Kirjoittaja Aihe: Löytyykö kellään kokemusta Nissan Maximasta?  (Luettu 57498 kertaa)

Tammikuu 29, 2016, 21:08:53 ip
Luettu 57498 kertaa

Kari Vähäkainu

• Vieras
Harkitsen 3-litraisen Maximan hankkimista. Olisiko kellään kokemusta käytetyn Maximan omistamisesta. Mitä niistä hajoaa, onko kallis ylläpitää ym?

Tammikuu 29, 2016, 21:17:35 ip
Vastaus #1

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kait nyt oikea Volovo mies japsiin hairahda?  :)

Tammikuu 29, 2016, 21:19:34 ip
Vastaus #2

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Harkitsen 3-litraisen Maximan hankkimista. Olisiko kellään kokemusta käytetyn Maximan omistamisesta. Mitä niistä hajoaa, onko kallis ylläpitää ym?
Itse meinasin joskus ostaa tuollaisen maxinman. Paremmin asiaan vihkiintyneet toruivat janoiseksi. Muuten kuulema hyvin topakka ja erilainen nissaniksi.

Tammikuu 29, 2016, 21:20:47 ip
Vastaus #3

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Tammikuu 29, 2016, 21:22:59 ip
Vastaus #4

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse meinasin joskus ostaa tuollaisen maxinman. Paremmin asiaan vihkiintyneet toruivat janoiseksi. Muuten kuulema hyvin topakka ja erilainen nissaniksi.
Kari on tottunut janoisiin Volovoihiin että ei hätää;)

Tammikuu 29, 2016, 21:23:07 ip
Vastaus #5

Kari Vähäkainu

• Vieras

Oon toista vuotta kelkkonut muna-Kadetilla...

Juu, Volvo mies olen mutta tekis mieli kokeilla jotakin erilaista. Harkitsemassani yksilössä on varmaan kaikki mahdolliset varusteet (usa-versio) ja ajettu noin 200tkm.

Veljellä on ollut parikin Maximaa (90-lukuinen ja 2000-lukuinen) ja tykkäs niistä oikein hyvin mutta ne olikin niin uusia, vanhempi muutaman vuoden vanha ja uudemman hankki tuliteränä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2016, 21:25:31 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Tammikuu 29, 2016, 21:26:59 ip
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kari on tottunut janoisiin Volovoihiin että ei hätää;)

Ei minusta Volvot ole janoisia, perheessä nykyisin oleva 850 Volvo menee matka-ajossa seitsemällä litralla sataselle. Silläkin oli ostettaessa ajettu vain vähän yli 200tkm ja on yhä alkuperäinen, paikkailematon maalipinta yllä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2016, 21:31:52 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Tammikuu 29, 2016, 21:27:29 ip
Vastaus #7

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Oon toista vuotta kelkkonut muna-Kadetilla...

Juu, Volvo mies olen mutta tekis mieli kokeilla jotakin erilaista. Harkitsemassani yksilössä on varmaan kaikki mahdolliset varusteet (usa-versio) ja ajettu noin 200tkm.
Kerranhan tässä vain lyhyesti eletään että osta pois ja nauti  ;)

Tammikuu 29, 2016, 22:13:57 ip
Vastaus #8

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pahin vaiva taitaa olla ruoste. Jos sitä ei liiemmälti ole, niiin on muuten aika jämäkkä ja mukava peli merkkisisariinsa verrattuna. Kuten myös samankokoisella kiukaalla varustettu Toyota Camry. Maximat taitaa vaan olla huomattavasti alemmissa hinnoissa, vaikka muuten samanoloisia autoja ovat.

Tammikuu 29, 2016, 22:16:21 ip
Vastaus #9

Antti Tukeva

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hankin aikoinaan uuden  3 litran Maximan ja ajoin sillä 5 vuotta/330 000 km. Hieno auto ajella ja täysin ongelmaton minulla koko käyttöajan. Kulutus keskimäärin 9,2 litraa sadalla. Tehoa mukavasti ja myös automaatti toimi hyvin. Muistaakseni autoon ei tarvittu tuona aikana yhtäkään varaosaa!! Aika monet Maximan käyttäjät voinevat vahvistaa saman asian. Useammalla Volvolla samoja kilometrimääriä ajaneena voin vain sanoa, että Maxima on todella ongelmaton auto. Myyntihetkellä V6 kävi yhtä kauniisti kuin uutena.

Tammikuu 29, 2016, 22:20:16 ip
Vastaus #10

Kari Vähäkainu

• Vieras
Hankin aikoinaan uuden  3 litran Maximan ja ajoin sillä 5 vuotta/330 000 km. Hieno auto ajella ja täysin ongelmaton minulla koko käyttöajan. Kulutus keskimäärin 9,2 litraa sadalla. Tehoa mukavasti ja myös automaatti toimi hyvin. Muistaakseni autoon ei tarvittu tuona aikana yhtäkään varaosaa!! Aika monet Maximan käyttäjät voinevat vahvistaa saman asian. Useammalla Volvolla samoja kilometrimääriä ajaneena voin vain sanoa, että Maxima on todella ongelmaton auto. Myyntihetkellä V6 kävi yhtä kauniisti kuin uutena.

Sinulla on aika vankat perustelut.

Auto on hyväpeltinen, toisessa takaovessa on pieni rupi korjattu (toisen auton ovi tökännyt?) ja vähän maalipinnassa naarmuja, ei juuri muuta. Pohjaa oli katsuri kuulemma kehunut.

Tammikuu 29, 2016, 22:28:53 ip
Vastaus #11

Antti Tukeva

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viidessä vuodessa minulla ruostetta ei ehtinyt juuri tulla, mutta etupyörien kurasuihku osuu takoloksujen etreunan alaosaan ja sitä kannattaa ehkä jollakin pinnoittaa.

Tammikuu 29, 2016, 23:01:48 ip
Vastaus #12

Kari Vähäkainu

• Vieras
Viidessä vuodessa minulla ruostetta ei ehtinyt juuri tulla, mutta etupyörien kurasuihku osuu takoloksujen etreunan alaosaan ja sitä kannattaa ehkä jollakin pinnoittaa.

Hyvä vinkki, siihen voi laittaa läpinäkyvää suojamuovia mitä joissakin autoissa on jo uutena.

Kyllä alan kallistua Maximan hankinnan kannalle, varsinkin kun hinta taitaa jäädä alle projekti-pappiksen hinnan.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 29, 2016, 23:03:41 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Tammikuu 30, 2016, 10:39:43 ap
Vastaus #13

paavosuorsa

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Xenon valot jos on, niitä korkeudensäätöjuttuja sieltä taka-akselilta tuppaa männä. Joitakin vuosia sitten olivat aika kalliita. En ole omistanut Maximaa mutta korjaamolla käynyt.

Tammikuu 30, 2016, 11:27:49 ap
Vastaus #14

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eihän siinä taida olla vuosittainen verokaan olla ihan kolmea ja puoltasataa???