Kirjoittaja Aihe: Robottipyöräilijä - miksi?  (Luettu 4081 kertaa)

Lokakuu 30, 2015, 10:47:32 ap
Luettu 4081 kertaa

Antti Jokinen

• Vieras
"Japanilainen Yamaha on esitellyt robotin, joka osaa ajaa moottoripyörää. Yhtiön mukaan robotti toimii täysin automaattisesti. Se esimerkiksi osaa kaasuttaa ja jarruttaa tarvittaessa.

Vain pyörän pystyssäpysymisessä hitailla nopeuksilla on yhä hiomista. Siksi moottoripyörässä on apupyörät, jotka estävät sitä kaatumasta.

Robotin ohjaaman pyörän maksiminopeus on rajoitettu 120 kilometriin tunnissa. Yhtiö kuitenkin haluaa rakentaa robotin, joka pystyy ajamaan vakiopyörää 200 kilometrin nopeudella.

Miksi Yamaha moisen robotin ylipäätään kehitti? Pyörän kyytiinhän ei mahdu matkustajaa."

[ylläpito on poistanut liitteen]

Lokakuu 30, 2015, 11:06:03 ap
Vastaus #1

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Juman kekka toihan on kätevä peli,ei tarvitse itse lähteä enään tienpäälle kun robotti hoitaa homman.Jos toi tulee markkinoille niin kai maar niitä museopyörinäkin saa ettei kaikki pyörät kohta ole muoviluoteja.Tämmöselle vanhuksellekkin toi on ihan kätsy,saa sanoa kohta että ajelutin pyörää tossa eilen 700 km eikä tunnu missään,aimutta osaako toi tankata itse.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Lokakuu 30, 2015, 11:47:58 ap
Vastaus #2

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Olisi myös hauskaa nähdä, kuinka tuo robotti käynnistää isoa twiniä (tai L-moottoria) joka tykkää potkiskella takaisin... :)
Tai yrittää kevätkäynnistystä nykybensoilla. :D
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Lokakuu 30, 2015, 11:56:45 ap
Vastaus #3

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Lähtisköhän se minulle juoppokuskiksi???

Lokakuu 30, 2015, 14:53:46 ip
Vastaus #4

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Joo ja uutisissa sanottais että robotti moottoripyöräilijä puhallutettu,epäillään rattijuopumuksesta.
Niijja kukas sen ylinopeussakot maksaa?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica