Kirjoittaja Aihe: Ei enää keppiä koiralle!  (Luettu 2517 kertaa)

Tammikuu 20, 2016, 22:23:04 ip
Luettu 2517 kertaa

Antti Jokinen

• Vieras
Brittieläinlääkärit: Koirille ei pitäisi heitellä keppejä

Brittieläinlääkärien mukaan koirille ei pitäisi heitellä keppejä jahdattavaksi. Britannian eläinlääkärien liiton (BVA) mukaan tuhannet koirat seivästävät itsensä tai saavat vaarallisia infektioita puukepeistä joka vuosi.

– Nämä vammat ovat vakavia, mutta ne olisivat helposti estettävissä käyttämällä koirille turvallisia leluja keppien sijasta, sanoi BVA:n johtaja Sean Wensley keskiviikkona.
Wensleyn mukaan jokaisella Britannian 5 000 eläinlääkäriasemalla hoidetaan keskimäärin yksi koira joka kuukausi keppien aiheuttamien vammojen vuoksi.
– Olemme nähneet kauheita lävistyshaavoja suussa, niskassa ja joskus myös rintakehässä. Kyse on hengenvaarallisista vammoista, Wensley jatkoi.
Puunpalat voivat myös aiheuttaa koiran suussa ja kurkussa infektioita, jotka pahimmillaan vievät lemmikin hengen.

Minun koirani ovat aina rakastaneet keppien noutamista eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa. Koira hakee hajuaistinsa avulla kepin maasta, ottaa sen suuhunsa ja tuo minulle. Ovatko englantilaiset koirat herkempiä sairastumaan?

Tammikuu 23, 2016, 15:18:14 ip
Vastaus #1

Juha Tanila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vanha koira ei enää vanhemmuuttaan nähnyt keppejä, eikä hetken päästä edes kuullut minne ne putosi. Nenän perässä piti mennä. Itsehän olin tietenkin puettu paremmin kuin michelinmies ettei esim. suolet puhkea kun sokea vanhus köpöttelee keppinsä kanssa takaisin. Noh, valehtelin hiukan, yleensä heittelin sille frisbeetä kun siitä se tykkäs. Nuori koira on niin tyhmä ettei osaa kääntää sitä maassa, se on sitten varmaan sellainen uusavuton koira.