Kirjoittaja Aihe: IC 49:n sylinteri? ja sylinterin ja männän halkaisijoiden kokoero?  (Luettu 12488 kertaa)

Joulukuu 30, 2015, 10:37:24 ap
Vastaus #15

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Mulla on saman tapainen mutta lasi säiliöllä.Kun vähän harjoittelee maalausta ja kokeilee sopivan viskositeetin maalille niin kyllä homma onnistuu.
Esim. vanteitten raitojen maalauksessa kannattaa käyttää sellaista rautalanka ohjaria vanteen reunasta ja esim. tankin raidoissa sellaista magneettinauhaa johon sen rautalangan saa tuettua.Voihan sulla olla niin vakaa käsikin ettet tarvitse mitään apuneuvoja mutta minä kyllä jouduin käyttämään.

Tuota vähän ajattelinkin ja tilasin samasta putiikista myös tuota mangneettinauhaa. Tinneripurkki ja riepu pitää kuitenkin olla vieressä kun tuota hommaa alkaa tekemään. Saa pyyhkäistyä sählätyt raidat pois ennenkuin pääsevät kuivamaan;) ja voi sitten taas yrittää uudestaan.

Joulukuu 30, 2015, 13:38:14 ip
Vastaus #16

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kultaväri lähtee vielä seuraavana päivänä uuninpuhdistusaineella pois.
Toki jokainen omalla vastuullaan.

L&K.

Joulukuu 30, 2015, 18:08:12 ip
Vastaus #17

Juha Packalen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minkälaista maalia tuohon viivojen piirtämiseen kannattaisi ihan tarkalleenottaen käyttää? Sen tiedän, että minun pyörässä viivat pitää tehdä hopean värisellä mattavärillä. Tehtaalla ovat sitä väriä käyttäneet. Akryylimaali taitaisi olla väärä valinta... Huono vikasietoisuus, kun noita viivoja joutuu ihan varmasti piirtelemään useampaan kertaan.

Joulukuu 30, 2015, 18:48:04 ip
Vastaus #18

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moro
Raitamaalaukseen on ihan omat maalit mutta mustalla kun maalasin niin ihan tavallista "miranoolia" käytin kullanväristä maalia lainasin kaverilta.

http://pinstripingfinland.valmiskauppa.fi/

http://mainosvarikko.pohjanmaanpalvelut.fi/2012/02/25/raitamaalaus-tekstaus-mukailumaalaus-ootraus-tai-kultaus-maalit-aineet-tarvikkeet-ja-siveltimet-myy-pinstriping-finland-seinajoella/

Askarteluliikkeistä kannattaa myös kysäistä.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58