Vesikiertonen sähkölämmitys on kaikista huonnoin, koska vesikierrossa on aina häviönsä. Se olis sitten tarvinu kaveriksi maalämmön ja olis pitäny laittaa vähintään 13 000 eurua lissää rahhaa.
Lämmityssähkön kulutus on ollu 7 000 - 11 000 kWh/vuosi riippuen puun poltosta,
Niin, meillehän rakennettaan naapurriin uutta ytinvoimallaa, että eiköhän tuo tasota sähkön hintaa.
Sitä surullisen kuuluisaa työmaata ei olisi pitänyt edes aloittaa,juuri huonommin ei enää voisi mennä ?
Sellaisen kuvan olen vaan saanut julkisuudesta.Ensimmäinen huono uutinen oli aikoinaan 5€ tuntipalkalla tekevät Polakkisähkärit.Meidän liitto sai onneksi ne savustettua ulos sielä mutta tiukkaa oli.Kaikenlaista kähmintää ja korruptiota on muuutenkin tainnut ilmetä.Täytyy kyllä myöntää että huonosti olen nyt seurannut koska yhteen aikaanhan näytti jo siltä että koko projekti pistetään jäihin.Tai ainakin rahoittajat vetäytyivät hankkeesta eikös se niin mennyt vai sekoitanko nyt Talvivaaraan-luultavasti

Sensijaan vaikkapa Loviisa III olis ollu tervetullut tai mitäs muita vaihtoehtoja olikaan?
Tottahan minäkin olen lisäydinvoiman kannalla juurikin tuosta syystä että voitaisiin vähentää tuontikapasiteettia.Mutta kannattaisin hieman uudempaa,turvallisempaa,energiatehokkaampaa 4.sukupolven reaktoritekniikkaa kyllä.
Pari päıvää sıtten muuten oli kaikissa Nordpoolin maissa 200€ tuntihinta.Ainoat poikkeukset Norjan 2 lounassektoria ja Tanskan luoteissektori 60€ hinnoilla.Tuuli Tanskassa vissiin nolla.En kattonu mutta luulen..
Olen samaa mieltä että vesikiertoinen sähkö on kaikin huonoin mitä mieleen tulee.Ja semmosiakin typeryyksiä asennettiin siihen aikaan kun sähkö oli halpaa,ja kattolämppärit muuten tuli samaan aikaan.Tosin on niistä positiivisiakin käyttäjäpalautteita mutta vähemmistö.
Sinun ois vaan kannattanu lämmittää se vesi muulla tavoin,eikai nyt sähköä kukaan enää nykyisin kattilaan laita,kuin varavastuksiin.Pellettikin on ollut vielä aika edullinen kattilapolttoaine vaan en tiedä onko nyt ja miten pitkään enää.Tyhjiökeräimet yleistyvät hyvää vauhtia samoin kompressorilaitteet.
Vaan ei taida olla hirmuinen tuo teidän kulutus,kiitos kenties hyvin rakennetun talon joka ei tuhlaa energiaa lämmönhukan kautta.Neliöitäkin luulen olevan hulppeasti..200 ei varmana riitä vaikken oo kyllä kuvia nähny

Mutta on sulla,Osii vielä yksi mahollisuus parantaa tulevaisudessa.
Nimittäin olet varmasti jo huomannut miten paljon viimekeäsnä laitettiin uusia aurinkosähköpaneeleja isojenkin yritysten katoille.Hinnat on tulossa edelleen alas ja niiden paras aika on ehkä vasta edessäpäin..Ja tukiaisia-niitähän niihin saa.
Jopa Porvoossa on älytty

ps. Vaan toki en ole ihan tosissani että se olis tuossa talossa mikään kamalan huippu ajatus.Lattialämmitys on vain osassa taloa kesällä kun valoa on eniten taivaalla.Tosin toisaaltahan ne nykyiset toimivat pilvisäällä ja jopa keskitalvellakin tuottavat jotain.Ehkä jos laittas vaan vähän niitä paneeleja,sais kumminkin koko vuoden sähkölaskua pienennettyä..Tää nyt vaan on tämmöstä ajatuksella leikittelyä.