Kirjoittaja Aihe: Ajo-opetus...  (Luettu 13599 kertaa)

Tammikuu 11, 2016, 11:25:12 ap
Luettu 13599 kertaa

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Nyt sitte saa kuka vaan opettaa ketä vaan ajelemaan autolla. Näin tänävuonna.
Viranomainen viisaudessaan on todennut ettei itseopetetuille satu enempää onnettomuuksia kun autokoulun käyneillekkään.
On jo syntynyt yrityksiä joissa välitetään opinhaluisille opettajia ja opettajille oppilaita. Hyvä homma.

Mulla kun tällanen uusioperhe niin opetin kaikki 5 lasta ajamaan. Kolme omaani, ja kaksi vaimon lasta. Aiemmin oli mahdollista opettaa vain samassa taloudessa asuvia henkilöitä. Ja kun vaimolla, sen lapsilla ja minulla on eri sukunimet niin viranomainen halusi oikeen sukuselvitykset miksi Rautiainen opettaa Ekströmiä Kaattarin omistamalla autolla. Huvittavaa se että vaimon lasten isä ei saanut lapsiaan opettaa kun eivät asu samassa taloudessa.

Mutta nyt on tähänkin järki löytynyt, saat opettaa naapurin kakaroita halutessasi. Noissa firmoissa on jo löytynyt suht järkevä hinnoittelukin. Kun ajo-opetus autokoulussa on ollut ilman viranomaismaksuja 1600 - 1700€ niin nuo lafkat välittää opettajan 499€ hintaan + viranomaismaksut eli kortille tulee hintaa vaja 900.n Autokoulun kautta 2200 luokassa.

Tammikuu 11, 2016, 12:03:28 ip
Vastaus #1

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Pitääkö vielä laittaa jarrupoljin apukuskille ? Naapuri meinas ettei tavi jos opettaja yltää virta avaimelle ja käsijarruun. Jos näin nii pari oppilasta olis jonossa, tekisin ihan mielelläni opetuksen, maksasin jopa pensat.

Tammikuu 11, 2016, 12:13:44 ip
Vastaus #2

Jaakko Latvanen

• Vieras
Saakos naapurin kakar... lapsia muuten opettaa ko auton ajoon?
jv

Tammikuu 11, 2016, 12:33:07 ip
Vastaus #3

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Pitääkö vielä laittaa jarrupoljin apukuskille ? Naapuri meinas ettei tavi jos opettaja yltää virta avaimelle ja käsijarruun. Jos näin nii pari oppilasta olis jonossa, tekisin ihan mielelläni opetuksen, maksasin jopa pensat.

Ei kun opettajalle, se ei ole apukuski. Kouluajossa kuljettajana on opettaja, pelkääjän penkillä. Oppilaallahan ei ajo-oikeutta ole. Kyse on vastuusta ja ajo-opetuksessa vastuu on opettajalla. Kyllä, pitää olla poljinta ja peiliä. Ja jos olet vastuussa niin haluat polkimen. Ei kannata aina uskoa mitä naapuri sanoi. Eikä minuakaan vaan ihan oikeesti selvittää tilanne jos meinaa jotakuta opettaa. Sitte on kättä pitempää. Tilanne on uusi ja outo, viranomaisellekki.

Tammikuu 11, 2016, 13:19:10 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä selvitän jos luottokorjaaja laittaa halvalla jarrun mulle. Jos mä olisin rikas olisi tapahtunut jo aiemmin. Minä en ota rahaa yksinhuoltajien lapsilta, nyt myin nelari sootterin 450€ ja ajettu 180Km. Puoli lämpösessä tallissa, keväällä luovutus kun kummi tytön mies vaihtaa öljyt, tyttö ihan itki ku oltiin katsomassa kun oli se lisäkoppakin. Jakaa noita mainoslehtiä jotta saa rahat kasaan. Ei me Rautsi kaikilta ota rahaa, mulla on ny senverran että uuden skoden 125-250cc saan ostettua, en mä muuta tarvi kuin uusia Honda lippiksiä.

Tammikuu 11, 2016, 19:40:11 ip
Vastaus #5

Antti Jokinen

• Vieras
Mä selvitän jos luottokorjaaja laittaa halvalla jarrun mulle.

Mulla on tallissa ylimääräinen jarrupoljin ajo-opettajalle. Sitä käytin tyttäreni opetuksessa 10 vuotta sitten. Kertaakaan ei minun tarvinnut jarruttaa. Se on sellainen vaijerivälitteinen. Kiinnostaako?

Tammikuu 11, 2016, 21:08:19 ip
Vastaus #6

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävi niin hyvin että jarrupoljin löyty ja saman sorttinen mies eli ei maksa mitään, kummankaan selkä ei taivu asennukseen muuta löytyy miehiä asentamaan. Joku testi mulle tulee mut eiköhän se mene heittämällä läpi, raha on nykyjään lujassa monessa perheessä. No meidän ei niitä rahoja tarvi ottaa, menee pensaa ni se on hyvä niin pysyy auto kunnossa. Lasit saavat kyllä ite ravata.

Tammikuu 11, 2016, 23:13:33 ip
Vastaus #7

Merja Loponen

• Vieras
Opettajan kirjallinen piti suorittaa ja auto muutoskatsastaa polkimen asennuksen jälkeen. Lupa tuli postissa viime viikolla, Trafilla käsittely oli nopeaa. Nyt pitäis aloittaa se varsinainen homma eli tyttären opetus. Muita en kyllä alkaisikaan opettamaan, oman pinnani pituuden tuntien.

Tammikuu 12, 2016, 04:55:27 ap
Vastaus #8

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Sitä minä en vieläkää ynmärrä minkä takija meillä Rouva ja juniori mäni aekoenaan autokouluun, vaekka minä oesin ihan hyvin voenu opettoo ne ajamaan.

Luulen että ne piti minuva siihen liijan pätevänä.
Ja ounniihhan minä tietysti, jos en nyt ihan koko mualimanhuippuva, niin Suomen parraeta kuskeja kuitennii, ja sen takija ne sitten valihti lähempänä ommoo ossoomistassoosa olevan opetuksen. ::)
-pena-

Tammikuu 12, 2016, 11:34:58 ap
Vastaus #9

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Ihan näin kokemuksella. Se jarrupoljin kannattaa asentaa esim 3mm alumiinilevyyn joka on mitotettu auton pelkääjän jalkatilan mukaan. Ei siis yhtään reikää autoon. Ainoo autoon oikeesti kiinnitettävä on jarrupolkimen, siis auton oman jarrupolkimen alle vaijerin kiinnitys.
Katsastussetä tykkäs ideasta kun se asennuslevy on ihan tukeva, ja mitä kovempaa polkee niin aina van tukevampi. Eli älkkä menkö suotta pelkääjän lattiaa reijittämään.

Tammikuu 12, 2016, 11:58:58 ap
Vastaus #10

Jaakko Latvanen

• Vieras

Luulen että ne piti minuva siihen liijan pätevänä.
Ja ounniihhan minä tietysti, jos en nyt ihan koko mualimanhuippuva, niin Suomen parraeta kuskeja kuitennii,

Taas hyppään asiasta kuudenteen, eli tilastomatematiikkaa. Olin suuressa tukkukaupassa töissä. Kerran vuodessa oli aluekonttoreiden päälliköille kokous, aluekonttoreita taisi olla toista kymmentä. Pääjohtaja piti ensimmäisen puheen. Seinälle oli heitetty iso kuva, missä aluekonttorit tuloksen mukkaan järjestyksessä, tulokset korkeilla tolpilla kuvaamassa tilannetta. Ja pääjohtaja isällisesti aluepäälliköitä opasti, että ei tarvi paras olla, kunhan on vaan keskitason yläpuolella!

jv

Tammikuu 12, 2016, 12:03:06 ip
Vastaus #11

Antti Jokinen

• Vieras
Ihan näin kokemuksella. Se jarrupoljin kannattaa asentaa esim 3mm alumiinilevyyn joka on mitotettu auton pelkääjän jalkatilan mukaan. Ei siis yhtään reikää autoon. Ainoo autoon oikeesti kiinnitettävä on jarrupolkimen, siis auton oman jarrupolkimen alle vaijerin kiinnitys.
Katsastussetä tykkäs ideasta kun se asennuslevy on ihan tukeva, ja mitä kovempaa polkee niin aina van tukevampi. Eli älkkä menkö suotta pelkääjän lattiaa reijittämään.

Minä sahasin 10mm vanerista sen asennuslevyn, kun sattui sellaista olemaan sopiva hukkapala.

Tammikuu 12, 2016, 12:07:33 ip
Vastaus #12

Antti Jokinen

• Vieras
että ei tarvi paras olla, kunhan on vaan keskitason yläpuolella!

jv

Epävirallisten kyselyjen mukaan reilut 70 prosenttia autonkuljettajista tietää olevansa keskitasoa parempia kuljettajia, 25 prosenttia sanoo kuuluvansa keskitasoon. Jäljelle jäävä viisi prosenttia ei halua edes arvioida asemaansa liikenteessä.

Tammikuu 12, 2016, 12:10:53 ip
Vastaus #13

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
MORO
mullakin on opetuspoljin jonka voin lahjoittaa pois,joskus 10 vuotta sitten kahta nuorimmaista opetin
poljin ollut accordissa,saa varmaan muihinkin,vaijeri malli missä oli reijät lattiassa molemmin puolin

Tammikuu 12, 2016, 12:54:34 ip
Vastaus #14

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
EskelisPenan kotoväki ei halunnut liian hyviksi ajureiksi,meinasivat että keskinkertainenkin pärjää... 8)