Kirjoittaja Aihe: Luusaha  (Luettu 5858 kertaa)

Lokakuu 11, 2015, 17:50:10 ip
Luettu 5858 kertaa

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Onko kellään kokemusta sähköisellä puukkosahalla luun sahaamisesta. Tarkoitan esim. hirven jalan katkaisua ja muitakin hirvenluiden pilkkomista. Ei ole luuta kotona johon voisi testata. Terän hammastus kiinnostaa, metalli- vai puuterä?

Hessu

Lokakuu 11, 2015, 18:08:24 ip
Vastaus #1

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moikka

Onko kellään kokemusta sähköisellä puukkosahalla luun sahaamisesta. Tarkoitan esim. hirven jalan katkaisua ja muitakin hirvenluiden pilkkomista. Ei ole luuta kotona johon voisi testata. Terän hammastus kiinnostaa, metalli- vai puuterä?

Hessu

Ei täällä mahda hirvimiehiä juuri olla.Ihan tavallista se on mitä minä olen kuullut-joku muoti-ilmiökin tais olla yhteen aikaan kun nuo sahat alkoi muuten yleistyä :)
Sitäpä en osaa sanoa mikä terä ois paras.Kyllä noi ukot tässä lähellä ainakin on käyttäny ihan niitä normi raksa teriä vaan,parempilaatusia tosin eikä mitään Bilteman paskoja..vaatimattomia kun ovat  ;)

Joku keskikarkee hammastus,ei "rautasahamalli" kumminkaan.vaan semmonen mikä putsaantuu ja aukee hyvin moskasta.Eli jokatoinen hammas pienempi tai jotain..luulisin vaan.

Lokakuu 11, 2015, 19:07:30 ip
Vastaus #2

ahti salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä täältä hirvimiehiä löytyy.Meillä on käytössä Makitan sähkökäyttöinen puukkosaha tuossa hommassa , siinä on kyllä metalliterä sama terä jo kahden vuoden ajan ,pitää vaan aina käytön jälkeen terä irroittaa ja voidella vaikka ruokaöljyllä terän kiinnike . mielestäni siihen löytyy teriä ihan tuohon tarkoitukseenkin .Hyvä peli on.

Lokakuu 11, 2015, 19:26:42 ip
Vastaus #3

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Kyllä täältä hirvimiehiä löytyy.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan  :)

Jahti on vissin jo pari viikkoa ollut käynnissä..

Lokakuu 11, 2015, 20:40:07 ip
Vastaus #4

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Kiitos Ahti

Mulla on kotona harvat puuterät että metalliterät Minkähän laiset ovat terät jotka tarkoitettu tätä tarkoitusta varten.

Kiitos sulle

Lokakuu 11, 2015, 20:52:46 ip
Vastaus #5

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Lokakuu 12, 2015, 20:34:21 ip
Vastaus #6

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moikka

Kiitos kaikille vinkeistä. Minun oletus oli et sahataan jollakin tusina terällä hieno metalli tai harvalla puuterällä. Mistä olisin voinut kuvitella että tätä tarkoitusta varten on oma teränsä. Kävin aamulla maitokaupassa (lue itä maito-osuuskunnan meijerin kauppa Kiuruvesi ) Vellun juttusilla asiasta. Hänellä oli terä hyllyssä. Ei siinnä kauan nokka tuhissut kun vanha uros ja vanha lehmä oli palasina. Terä rosteria  sopiva hammas jako sopiva.
Kiitos
Hessu

Lokakuu 14, 2015, 14:57:26 ip
Vastaus #7

erik könönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
minä olen päästellyt vanhalla kaupan luuvannesahalla ;)