Kirjoittaja Aihe: Tunturin rekisteröinti  (Luettu 14695 kertaa)

Kesäkuu 29, 2016, 21:58:37 ip
Vastaus #15

petteri.pasanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Edellisessä viestissä olikin se tärkeä pointti,  jos sinulla ei ole esittää luotettavaa selvitystä joko siitä, että mopo on ollut Suomessa vakuutettuna tai muuta luotettavaa selvitystä käyttöönotosta Suomessa, alkaa tie valitettavasti nousta pystyyn. Kuitti maksetusta vakuutuksesta, jos siinä on rungonnumero tai maahantuojan (Amalla valmistajan arkistot)todistus käyttöönottoajankohdasta kävisi. Mulle kävi niin että kumpaakaan ei ollut, ns. pieleen meni.

Kesäkuu 30, 2016, 08:01:20 ap
Vastaus #16

Antti Rakkolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Miksi Tunturin kanssa tulee aina hiki?
Olen rekisteröinyt tänä keväänä kolme paperitonta mopoa. Tilasin Trafilta todistuksen " ei löydy rekisteröintitietoja". Tuntureista piti olla Ama:n todistus käyttöönottovuoden osoittamiseksi. Katsastuksessa täytin Trafin kaavakkeen, jossa vakuutin omistaneeni mopot yli kuusi vuotta. Katsastusmies katsoi runkonumeron ja tyyppikilven. Lisäksi mitattiin leveys, korkeus ja akseliväli. Kaikki mopot meni ongelmitta läpi. Katsastuksessa ei tarvinnut millääntavoin osoittaa että mopo on joskus otettu käyttöön Suomessa.
Kaveri rekisteröi kaksi mopoa, jotka on tuotu käytettynä maahaan. Molempien katsastus sujui ongelmitta, käyttöönottovuodeksi merkittiin 2016.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 30, 2016, 08:12:20 ap kirjoittanut Antti Rakkolainen »

Kesäkuu 30, 2016, 09:00:19 ap
Vastaus #17

petteri.pasanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hienoa että jossain onnistuu, mulle sattui nuorempi kaveri, soitti ylijumalalle Trafiin ja sai em. ohjeet. Katotaan tässä pian miten muualla käy. Toivoa on!