Kiitos taas kovasti tiedoista. Tuo raitojen väri pistää miettimään. Pyörässäni on sata prosenttisen varmasti ollut tehtaalta lähtiessään hopean/valkoisen väriset raidat ja pyörä on ollut vihreä. Kuva liitteenä. Tuo aiemmin kuvassa ollut bensatankki ei ollut tästä pyörästä, siinä vain tuo sama väri oli helpommin kuvattavissa. Nyt mietityttää, että pitäisikö siihen pistää punaiset raidat kuten tuohon aikaan valmistetuissa vihreissä pyörissä on normaalisti ollut vai sen väriset kuin juuri tässä minun pyörässäni on ollut. Miten värit "sopii" toisiinsa ei tässä tapauksessa ole mitään väliä. Kysymys siis kuuluukin, että pitäisikö minun entisöidä pyöräni sellaiseksi kuin se on tehtaalta tullessaan ollut vai sellaiseksi kuin suurinosa niistä on ollut. Pyrin entisöimään pyöräni pilkkutarkasti ja nyt en tiedä kumpi vaihtoehdoista minun kuuluisi/olisi parempi valita. Pyörä ei tule ajoon vaan se tulee seisomaan ylpeänä jossain museossa lopun ikänsä esillä ihmisten tuijotettavana.
Arvostaisin kovasti forumin käyttäjien mielipiteitä tämän asian suhteen.
Tuosta takaiskunvaimentajan/jousituksen yläpään maalaamisesta tehtaalla. Aika huvittavaa, että ne on ensimmäiset pari vuotta maalanneet sen kromauksen päälle (kuva liitteenä). Nähtävästi tuotantoteknillisistä syistä. Olen dokumentoinut kaikki irrottamani osat valokuvin ja tutkinut jokaista osaa hyvin tarkasti. Kaikista pulteista, muttereista ym osista olen ottanut valokuvat ennen ja jälkeen purkamisen. Lähinnä olen etsinyt jäämiä maalista ja muista pinnoitusmateriaaleita. On sitten helppo pistää ne takaisin ja tietää, ainakin isolta osalta, miltä ne ovat tehtaalta lähtiessään näyttäneet.
Pistän tähän kuvan tuosta alumiinimaalista ja maalatusta osasta. Tuota Novalu 100 maalia olen tässä projektissä käyttänyt. Pitäisi väriltään olla hyvin lähellä samaa kuin tehdas on käyttänyt. Kestää muuten saman +970 asteen lämpötilan kuin alumiini.
Jos tähän saisi vielä heittää haku-ilmoituksen. Tavitsisin pikaisesti yhden osan. Kun nyt en tiedä kumpi on mottoripyörän vasen ja kumpi oikea puoli, niin selitän sen näin; jos istuu pyörän selässä, niin vasemman käden puolella olevaa pakoputkea kaipailisin (ei siis pakosarjaa eikä kalanpyrstöä) Minulla on niitä jo 4 kpl mutta edes yhdistämällä niitä toisiinsa niistä ei saa yhtä hyvää tekemälläkään. Tarkoitukseni olisi lähettää vihreäksi maalattavat osat ensiviikolla maalaamoon ja olisi kiva saada ne kaikki sinne kerralla. Hinnalla ei ole niinkään väliä, kunhan on kohtuullisen hyvä kuntoinen ja alkuperäisosa (ei jälkivalmistusosa). Pystyn kyllä pikkuiset kolhut suoristamaan itse. Minut saa kiinni numerosta 040 7008197 ja tulen hakemaan, jos on muutaman sadan kilometrin säteellä Helsingistä.
[ylläpito on poistanut liitteen]