Kirjoittaja Aihe: Päivän Vitsi  (Luettu 137849 kertaa)

Helmikuu 26, 2016, 21:34:17 ip
Vastaus #45

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Helmikuu 26, 2016, 22:59:42 ip
Vastaus #46

Jouni Ylikotila

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ruåtsin polliisi oli kerran jo lähellä läpimurtoa kun ne tutki ministeri Anna Lindhin puukotustapausta (rauha hänen muistolleen) ja joku tutkijoista hokasi että rikosvälinettä tutkiessaan että "tää on jukupliut se sama puukko jolla ammuttiin Olof Palme!" (rauha hänenkin muistolleen)

Helmikuu 26, 2016, 23:43:50 ip
Vastaus #47

Jorma Mitro

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mercedes-Benz GLC Coupe 400d --22
Huonokuuloinen mummo keinutteli tuolissa ja kuunteli uutisia radiosta. "Mies hakkasi vaimonsa kuoliaaksi Tyrväällä" uutislukija kertoi.
Mummo hymyili ja keinutteli "vai sillä hakkas vai sillä hakkas".

Helmikuu 27, 2016, 09:34:01 ap
Vastaus #48

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
R.I.P. Vitsipalsta,enpähän minäkään muistanut mistä asioista saa vitsailla ja mistä ei,suvaitsevassa Suomessamme.Norjalais-Ruotsalais-Saksalais-ym kansallisuusvitsit ovat korrekteja,lähi-itä,ekvaattorin eteläpuoli ja muut kaukaisemmat kolkat ovatkin sitten kieltolistalla.Samaten laihaa ja lihavaa saa naureskella,juoppoa saa pilkata mutta onko ihmissyöjäjutut kielletty?Kalujen koko-jutut kielletty?Luultavasti erivärisellä kansanosalla on hauskoja jauhonaama-ja isonenäkaskuja joita kertovat omissa illanistujaisissaan?Nyt minua viisaammat ja sivistyneemmät,jopa ylioppilaat saavat kirjoittaa tänne rajat ettei tule pahoitettua kenenkään mieltä:nimim.Viiva Punoittaa.

Varmaan tällä tuohon minun kommenttiin viittaat?

En minä siitä nyt kovin erityisesti mieltäni pahoittanut. Pidin huonona vitsinä. En myöskään vitsin asennetta noihin ihmisjoukkoihin oikein arvosta. Vitsit on toki vitsejä, ja ehken tämä on hiukan jäykkäperseistä tuota analysoida, mutta ei voi mitään kun hiukan sellainen olen, vaikka se näköjään joidenkin mielen pahoittaakin.

Tuossa vitsissä se ns. huumor piilee selvästi siinä, että tummaihoiset, mustalaiset ja muslimit ovat arvottomia ihmisryhmiä, joiden on parempi kuolla pois, jotta eivät rasita yhteiskuntaa. Ei minua se harmita, että noista ihmisryhmistä vitsaillaan, vaan se asenne vitsissä. Ja se, että vitsin tarkoitus on pikemminkin polkea muita kuin olla oivaltava tai hauska. Tai iloluontoinen.

Kirjoitin tähän ensin muutamat saman tyypin vitsit. Tuumasin, että kokeillaanpas samaa muotoa muutaman muun ihmisryhmän kustannuksella. Päätin, etten niitä julkaisekaan, koska olivat sellaista roskaa ettei niitä tänne tarvita. Tai maailmaan yleensäkään. Vähättelin niissä ylipainoisia, kehitysvammaisia ja juutalaisia maisemaa rumentavina ja tapettavaksi kelpaavina ryhminä. Ja sotainvalideja terveydenhuoltoa ja valtiontaloutta rasittavana roskana. Ei ne mitään hauskoja juttuja olleet, mutta juurikin tuon saman kaavan mukaan meneviä: valitaan ihmisryhmä ja loukataan sitä, kerrotaan että se on arvoton ja vain muiden elämää rasittava. Piilotetaan tämä väite ennalta-arvattavan vitsin muotoon.

Ei se tosiaan ole kiinni siitä, minkä ihmisryhmän kustannuksella vitsailee. Hyvä vitsi on minusta hyväntahtoinen ja iloinen asia, jolle parhaimmillaan pystyy nauramaan kertoja ja vitsin kohde. Hyvällä, tai ylipäänsä vitsiksi laskettavalla vitsillä ei minusta ole varsinaisesti uhria, vaan pikemminkin kohde. Olen siitä samaa mieltä, että nykyään ollaan turhankin herkkiä eri ihmisryhmien kustannuksella vitsailulle. Moni pistää vastahyökkäyksen päälle välittömästi, vaikkei vitsi varsinaisesti olisikaan millään tavalla ketään loukkaava. Tuosta alkuperäisestä vitsistä vaan on vaikea kuvitella, että muslimit, tummaihoiset ja mustalaiset yhtyisivät nauruun, että "joo, hyvä vitsi, me ollaankin sinua huonompia ihmisiä!"
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2016, 09:36:10 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Helmikuu 27, 2016, 09:48:13 ap
Vastaus #49

Ismo Hakamäki

• Vieras
Martti, tekstisi on niin totta, Sun pitää varoa kohta maksaasi, vuoden 2016-palstalainen äänestys lähenee..

Helmikuu 27, 2016, 10:00:54 ap
Vastaus #50

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Martti, tekstisi on niin totta, Sun pitää varoa kohta maksaasi, vuoden 2016-palstalainen äänestys lähenee..

Kylläpähän tuo yksikin kerta mieltä lämmittää. Ja tuumailempi niin, että tällä kertaa eräs toinen ehdokas ansainnee palkinnon enemmän kuin kukaan muu.

Helmikuu 27, 2016, 10:09:30 ap
Vastaus #51

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo, tuo asenne kysymys on varmaan osittain sitä, että siitä on helppo mennä, kun aita on matalin, miettimättä sen enempää

Helmikuu 27, 2016, 10:15:49 ap
Vastaus #52

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Ei nyt tule mieleen vitsiä mistään ihmiryhmästä eikä hiusten väristä mutta luulempa että ei vitsin kertoja tarkoita mitään pahaa kun liittää jonkun "vaalea hiuksisen" tai tekussa oppineen tyypin vitsiinsä,se vaan sopii siihen kohtaan.Tarkoitan tällä sitä ettei noista saisi Martti eikä kukaan muukaan vetää hernettä nenään,ei tän elämän niin saata..n tasasta tartte olla.Asiasta joku muu saapi olla mitä mieltä vaan mutta tätä mielipuolta olen mä.

Olen vähentänyt viinan käytön kolmas osaan,ennen meni kosaani puteli kolmella huikalla nyt yhdellä.

Pitäsköhän mun vetää papu nenuun nyt kun liitin itseni tohon äskeiseen.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 27, 2016, 10:21:55 ap
Vastaus #53

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kait tässä vitseistä ole kysymys, vaan asenteista ::)

Helmikuu 27, 2016, 10:23:40 ap
Vastaus #54

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarkoitan tällä sitä ettei noista saisi Martti eikä kukaan muukaan vetää hernettä nenään,ei tän elämän niin saata..n tasasta tartte olla.

Niinpä. Ei elämän tarvitse olla tasaista. Joskus on hyvä hiukan tulistua jostain ja olla jotain mieltä. Vaikka jostain vitsistä josta ei pidä.

Mutta ei pilata enempää vitsipalstaa. Kerrotaan vitsejä.

Helmikuu 27, 2016, 10:31:07 ap
Vastaus #55

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Hyvä Martti,ja ei ainakaan näin kun on tulossa viikonvaihde   ::)
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 27, 2016, 12:27:26 ip
Vastaus #56

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Oliskos ollut Turus-Heikiltä:Kolme on asiaa jota en ymmärrä:Mopon sytytysjärjestelmä,moottorisahan kaasutin ja nainen...
Mitenkää halventamatta kauniimpaa sukupuolta  :angel:

Helmikuu 27, 2016, 20:27:49 ip
Vastaus #57

Markku Valtonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oliskos ollut Turus-Heikiltä:Kolme on asiaa jota en ymmärrä:Mopon sytytysjärjestelmä,moottorisahan kaasutin ja nainen...
Mitenkää halventamatta kauniimpaa sukupuolta  :angel:

Noista muista tiedä, mutta tohon nainen osioon on tullut opastavaa kirjallisuutta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 28, 2016, 03:20:50 ap
Vastaus #58

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Pyyteetöntä avuliaesuutta.  :P

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Maaliskuu 01, 2016, 13:55:10 ip
Vastaus #59

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Julkinen (veromarkoista maksettu) terveydenhuolto !

Joutais lopettaa ja siirtää kaikki yksityiselle, sinnehän ne kumminkin sinut kahvikupposen jälkeen työntää!
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä