Kirjoittaja Aihe: Museorekisteröity  (Luettu 7268 kertaa)

Lokakuu 16, 2015, 00:36:25 ap
Luettu 7268 kertaa

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Lokakuu 16, 2015, 11:05:30 ap
Vastaus #1

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ulkoasuhan se ratkaisee, sisällä saa olla mitä vain. Ainoa, mikä mulla sattuu silmään on konetila. Onko MoPar Performancen putsari ja kopat alkuperäislisävarusteita? jos on, niin sekin ok. Tuo puola kans sattuu silmää, mutta oikeasti jo hiustenhalontaa. Siististi tehty kampe.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 16, 2015, 11:20:45 ap
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Kyllä se sisältäkin pitää olla alkuperäinen/alkuperäisen kaltainen !
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 16, 2015, 11:34:56 ap
Vastaus #3

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hieno Plymari  :P Kone on eri aikakaudelta. Keltainen Accel´in puola on ollut jo kauan tuotannossa ja mielestäni OK !   273 Commandon konehuone näyttää tältä.     

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2015, 11:46:00 ap kirjoittanut Kari Pääkkönen »
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Lokakuu 16, 2015, 13:00:15 ip
Vastaus #4

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
http://www.nettiauto.com/plymouth/barracuda/7586299

Aivan järkyttävä tapaus !
Siis MR auton kanssa mitään tekemistä.Kuka tietää voiko tosiaan katsastaa näillä muutoksilla ?? ja poikkeehan toi ulkoasukin jo aika merkittävästi.
Ei tarvii kun konepelti tai takahutlari aukaista tai kurkata auton alle ja entäs noi vanteetkin..huh huh huijaa..

Tää kylläkin vaan mun mielipide-ei muuta eikä perustu mihinkään tietoon  :)

Lokakuu 16, 2015, 14:27:32 ip
Vastaus #5

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No jos koko kone on väärää tyyppiä, niin kyllä kokonaisuus on sitten museoajoneuvomääritelmän ulkopuolella.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Lokakuu 16, 2015, 14:57:39 ip
Vastaus #6

jussi koskinen

• Vieras
....  Kukahan on leimannut museoautoksi ? Katsastaiskohan se myös pyöriä :P ? .....
Tietääkseni kaikki Suomen katsastusasemat katsastavat myös moottoripyöriä, että kyllä tuo ko. asemakin katsastaa.  ;)

Lokakuu 16, 2015, 16:02:08 ip
Vastaus #7

Kari Vähäkainu

• Vieras
Konehuone näyttää kuin suoraan 80-luvulta reväistyltä. Kokonaisuutena koko vekotin on aika tyylipuhdas 80-luvun alun rakennelma. Taustapeilistä jäin kaipaamaan karvanoppia :)

Lokakuu 16, 2015, 20:48:50 ip
Vastaus #8

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös siinä sanota että museoauto, ei museorekisteröity...

Lokakuu 16, 2015, 21:00:24 ip
Vastaus #9

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Eikös siinä sanota että museoauto, ei museorekisteröity...

Niinno tää otsikkokin on vähän väärin..
Ilmoituksessa lukee museokatsastettu museoauto.

Minä ihmettelinkin onko jokin muuttunut eikö enää tarvi olla museorekkaria,MR-numerot.

Mutta paskan marjat sanon minä,tuo mikään museoauto ole-tavan amispoikain(tai ihan vähän vanhempien) Barracuda  ;D

Vaan eihän ne näissä autoliikkeissä mitään tiedä kuhan sekoileevat termeissä.

ps.
Ja kilinviikset..lukee siellä myös museorekisteröity.. :-[
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2015, 21:11:07 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Lokakuu 16, 2015, 21:35:42 ip
Vastaus #10

Antti Jokinen

• Vieras
Joo, lukee:

"MUSEOKATSASTETTU MUUTOKSINEEN !!!
(2-piirijarrut,aftermarket viritysosat,vanteet,kytkin ..) "

Lokakuu 16, 2015, 21:45:41 ip
Vastaus #11

Kari Vähäkainu

• Vieras
Jos museorekisteröintisääntöjä tulkitaan väljähkösti niin museorekisteriin pitäisi hyväksyä radikaalistikin muokatut ajoneuvot kunhan muutokset on tehty yli 30 vuotta sitten? Esim kyseinen Barracuda kelpaisi hyvin jos voidaan luotettavasti todistaa muutoksista olevan yli 30 vuotta? Jos muutettu alle 30 vuotta sitten niin sellaista ei saisi hyväksyä vaikka osat olisivatkin riittävän vanhoja. Näin minä asian käsitän.

Lokakuu 17, 2015, 07:02:59 ap
Vastaus #12

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos museorekisteröintisääntöjä tulkitaan väljähkösti niin museorekisteriin pitäisi hyväksyä radikaalistikin muokatut ajoneuvot kunhan muutokset on tehty yli 30 vuotta sitten? Esim kyseinen Barracuda kelpaisi hyvin jos voidaan luotettavasti todistaa muutoksista olevan yli 30 vuotta? Jos muutettu alle 30 vuotta sitten niin sellaista ei saisi hyväksyä vaikka osat olisivatkin riittävän vanhoja. Näin minä asian käsitän.

Kolmenkymmenen vuoden sääntö ei oiken istu
Ajatelaampa että kun minulla on vuoden 47 BMW pyörä ja siihen olisi istutettu 70- luvun vaikka tankki 30 vuotta sitten niin mikä haloo siitä nousisi museokatsastuksessa kun se nytkään alkuperäiskunnostettuna kelpaa museoajoneuvotarkastajalle ( Virtanen )

Lokakuu 17, 2015, 08:20:06 ap
Vastaus #13

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös pyörää tarkastettaessa ole kaksi museotarkastajaa ja auton kohdalla neljä?

L&K.

Lokakuu 17, 2015, 10:24:39 ap
Vastaus #14

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös pyörää tarkastettaessa ole kaksi museotarkastajaa ja auton kohdalla neljä?

L&K.

...kaksi niitäkin vaan on, ei joka pyörälle omaa  :police:
Minä kun mr tarkastutin yhden Chevrolet Chevelle Malibu -66 farkun, nii toinen kävi läpi autoa tarkistuslistansa kanssa ja toinen tenttaili minua autosta; eka kysymys oli että "millä perustelet ja todistat että tämä auto on just tämä"..... eli selvitin sitten vin numerosta merkkiä ja mallia....ja esittelin teknisiä tietoja korjaamokäsikirjasta jne....auton historiaa jne....eli täyteltiin sitä mr-todistuskaavaketta. Kovasti oli tarkka tutkimus kaiken kaikkiaan; huomautus tuli siitä että pakoputkisto ei ollut alkuperäinen ( oli muuten oikeanlainen ja mallinen mutta paksumpaa putkea kuin alunperin....)
Tähän barracudaan palatakseni niin tuo mr tarkastus ja sen merkitys on kyllä aika rämettynyt, yhtenäistä standardia ei oikein ole, mr statusta käytetään vaan myyntivalttina: "halpa vakuutus..."