Kirjoittaja Aihe: Ilma-aseet  (Luettu 8636 kertaa)

Joulukuu 12, 2015, 07:33:33 ap
Luettu 8636 kertaa

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Meillä on ilmakivääri Walther.  Ei mikään "räksäpysy" vaan kilpailuase(sm tason ase). Olemme vaimon kanssa ajatelleet kiväärin harjoitus  aseeksi paineilma-asetta..
Voisiko 5.5 tai 6.3 olla sellainen ? Kokemuksia näkemyksiä näistä aseista? Juniorilla on tupla neloset sukelluspullot leimausta vailla. Saisin ne kun vaimonsa on lopettanut sukelluksen ja Simppa jatkaa vaimonsa tupla nelosilla. Simpan pullot pitäisi koe ponnistaa. Missä ponnistaa  nuo tuplaneloset ja paljonko maksaisi ?

Hessu

Joulukuu 12, 2015, 12:42:10 ip
Vastaus #1

Hannu Boman

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ihan itse :-)
Moikka

Meillä on ilmakivääri Walther.  Ei mikään "räksäpysy" vaan kilpailuase(sm tason ase). Olemme vaimon kanssa ajatelleet kiväärin harjoitus  aseeksi paineilma-asetta..
Voisiko 5.5 tai 6.3 olla sellainen ? Kokemuksia näkemyksiä näistä aseista? Juniorilla on tupla neloset sukelluspullot leimausta vailla. Saisin ne kun vaimonsa on lopettanut sukelluksen ja Simppa jatkaa vaimonsa tupla nelosilla. Simpan pullot pitäisi koe ponnistaa. Missä ponnistaa  nuo tuplaneloset ja paljonko maksaisi ?

Hessu

Sukelluspulloja koeponnistaa sukellusliikkeet ja palosammutinhuollot (siis teettäävät tukesin tarkastajalla). Ihan viimesiä hintoja en tiedä mutta arvaisin että 60 ... 80 eur per puteli. Palosammutinhuollot on yleensä edullisempia.
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Joulukuu 12, 2015, 12:55:28 ip
Vastaus #2

Veli-matti Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Presso-Center otti täytöstä sekä leimoista 70e.Muistaakseni tuo tarkastus 10 vuoden välein.

Vellu

Joulukuu 12, 2015, 17:12:21 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No mulla on jonnin verran kokemusta noista PCP ilmakoista, riippuen mallista ja tehon tarpeesta pärjää kyllä hyvällä pumpullakin. Sitä 12L teräspulloa oikein mielellä raahaa mökille eli kotona pullosta täyteen ja mökillä pumpulla. Cal22 ampuu 60 laukausta, 6,35mm kolme kuuden patin lipasta, ilma haulikko 6 hyvää mutta 9mm peli vain kaksi tehokasta. Huomioi äänenvaimentimen tarve kun ääni on kovempi kuin piekkarissa ja yli 6mm on paljon piekkaria tehokkaampi ja vaatii erityiset luodit koska sulkapallon muotoiset kulkee poikittain.

Meillä paitbal liike katsastutti ja täytti just kaverin pullon 45€, muista että komposiittipullo on ikäloppu 15V. Osta pullo johon saa kantokahvan ja pohjasuojan niin pysyy pystyssä. Kiva mökillä pudotella käpyjä isoista kuusista, niin ja kaikki kiikarit kestää kun ei ole rekyyliä. 100M ja tölkki on vainaa.

Joulukuu 12, 2015, 19:19:22 ip
Vastaus #4

Harri Kauranen

• Vieras
Mulla oli pari vuotta sitten sellanen pirun iso 12 litranen sukelluspullo ja kun sen katsastin se oli sillon noin kolme neljä vuotta sitten neljäkymppiä.

Joulukuu 12, 2015, 20:20:52 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on pari johon olen vaihtanut kaasujousen ja ovat hyviä, mulla on satakunta ilma/CO2 asetta. Jonkin sortin kokemuksesta voin siis puhua. Mulla on engelsmannin hyvin rynnäkkökiväärin näköinen peli ja 50M matkalle 2€ kolikko, 500€ pöytään ja jos en osu on tonnin pyssy sun, kun osun paan rahat rintataskuun. Kaasujousi peli cal22 ja trukkilavasta menee kahdesta laudasta heittämällä läpi, Gamon Hirvein 6,35mm peli jousitoimisena tekee kiikarista helistimen. Onneksi Gamossa on hyvät kiintotähtäimet, on mulla rynkyn oloisia taittoperäisiä joissa lipas. Eräs vanha asekeräilijä sanoi ettei koskaan ole nähnyt noin paljon ilma aseita.

No ei ole myynti palsta mutta mitä mä kipeellä seljalla noilla teen, eli osta kolme ja maksa kaksi. Postittamaan en lähde mutta hakija saa kokeilla ja hei osa on ampumattomia.

Joulukuu 12, 2015, 22:23:49 ip
Vastaus #6

lasse roholm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla on engelsmannin hyvin rynnäkkökiväärin näköinen peli ja 50M matkalle 2€ kolikko, 500€ pöytään ja jos en osu on tonnin pyssy sun, kun osun paan rahat rintataskuun.
On kyll hyvä tarjous ei siinä mittään  :) Pittää funtsia että voiko vanha ukko olla niin varma että osuu noin 26milliin  jollain ilmakolla viiskytmetristä,, Yks laukaus?
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2015, 22:35:13 ip kirjoittanut lasse roholm »

Joulukuu 13, 2015, 08:30:52 ap
Vastaus #7

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Gamon Hirvein 6,35mm peli jousitoimisena tekee kiikarista helistimen. Onneksi Gamossa on hyvät kiintotähtäimet, on mulla rynkyn oloisia taittoperäisiä joissa lipas.

Sehän näissä jousiviritteisissä meillä ainakin on ongelma että kiikarit ei kestä paikallaan kiskoissa eikä ehjänä muutenkaan kovin kauan.Poika noita harrasteli aikasemmin ja muutaman aseen tuunasi voimakkaammaksi sekä käsitteli tukit uudelleen mutta innostus lopahti jo viimekesänä.Yhteen laittoi punapistetähtäimen,se kai kestää tärinää.
Minulla on vain se sama vanha BSA johon kerran vaihdettu jämerämpi jousi ja muut kulutusosat eikä paljoa ammuttu sen jälkeen muuta kuin räksyjä vaan.Pyssy on peräisin 70 luvulta,tarkempaa vuotta en muista.Niin ja Japanilainen laatukiikari pysyy kyllä koossa muttei  kauaa paikoillaan,puuttuu vielä ne lisävarmistinpannat tjs.,semmosiakin tykkään että on saatavilla.

Joulukuu 13, 2015, 09:09:41 ap
Vastaus #8

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...Ja kohta EU:n aselaki kieltää noin tehokkaat ilmapyssyt,jolla saa
katkottua kakkosnelosen.

Lain valmistelu etenee vauhdilla-ja koska asumme maassa,jonka tavat tunnetaan-täällä
laki laitetaan voimaan ennen kuin se on valmisteltu. Pensan hintaa korotetaan varmuudeksi samassa yhteydessä.

t. Markku

Joulukuu 13, 2015, 14:25:20 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Märkää sätkäpaperia kiskon ja jalan väliin niin kyllä pysyy.

Joulukuu 13, 2015, 18:54:31 ip
Vastaus #10

Ari Helminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Valmetin airis mulla, tarttis mäntään tiivisteen mutta muuten hyvässä kunnossa

Joulukuu 13, 2015, 19:48:28 ip
Vastaus #11

Hannu Säkkinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Vain Yamaha
Steyer 110, kisa ase, tarkka painetoiminen, säädettävät lähtönopeudet eri luodeille, tuolla jos ei osu niin vika pitelijässä.

Joulukuu 13, 2015, 19:58:32 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saakeli mun korean poikien cal6.4 ampu ratavalvoja lippaallisen samaan reikään, mulla pysyy kasin sisällä 50M ja seisten. Ruuti päivänä kun teho n. 300J.