Kirjoittaja Aihe: Happipullon mittari vikisee.  (Luettu 8401 kertaa)

Tammikuu 22, 2016, 18:48:06 ip
Luettu 8401 kertaa

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuli ostettua tuommoiset 11kg pullot. Happi ja asetyleeni. Muuten OK mutta happiputelin mittari naukuu ja vikisee kun hitsaa.

Miten on ,onko teillä kokemusta näistä uudenlaisista kaasupulloista. Minun aikaisempi kaasuhitsaus kokemus 40 vuoden takaa.

terveisin -Immu-

Tammikuu 22, 2016, 20:47:46 ip
Vastaus #1

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laita rasvaa
Älä kokeile kotona

Tammikuu 22, 2016, 21:51:00 ip
Vastaus #2

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Älä missään nimessä laita rasvaa mihinkään paineistetun hapen kanssa oleviin laitteisiin. Muistaakseni jo koulussa varoitettiin, että rasvaisilla käsillä ei saa edes kiinnittää happipulloon mittaria. Korjatkaa viisammat, mutta mulla tommoinen muistikuva.

Tammikuu 22, 2016, 21:52:40 ip
Vastaus #3

Ilkka Sihvo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laita rasvaa
Älä kokeile kotona
Tiedetään että tuo oli huumoria mutta rasvaa ei missään nimessä.Olisiko niin että pullonventtiilin paineensäädin siinä pitää ääntä kun kaasu virtaa säätimen läpi.Samaa ilmiötä olen huomannut muutamissa venttiileissä esimerkiksi polttoleikatessa.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 22, 2016, 21:55:29 ip kirjoittanut Ilkka Sihvo »
Hattu päähän ja hyvästi.

Tammikuu 22, 2016, 21:57:51 ip
Vastaus #4

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laita rasvaa
Älä kokeile kotona
Tiedetään että tuo oli huumoria mutta rasvaa ei missään nimessä.Olisiko niin että pullonventtiilin paineensäädin siinä pitää ääntä kun kaasu virtaa säätimen läpi.Samaa ilmiötä olen huomannut muutamissa venttiileissä hitsatessa.

Pikkuisen raakaa huumoria kun ei tiedä kysyjän tiedon määrää. Vähän kuin venäläinen ruletti.

Tammikuu 22, 2016, 22:09:51 ip
Vastaus #5

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miulla tuo albeen seospullo vikisee samalla tavalla, mutta en ole huomannut sen toimintaan vaikuttavan mitenkään.

Tammikuu 22, 2016, 23:06:23 ip
Vastaus #6

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Vikisee minullakin nuo  unicyl (eli omat mutta maksat vain täytöstä)kaasupullot,tuollaiset  rasva kommentin kannattaa jättää väliin.

Kait se kaasun virtaus ääntää,en tiedä. Mutta nuiden asettipullojen kans ei kannata leikkiä.

Tammikuu 22, 2016, 23:44:13 ip
Vastaus #7

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Huumoria multa , hapen kanssa
Ei koskaan !!!!
Pitäisi muisttaa

Tammikuu 23, 2016, 09:54:10 ap
Vastaus #8

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitoin rasvaa,verstas katosi pölynä ilmaan,,,,he,he. Ääni ei tosiaan vaikuta tomintaan. Silloin aikoinaan ei ollut näitä intekroituja säätimiä.

Mitenkähän tuo intekroitu kirjuutetaan oikein??  Sopivan kokoiset nämä 11kg pullot,jopa ammattilaiset putkimiehet niitä käyttää.

Joo,kiitän vastauksista ja eikun hitsaamaan. Viellä sen verran juttua että ei se nestekaasu oikein ollut mun juttu hapen seurana.

Nim merk, rasvaa jenkaan.

-Immu-

Tammikuu 23, 2016, 17:01:26 ip
Vastaus #9

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Huumoria multa , hapen kanssa
Ei koskaan !!!!
Pitäisi muisttaa

Paitsi jos käyttää HAPPIYHTEENSOPIVAA RASVAA. On vaan pirun kallista. Olikohan 5 g purkki melkein 100 €  ???

No metallipajoissa ja kaasuhitsauksessa ei em. rasvaa käytetä mutta happilaitteissa, seoskaasu (sukellus)laitteiden huollossa yms. on tää ns. happirasva arkipäivää.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Tammikuu 23, 2016, 19:18:18 ip
Vastaus #10

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taitaa jäädä ostamatta,merkillinen kaasu se happi. Itsessään palamaton mutta kun imeyttää vaikka vaahtomuoviin  ja sytyttää niin kylläpä

tapahtuu.Itse en ole kokeillut enkä kokeile.

-Immu-

Tammikuu 24, 2016, 19:08:35 ip
Vastaus #11

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on tuubi tuota sukellus laitteisiin laitettavaa ja lukee ei happipulloihin, käytän ilma aseiden täyttöosiin. 300Bar on melkoinen paine ja orenkaat on kovilla, samaa noihin pumppuihin ku ei viitsi kantaa 12L teräspulloa aina mökille. Kotona pullosta ja sitten pumpulla, uusi pumppu kolmevaihteinen ja kivuttomasti 300Bar tulee. Tunsin Markkuvainaan joka täytti kultasepille noita pulloja sit kosahti, ei ollut kuin sormista rasvaa tullut. Ennen poltan dynamentti pötköä kädessä kuin leikin rasvan ja hapen kanssa, dyny palaa hienosti mut paappa nuppineula kylkeen, kun hehkuu niin kosahtaa.

Tammikuu 24, 2016, 19:29:43 ip
Vastaus #12

Immo Hyvärinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaveri pyysi jos täyttäisin minikertäkäyttö pullot,en taida uskaltaa.kertapulloissa ei ole paljonkaan painetta,mistä sen tietää milloin lopettaa.

Tammikuu 24, 2016, 20:18:18 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Älä täytä, paine on yleensä 150Bar mytta ei sittenkäään. Kyllä se paine on leimattu siihen kaulaan. Kertakäyttöpullo on jo pommin merkki.

Tammikuu 25, 2016, 07:43:47 ap
Vastaus #14

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Mulla on tuubi tuota sukellus laitteisiin laitettavaa ja lukee ei happipulloihin, käytän ilma aseiden täyttöosiin.

Se sun tuubi on silikoonorasvaa ja se EI OLE HAPPIYHTEENSOPIVAA. Happirasvat on ihan eri tuotteita ja ne ei reakoi hapen kanssa edes 300 bar paineessa. Jos ei tiedä 100% varmasti mitä rasvaa putkilo sisältää niin silloin se ei ole happiyhteensopivaa...
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000