Kirjoittaja Aihe: Kolvi hylkii tinaa  (Luettu 29571 kertaa)

Helmikuu 11, 2016, 23:26:28 ip
Vastaus #45

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
No nyt jo sitten otin kolovin työn alle. Motonetistä ostin varakärkiä (ei sopinu mutta melko varmaan sopii yhteen isompaan joka mulla on), tinaa jossa on 40% lyijyä (niitäkin oli erilaisia vaikka mitä, pitää perehtyä) ja paketin jossa on juotosnestettä, salmiakkipala ja juotosrasvaa. Esan suosittelemaa Tippyä ei ollut valikoimassa, sitä olin vähän niinkuin hakemassa.

Pistin kolvin lämpiämään maltilliseen 250 asteeseen (oli yli 300 viimeksi) ja tarjosin sille tinaa. Hylki edelleen. Hinkkasin salmiakkiin, puhdistui hieman ja tina tarttui vähän paremmin. No, sitten koitin sitä rasvaa. Rasvatulla kolvilla jahtailin alustana olleelle sanomalehdelle putoilleita tinapalloja, välillä uusiksi rasvaan dipaten ja välillä sienellä pyyhkien. Pikkuhiljaa musta moska häipyi ja kolvi sai nätin tinapinnan. Vähän jäi mustia pilkkuja eli ei aivan 100% mutta 97 ainakin.

Eli vaikuttaisi tulleen kuntoon  :) Huomenissa koitan laittaa muutaman liittimen uusiin lentsikka-akkuihini, luottavaisin mielin lähden projektiin.

Suuret kiitokset kaikille neuvoista. Nyt on remonttikalia aukaistu, tai voi kai tuota neljännen veroluokan Staropramenia lasipullossa kutsua ehkä ihan oluseksikin, sortumatta leuhotukseen  ;D

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2016, 23:57:29 ip kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 12, 2016, 07:55:35 ap
Vastaus #46

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
No nyt jo sitten otin kolovin työn alle. Motonetistä ostin varakärkiä (ei sopinu mutta melko varmaan sopii yhteen isompaan joka mulla on), tinaa jossa on 40% lyijyä (niitäkin oli erilaisia vaikka mitä, pitää perehtyä) ja paketin jossa on juotosnestettä, salmiakkipala ja juotosrasvaa. Esan suosittelemaa Tippyä ei ollut valikoimassa, sitä olin vähän niinkuin hakemassa.

Pistin kolvin lämpiämään maltilliseen 250 asteeseen (oli yli 300 viimeksi) ja tarjosin sille tinaa. Hylki edelleen. Hinkkasin salmiakkiin, puhdistui hieman ja tina tarttui vähän paremmin.

Minä luulen että se oli se salmiakki joka tepsi.
Itse en oo käyttänyt vuosiin ja jossain pitäis vielä lymytä isältä peritty iso salmiakkipala,joka lie nelisenkymmentä vuotta pyörinyt nurkissa ja 17 muuttoakin jo nähnyt.Jos löydän sen vielä niin ihme !

Vaan hyvä tietää että Motskarista saa uutta salmaria-apteekista kysyttäessä luultavasti vaan kauppaisivat sisäisesti nautittavia,mustia pieniä siruja  :)