Kirjoittaja Aihe: Huonoin auto  (Luettu 92638 kertaa)

Tammikuu 06, 2016, 08:55:31 ap
Vastaus #45

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Hommasin Vivan vapuksi 1975, samalla reissulla täällä olen viel.
Löytö juopi tuossa keittämääni aamukahvia. Ajan hammas purassut kumpaakin. :laugh:

L&K.

Mulla oli sillon 70-luvun puolivälissä sänkymallinen Volokkarin paku, se paku on varmaan ollu jo yli neljäkymmentä vuotta säelykepurkkimaterijaalina, vuan "löytö" on tallella, ja vieläpä paljo paremmassa lihassa mitä Hän siihen aekaan oli.  :P
-pena-

Tammikuu 06, 2016, 09:15:59 ap
Vastaus #46

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pienestä se on tämä yhteiselo kiinni, olin saanut ajokortin 25. huhtikuuta ja ostin Lieksasta
Viklalta Vivan romun. Kaverin kanssa sitä rassattiin ja pyörittiin kylällä. Jostain saatiin päännousema että käväistäänpä
Ahvenisen lavalla Enossa. Sieltä löytyi kyytiin pari kauniimman sukupuolen edustajaa .Jne......

L&K.

Tammikuu 06, 2016, 09:25:40 ap
Vastaus #47

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Pienestä se on tämä yhteiselo kiinni, olin saanut ajokortin 25. huhtikuuta ja ostin Lieksasta
Viklalta Vivan romun. Kaverin kanssa sitä rassattiin ja pyörittiin kylällä. Jostain saatiin päännousema että käväistäänpä
Ahvenisen lavalla Enossa. Sieltä löytyi kyytiin pari kauniimman sukupuolen edustajaa .Jne......

L&K.

Mulla oli muistaakseni, jos en tuassiisa muista viärin, Volokkarissa joskus joetae muitae ehokaskantitaatteja, vuan niitä ilimeisesti en onnistunu suamaan kantaviksi.  ::)
-pena-

Tammikuu 06, 2016, 09:59:11 ap
Vastaus #48

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Seon monesti nuissa pakuissa kyse kantavuuvesta.  :-\

Tammikuu 06, 2016, 10:09:29 ap
Vastaus #49

Tuomo Pasanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hommasin Vivan vapuksi 1975, samalla reissulla täällä olen viel.
Löytö juopi tuossa keittämääni aamukahvia. Ajan hammas purassut kumpaakin. :laugh:

L&K.

Nyt sai kyllä vanha sanonta; "Osta Vauxhall vapuksi, niin menee vappu vitu..si" aivan uuden merkityksen.

Tammikuu 06, 2016, 11:58:37 ap
Vastaus #50

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhdellä tuttavalla OLI mersu joku Classic-malli mikä lienee, ei kovin vanhakaan, niin etuoven etunurkka oli jo ruosteessa.
Samanlaisen Classic mersu farmarin näin kerran, niin sen koko oikea kylki oli ruoste läikkiä täynnä.
Yhdessä autoliikkeessä näin vastaavanlaisen mersun, niin sen etulokasuojien etuosan kaikki saumat oli läpiruostuneet, lokasuojat olisi saanut käsin revittyä irti.
Kyllä mersujen maalauksen laatu on ollut tosi ala-arvoinen viimeiset 20-vuotta ( vesiohenteiset maalit ? ).

Tammikuu 06, 2016, 12:43:28 ip
Vastaus #51

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ennen sillon nuorenpana kun touhuilin nuihin henkilöautojen kanssa vähä enemmän (1995-2004), nii Volskvakkeni konsernin autojen kanssa oli joskus talavisn pieniä harmeja ovilukkojen kanssa.

Jos joskus sattu piäsemään kivuttomasti sisälle, ni ulospa ei aena välttämättä piässykää. Ja välillä piti pittee ovvee ajjaessa käjellä kiinni, kun lukko jämähti aukiasentoon. ::)
Taisi olla Golfi,Jrtan,Polon ja Passatin ominaisuus.Minäkin ajelin joskus töihin(kun olin ensin suurella vaivalla päässyt sisään) kuormaliinalla yhteeen  sidotut etuovet vinkuen.Kyllä se yleensä parinkymmenen kilometrin jälkeen lämmitti lukot ja ovet pysyivät kiinni.

Tammikuu 06, 2016, 12:47:24 ip
Vastaus #52

Harri Kauranen

• Vieras
Kyllä oikeitten mersujen teko on loppunut 124 sarjaan.Sen jälkeen ne kaikki on ollu ja tulee olemaan "ns.korean mersuja".

Tammikuu 06, 2016, 14:23:40 ip
Vastaus #53

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

100 %:sesti eri mieltä!!!!!!!!!!
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Tammikuu 06, 2016, 15:26:21 ip
Vastaus #54

Risto Saastamoinen

• Vieras
Ennen sillon nuorenpana kun touhuilin nuihin henkilöautojen kanssa vähä enemmän (1995-2004), nii Volskvakkeni konsernin autojen kanssa oli joskus talavisn pieniä harmeja ovilukkojen kanssa.

Jos joskus sattu piäsemään kivuttomasti sisälle, ni ulospa ei aena välttämättä piässykää. Ja välillä piti pittee ovvee ajjaessa käjellä kiinni, kun lukko jämähti aukiasentoon. ::)
Taisi olla Golfi,Jrtan,Polon ja Passatin ominaisuus.Minäkin ajelin joskus töihin(kun olin ensin suurella vaivalla päässyt sisään) kuormaliinalla yhteeen  sidotut etuovet vinkuen.Kyllä se yleensä parinkymmenen kilometrin jälkeen lämmitti lukot ja ovet pysyivät kiinni.

Vaan se korjausosa, millä tuo volkkarin lukkiutumaton lukko korjataan, ei oo tyyris. Pieni nippuside pakottamaan se pakkasessa jäykistynyt haitta siellä lukkokonneistossa tekemään sille määrätty liike, niin jo toimii. Työtä saa kyllä tehhä tuntitolkulla ennenkö kaikki lukot on toimintakunnossa.

Tammikuu 06, 2016, 15:44:58 ip
Vastaus #55

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Mulla oli Golffi ja muutama Jetta ja yksi Vento.Ei ollut onneksi montaa kertaa talvessa ongelmis.Sisään pääsi laskemalla S-marketin muovipussiin riittävästi kuumaa vettä.Pussi lukkoa vasten ja sitten mopeesti sisään ja ovi kiinni.Sitten ajossa lämpeni ja lukot toimi taas.Ja lukkosulaa joka paikkaan(öljyistä sellaista)

Vaan se korjausosa, millä tuo volkkarin lukkiutumaton lukko korjataan, ei oo tyyris. Pieni nippuside pakottamaan se pakkasessa jäykistynyt haitta siellä lukkokonneistossa tekemään sille määrätty liike, niin jo toimii. Työtä saa kyllä tehhä tuntitolkulla ennenkö kaikki lukot on toimintakunnossa.

Tammikuu 06, 2016, 17:54:53 ip
Vastaus #56

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yhdellä tuttavalla OLI mersu joku Classic-malli mikä lienee, ei kovin vanhakaan, niin etuoven etunurkka oli jo ruosteessa.
Samanlaisen Classic mersu farmarin näin kerran, niin sen koko oikea kylki oli ruoste läikkiä täynnä.
Yhdessä autoliikkeessä näin vastaavanlaisen mersun, niin sen etulokasuojien etuosan kaikki saumat oli läpiruostuneet, lokasuojat olisi saanut käsin revittyä irti.
Kyllä mersujen maalauksen laatu on ollut tosi ala-arvoinen viimeiset 20-vuotta ( vesiohenteiset maalit ? ).

Toi Mersu juttu johtui siitä kun yksi erä autoja joutui syys myrskyyn ja  tulvaan Saksassa meren rannalla

Tammikuu 06, 2016, 18:14:36 ip
Vastaus #57

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Toi Mersu juttu johtui siitä kun yksi erä autoja joutui syys myrskyyn ja  tulvaan Saksassa meren rannalla
Minulla on ollut myöskin semmosia myrskyn kohteeksi joutuneita mersuja. C classic, ja muutama vito. Kaikki on eri valmistus vuosilta, 1999-2003.  :)
Muuten ne ovat olleet ihan luottoratsuja, jos ne kukkimiset jätetään pois laskuista.

Tammikuu 06, 2016, 18:19:51 ip
Vastaus #58

martti_jyryla

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kun täällä nyt kyseltiin Impin omistajia niin ilmoittaudutaan nyt entiseksi sellaiseksi. Tuollainen oli käytössä joskus 1974 puolisen vuotta.
Ja pakko on myöntää että se oli huonoin auto mikä minulla on koskaan ollut. Mutta ajoltaan tuo oli kyllä jännä, oli kuin olisi ajanut mikroautolla.

Tammikuu 06, 2016, 20:08:59 ip
Vastaus #59

Mauno Hirvinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täälläkin yksi entinen Sumpin omistaja. Ihan mukava sitä oli pyritellä. Mutta sitten kerran v. -73 Parkanon ja Ikaalisen välillä alkoi konehuoneesta kuulua pientä kolinaa. Enpä sitten enää uskaltanut matkaa jatkaa. Mutta siihen aikaan sai vielä kanssa-autoilijoilta apuakin. Eräs Saab-kuski sitten
tarjosi apua ja hinasi Tampereelle. Auto jäi korjaukseen korjaamon pihaan. Sieltä mittariautolla loppumatka (200 km) perheen kanssa yöllä kotiin.
Sumpista oli bensapumpun käyttövipu vaan protestoinut ja alkanut kolisemaan. Ei onneksi sen kummempi remontti. Eräs korjaamopäällikkö joskus
koeajon jälkeen kehuskeli, että eipä ole hetkeen tullut ajeltuakaan näin pirteällä Sumpilla. Mutta sehän olikin edellisen omistajan jäljiltä kisakuntoon laitettu ja hiukan paremmassa vireessä.