Kirjoittaja Aihe: Millä saatais tämä kaadettua  (Luettu 18459 kertaa)

Marraskuu 10, 2015, 07:28:28 ap
Vastaus #1

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos mikkää muu ei auta, nii yritettään suaha pari kälähäkkätä motoristikätilöö A-stutijoon essiintymmään!  Eiköhän se sillä lutviivu. ;D
-pena-

Marraskuu 10, 2015, 09:47:49 ap
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos kaikki suomen isoimmat MP-kerhoyhdistyseurat olisi SMoton jäseniä, niin ehkä se noteerattaisiin paremmin, kun siihen kuuluisi enemmän äänestäjiä...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 10, 2015, 11:18:42 ap
Vastaus #3

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Sehän tämä meijän VMPK:kin tässä takavuosina päätti että on parempi pysyä erossa SMOTO:sta. Eihän siitä kuulemma meille mitään hyötyä ollu. Jaa'a...
HANE

Marraskuu 10, 2015, 11:54:57 ap
Vastaus #4

Matti Herlevi 1202

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei VMPK:n Smotosta eroaminen perustunut siihen, ettei kuulumisesta ole mitään hyötyä, vaan kohtuuttoman korkeaksi nousseesta jäsenmaksusta. Onhan kuitenkin jokaisella yksittäisellä jäsenellä mahdollisuus kuulua Smotoon jos kokee sen merkittäväksi.

Marraskuu 10, 2015, 15:09:28 ip
Vastaus #5

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
HANE

Marraskuu 10, 2015, 15:36:06 ip
Vastaus #6

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Ja, pärkele rekisteröidyn veneen verotus. Tehköön ensin sillan mulle mökille niin voin mennä jo tarpeeksi verotetulla autolla sinne.

Marraskuu 10, 2015, 16:32:44 ip
Vastaus #7

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja, pärkele rekisteröidyn veneen verotus. Tehköön ensin sillan mulle mökille niin voin mennä jo tarpeeksi verotetulla autolla sinne.

Kyseessä tulee olemaan tasavero, jolloin jokaisesta veneestä kerätään sama määrä veroa... 8)

Marraskuu 10, 2015, 17:13:04 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Huhu kertoo että hevosvoimat vaikuttaisi veroon vai onko oikein että 25Hp olis sama vero kuin 400Hp veneissä, en usko tasaveroon. No on paljon asioita johon en usko, itselataavien aseiden kieltoon kyllä uskon. Nytkin itselataavaan cal 22 aseeseen lupa lujassa mutta 357 reukkuun saa luvan kuhan pyytää. Se ettei 357 pelille ei ole sisärataa ei ministereitä häiritse, pika latureilla on melkoinen tulivoima mutta ei ole itselataava. Mimmonen vero tulee mun skodelle joka keväällä vaihtuu isommaksi että saan ajaa moottoritiellä jolloin matka puolittuu kun menen kummityttöä katsomaan.

Marraskuu 11, 2015, 15:10:02 ip
Vastaus #9

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 30 tkm./v. ajava maksaa 8 ltr. kuluttavalla autolla pelkästään jo polttoaineveroa n. 2900 euroa/v. Eli noin 240 euroa pelkkää polttoaineveroa, ja ihan joka kuukausi.
 Ja kaikissa muissa autoiluun liittyvissä maksuissa on veroja vähintään se 24% alvia. Huoltojen alv, varaosien alv., uuden ostohinnassa autoverot, ja sen alv:t., vuosittaiset käyttöverot, ... yms...yms...

Ja nyt vielä veneet ja mp:t käyttöverolle. Aika paljon menee veroja, näistä pörisevistä vehkeistä.  :embarassed:

Marraskuu 11, 2015, 15:28:34 ip
Vastaus #10

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Ja nyt vielä veneet ja mp:t käyttöverolle. Aika paljon menee veroja, näistä pörisevistä vehkeistä.  :embarassed:

Niin menee ja venettä ei varmasti voi laittaa liikennekäytöstä pois osan vuotta niinkuin m.pyörän voi,mikä tuleekin sitten yleistymään.
Kai se on sitten ruvettava-jos veroilta haluaa välttyä-ajamaan löpö-mopoa  :)
No,verottomalla polttoöljyllä ei kyllä saa enää ajaa liikenteessä että se siitä..

Marraskuu 11, 2015, 16:02:59 ip
Vastaus #11

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nou hätä, mulla aenakii on jo valamiiks hankittuna tuo ketkularunkoenen Jakuvaari pahan päevän varalle.
Ja jos siihennii tulloo rekisteröentipakko ja käättömaksu, ja vielä pakollinen katastus ja vakkuutussii, nii sitten minä jalakauvun. ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Marraskuu 11, 2015, 18:05:24 ip
Vastaus #12

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Minä voisin laittaa monopoliyhtiön joka hoitaa nuo mp, mopo ja venekatsastukset. Eiköhän ne polkupyörätkin olis hyvä tarkastaa että ovat liikennekelpoisia? Tiiä nyt tuosta Penankaan polkupyörän kulutuspinnoista ja valon toiminnasta, onko kissansilmää?
 Ja periaatteessa leimalle kaikki vehkeet mitkä käy polttonesteellä: moottorisahat, trimmerit, agregaatit, yms., tai vehkeet millä voi liikkua.

Veronmaksajan omaksi parhaaksi, ja ympäristöllisistä syistä. Sillähän ne lisämaksut on ennenkin saatu lobattua.  :)
Ja liikennevakuutuksetkin voisin myydä, polkupyörille.

Marraskuu 11, 2015, 19:03:45 ip
Vastaus #13

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Sattu internetissä silimään ja lainaan sitä luvatta:
(iltasadun kommenttipalstalta)

Minulla on 2 mopoa ja 4 moottoripyörää
2 venettä
2 vesiskootteria
1 mönkkäri
2 moottorikelkkaa
Jos jokaiselle laitetaan veroa n. 150€/v, niin valtion laskutikkumies laskee verotuloa 1950€/v
Moottorikelkat
Toinen kelkka pois rekisteristä, toinen ajossa 3kk= Verokertymä yhteensä 37,5€/v
Veneet
Toinen pois kokonaan rekisteristä ja koneeseen 20hv koppa ja toinen liikenteessä 3kk= Verokertymä 37,50€/v
MP
Vain yksi kerrallaan liikenteessä= Verokertymä 150€/v
Vesiskootterit
Ehkä ei yhtään liikenteessä ennen kuin selviää sanktioiden määrä, koska vesivalvonta on olematonta=0€/v
Mopot
Junnut ajaa 9kk/v= Verokertymä 225€/v
Mönkijä
Poistetaan reksiteristä= Verokertymä 0€/v
Valtio laski saavansa 1950€/v, mutta todellinen verokertymä olisikin 450€/v
Joten seuraavana vuonna veroja pitää korottaa, kun jäätiin liian kauaksi budjetoidusta tasosta
Ellei käy niin, että verolaskumiehet ottaa sen mahdollisuuden huomioon, että 1+1 voi olla vähemmän kuin 2

Marraskuu 11, 2015, 19:30:22 ip
Vastaus #14

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Sattu internetissä silimään ja lainaan sitä luvatta:
(iltasadun kommenttipalstalta)

Minulla on 2 mopoa ja 4 moottoripyörää....

...Ellei käy niin, että verolaskumiehet ottaa sen mahdollisuuden huomioon, että 1+1 voi olla vähemmän kuin 2

Tuossahan onkin tiivistettynä hyvät ohjeet.Taidanpa itsekin soveltaa,kun aika on  ;)
Tosin vesivalvonta nykyään ei ole olematonta,muilta osin pitää paikkaansa ja onhan moottorinkoppia perinteisesti aina vaihdettu.