Kirjoittaja Aihe: Onko kellään yhteyksiä Italiaan?  (Luettu 5717 kertaa)

Tammikuu 27, 2016, 08:41:09 ap
Luettu 5717 kertaa

jannejarvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kysellääs tätä kautta apuja.

Onko kellään siis harrastajatuttuja Italiassa? Itsellä on projektina Benelli Mini 50cc vuodelta 1971 ja satula pitäisi saada tuohon, kun on hukkunut kokonaan vuosien saatossa. Luulen tämän olevan ainoa kappale Suomessa, joten malliakaan ei ole saatavilla, jos tuon olisi itse tehnyt.

Katsotaan, josko joku foorumilaisista voisi auttaa.

Tammikuu 27, 2016, 08:50:59 ap
Vastaus #1

jannejarvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitetaas vielä jatkoa edelliseen. Milanon lähellä olisi myynnissä sopiva moottoriton samanlainen peli paikallisessa subito.it palvelussa joka vastannee suomen tori.fi sivustoa.

Enää pitäisi keksiä keino, kuinka sieltä saataisiin tavara suomeen?

Tammikuu 27, 2016, 09:27:16 ap
Vastaus #3

jannejarvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos Ismo, mutta malli on valitettavasti väärä. Olen kyllä kytännyt Ebayn kautta jo vuoden verran, mutta huonolla menestyksellä.

Itse peli on tuollainen ->

http://www.officinebenelli.it/?argomento=mod_benelli&id_modello=239&cos=1971

Tammikuu 27, 2016, 09:31:53 ap
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro
Kokeile ihan lähettää englanniksi sähköpostia ko. liikkeeseen,jos ovat fiksuja niin vastaavat.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 27, 2016, 09:41:29 ap
Vastaus #5

jannejarvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyseessä on yksityinen myyjä ja yksityisiä on todella huono saada vastaamaan lähetettyihin viesteihin.

Lähetin kyllä viestiä sekä Italiaksi että Englanniksi.

Tammikuu 27, 2016, 18:18:24 ip
Vastaus #6

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
muistaakseni vaati kirjautumisen subiton sivuille että saa yhteyden myyjään?
jotain sain tilattua en kyllä tiedä toimiko subito välittäjänä vai menikö viestit myyjälle,englanniksi yritin
kesti vastaukset pitkään mutta tavara tuli perille kun olin maksanut myyjän tilille,aika kömpelö olen tässä kaupankäynnissä
paypal on helpoin(pojalla sellainen) mutta ei kaikilla yksityisillä

Helmikuu 03, 2016, 23:45:14 ip
Vastaus #7

Janne Petersen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ota yhteys Pentti Eloon, MC--Racing, Jäkkitie, Vantaan Tikkurilassa. Numeroa mulla just nyt ei oo. Pena tuntee kaikki Italian vanhojen prätkien harrastajat ja luuhaa siellä kilvanajohommissa joka kesä.
Janne

Helmikuu 10, 2016, 08:22:21 ap
Vastaus #8

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tuttuja ongelmia etsiskellessäni osia Moto Guzzi Chiu mopooni joita ei lie myöskään Suomessa lie kuin 1-2kpl.
Ebaysta kyllä pitkään kun seurasi,putkahteli osia myyntiin,mutta kiirehän on unohdettava ja Suoman muutaman päivän ajokausi.

Ebay.it antoikin ihan oman maailmansa niin osien kuin kieliongelmienkin suhteen,myyjät eivät tosiaankaan osaa tai halua edes yrittää Englanniksi.
Luulisi Benelliinkin osia löytyvät ja samaan firmaanhan nuo Guzzin kanssa kuuluvat ja samoja osia käyttivät eri rinnakkaismalleissaankin.
Chiu lohkossakin Benellin leimoja toisaalla ja Guzzin toisaalla.
Joistain liikkeistä kylläkin löytyi joku" intiaanienglannin "taitaja joten sekin riitti kun meitä oli 2 ja tiesi osan mitä haki ja mitä olivat myymässä kunhan postikulut ym saatiin pähkittyä johonkin Suomeen..ikään kuullutkaan monet koko paikasta ja ettäkö EU:ssa?? :D

Hollannista löytyi Moto Guzzi dealeri jolla oli jos vaikka mitä satunnaisia osia mopoista isoihin Guzzeihin.
Hienomman Robin rinnakkaismallin osia löytyi USA:sta johon niitä vietiin.

Mutta niinkuin pienen kertomuksen olen tänne laittanutkin niin Helsinki-Vantaalle ja ilmahyppy Italiaan oli se juttu millä ne puuttuvat osat sitten lopulta löytyi Sisiliasta ystävällisen hotellinjohtajan ollessa tulkkina+autonkuljettajana ilman mitään eri korvauksia,lie ollut mukavaa vaihtelua,pääsi turisemaan kaveriensa kanssa pikkukaupungissa kun oltiin ja näki kuulkaa kaikenlaista...hmmm..varaosaliikettä ja tietty ne nähtävyydetkin Etnasta lähtien.
Kehiteltiin siis lomamatka todella upeisiin ja jylhiin maisemiin  johon sisältyi myös osien haeskelua ja tässä kävi ihmetuuri että löytyi tuossa ajassa,sattumalta ja vielä paikallisopaskin ;)
Olivat erittäin otettuja että joku haki osia yhteen heidän lempilapsistaan:Moto Guzziin..vaikka pikkasen pienempäänkin.

Moinen oli kuulemma todella harvinainen sielläkin,kotikonnuillaan,vaan onhan aikaa noista jo 40vuotta...kato on käynyt kovana ja valmistusmäärät oli pienet.

Uusi istuin ym "oudot tavarat" koneen hattuhyllyllä viinapussien seassa herättivät kyllä mielenkiintoa,epäluuloa ja hilpeyttäkin...
Nythän mopo on MR kilvitetty ja odottelee kesän kauppareissuja etukoreineen.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2016, 08:36:53 ap kirjoittanut Petri J Kokko »