva !  (Luettu 3745 kertaa)

Helmikuu 05, 2016, 18:42:28 ip
Luettu 3745 kertaa

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tuossa mun Maximassa on paikoillaan Silver Crest-merkkinen CD/Radio soitin ( taitaa olla Lidlin oma "brändi" ) ropleemi on se että humppaa kuuluu ainoastaan oikeanpuoleisista kaiuttimista ( edestä ja takaa ).

Jos Fader-tai Balanssisäätöä liikuttaa radion päällä ollessa niin  vasemman puoleisista etu-ja takakajareista kuuluu vain kovaa rutinaa ( musiikkia siis ei kuulu missään vaiheessa ) tai oikeastaan terävää napsumista joka linkittyy potentiometrin pykäliin, siis menee ikäänkuin niitten mukaan.

Oma arvio on että tuon Liiterin laatusteron toinen pääteaste on pimahtanut, johtovialle se ei oikein vaikuta?

Mutta ratiotekniikasta enemmän ymmärtävät toverit ehkä voisivat antaa valistuneemman arvion vian laadusta ?   ::)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2016, 18:45:38 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 05, 2016, 19:53:02 ip
Vastaus #1

Lassi Sirainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuskinpuolen oven johtosarjassa yleensä tämmöinen vika siinä saranasysteemin tienoilla.
Kumilurtsikan sisältä johdot näkyville ja syyniin.
En muista että koskaan oli autoradiossa vika  jos ei toimineet asennuksen jälkeen; kytkentä- tai johtosarjavirhe oli aina taustalla.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2016, 21:05:20 ip kirjoittanut Lassi Sirainen »

Helmikuu 05, 2016, 19:53:17 ip
Vastaus #2

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minun Maximassa on joku Clarionin cd-soitin mutta heitän sen mäkeen heti kun laitan tilalle Pioneerin soittimen. Olen käyttänyt Pioneerin soittimia 80-luvulta asti eikä niiden kanssa ole tarvinnut pettyä. Halpojakin nykyään ovat. 60-70 eurolla saa uusia joissa ei ole cd-soitinta vaan on radio, muistitikkupaikka sekä liitäntä mp3-soittimelle. Ne riittää mulle, olen lopen kyllästynyt autossa pyöriviin naarmuisiin cd-levyihin. Muistitikkuun mahtuu sama musiikkimäärä kuin hemmetinmoiseen cd-levyläjään.

Vaikuttaa siltä että esipäätteessä vikaa, jos pääteaste pimahtanut niin kaiuttimista ei pitäisi kuulua mitään, ei edes napsumista. Näin mulle selitettiin kun vahvistin alkoi oikkuilla.

Helmikuu 05, 2016, 22:06:34 ip
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Joo, sitä minäkin että jos johtovika on niin sieltä ei pitäis kuuluua yhtään mitään, tai kuulua katkonaisesti esim, ovea liikuttaessa,  mutta kun tuo napsuu kovalla äänellä potentiometrin klikkausten tahdissa, siis silloin kun yrittää säätää balanssia johonkin suuntaan, volumea säätäessä ei kuulu mitään, pitää ne oville ,menevät johdot vielä tarkistaa kuitenkin, mutta uus kait se soitin on ostettava muutenkin, ku noin hieno autokin on...

Onko sulla kari siinä autossas Bosen kaiuttimet ja lisäpäätevahvistin ?  Joissakin noissa on, etenkin jenkkimalleissa, minulla ei taida olla.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 05, 2016, 22:08:45 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 05, 2016, 23:37:51 ip
Vastaus #4

Kari Vähäkainu

• Vieras
En ole tutkinut, (ainakin ovi)kaiuttimet vaikuttaa ihan paskoilta. Täytyy laittaa sinne paremmat sitten kun vaihdan soittimen ja asennan takakonttiin 2-4 kpl 12" subbaria ison vahvarin kera.

Helmikuu 11, 2016, 15:47:57 ip
Vastaus #5

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kuskinpuolen oven johtosarjassa yleensä tämmöinen vika siinä saranasysteemin tienoilla.
En muista että koskaan oli autoradiossa vika  jos ei toimineet asennuksen jälkeen; kytkentä- tai johtosarjavirhe oli aina taustalla.
kyllä se vika oli soittimessa tällä kertaa, uuden kun laitoin niin kaikkiin kaiuttmiin tulle ääntä kuten pitääkin.

Helmikuu 11, 2016, 19:10:09 ip
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras
kyllä se vika oli soittimessa tällä kertaa, uuden kun laitoin niin kaikkiin kaiuttmiin tulle ääntä kuten pitääkin.

Etupäätevika aiheuttaa napsumista kaiuttimissa, pääteaste joko toimii tai ei toimi eli joko kauttimista kuuluu musaa tai ei kuulu mitään. Johtovian ollessa kyseessä musa katkoo tai on täysin mykkänä.